Gå til innhold

Hasj og SSRI


emil_svg

Anbefalte innlegg

Det kan se ut som om hasj (THC) kan være svært farlig å bruke sammen med SSRI.

Jeg har funne noen forsknings resultater som indikerer at THC fremkaller Shizofreni lingnende tilstander.

Kilde:

http://mentalhealth.about.com/od/chemicaldependency/a/thcyale604.htm

Parallelt med dette kan det også se ut som om SSRI i mange tilfeller fremkaller en enorm agressivitet og i noen tilfeller en ren shizofreni-aktig tilstand med tilhørende selvmordfare.

Kilde:

http://www.drugawareness.org/pdf/zoloft_hpc_e.pdf

og

http://www.cbsnews.com/stories/2004/03/30/eveningnews/main609491.shtml

Derfor retter jeg en svært kraftig advarsel til alle dere som bruker SSRI sammen med Hasj! Slutt umiddelbart med hasj, jeg lover en bedring iløpet av noen uker.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • emil_svg

    10

  • Jeg er en annen

    6

  • PREETI

    1

Gjest en annen

"Derfor retter jeg en svært kraftig advarsel til alle dere som bruker SSRI sammen med Hasj! Slutt umiddelbart med hasj, jeg lover en bedring iløpet av noen uker."

Please. Ikke vær så latterlig. Dette kan du åpenbart ingenting om. Det går helt fint å kombinere hasj med SSRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

De linkene du kommer med er ikke vitenskapelige artikler fra forskere, desuten så beskriver de ingen sammenheng mellom antidepressiva og hasj. For øvrig er det greit å be folk slutte med hasj, det er vel ingen som har anbefalt det som et helsemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De linkene du kommer med er ikke vitenskapelige artikler fra forskere, desuten så beskriver de ingen sammenheng mellom antidepressiva og hasj. For øvrig er det greit å be folk slutte med hasj, det er vel ingen som har anbefalt det som et helsemiddel.

Hehe, da må jeg nesten få spørre hva du karakteriserer som vitenskapelige fakta????

Jeg bare spør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bebba

Hehe, da må jeg nesten få spørre hva du karakteriserer som vitenskapelige fakta????

Jeg bare spør jeg.

Ikke det våset der. Dette var artikler skrevet utefra påstander fra møter og kongresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det våset der. Dette var artikler skrevet utefra påstander fra møter og kongresser.

Link nr1!

Yale University researchers have shown that active ingredient in marijuana can cause transient schizophrenia-like symptoms

Link nr2!

Pfizer Canada Inc. (produsenten av Zoloft)

Link nr3!

Refererer til den Amerikanske kongressen!

Har Bebba lest linkene i det hele tatt, kanskje hun ikke kan Engelsk?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det våset der. Dette var artikler skrevet utefra påstander fra møter og kongresser.

Depression may manifest as major depression, dysthymic disorder (a less severe form of major depression), or bipolar disorder (a type of depression that involves cycling between depressive and manic states).

Kilde:

http://www.letfreedomgrow.com/cmu/depression_and_cannabis.htm

(The American Alliance For Medical Cannabis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mckee

Depression may manifest as major depression, dysthymic disorder (a less severe form of major depression), or bipolar disorder (a type of depression that involves cycling between depressive and manic states).

Kilde:

http://www.letfreedomgrow.com/cmu/depression_and_cannabis.htm

(The American Alliance For Medical Cannabis)

Hva i alle dager skal det bevise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager skal det bevise?

Du har helt rett, jeg gjorde en feil der. Hvis jeg kunne ha slettet det - ville jeg ha gjort det!

Men litt infoprmasjonverdi har det...Nemlig at THC, kanskje har samme, eller kanskje bedre effekt (modifisert) enn SSRI.

Det kan da betraktes som om en pasient som bruker både SSRI og THC kanskje får dobbel dose av AD?? Hvis man da følger linken til Pfizer og informasjonen som sier at prozac fremkaller en viss form for Agering (sinne?), ja da er vi inne på et svært farlig spor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mckee

Du har helt rett, jeg gjorde en feil der. Hvis jeg kunne ha slettet det - ville jeg ha gjort det!

Men litt infoprmasjonverdi har det...Nemlig at THC, kanskje har samme, eller kanskje bedre effekt (modifisert) enn SSRI.

Det kan da betraktes som om en pasient som bruker både SSRI og THC kanskje får dobbel dose av AD?? Hvis man da følger linken til Pfizer og informasjonen som sier at prozac fremkaller en viss form for Agering (sinne?), ja da er vi inne på et svært farlig spor!

Men man kan ikke trekke slike konklusjoner ut fra artikler man leser på Internett og som man selv sitter og spekulerer over - du presenterer bare en hypotese.

Hvis man skulle finne ut av dette, måtte man designe forsøk hvor man studerer bruk av både SSRI og cannabis på forsøkspersoner, samt sammenligner med kontrollgrupper som bruker bare SSRI (evt. cannabis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan ikke trekke slike konklusjoner ut fra artikler man leser på Internett og som man selv sitter og spekulerer over - du presenterer bare en hypotese.

Hvis man skulle finne ut av dette, måtte man designe forsøk hvor man studerer bruk av både SSRI og cannabis på forsøkspersoner, samt sammenligner med kontrollgrupper som bruker bare SSRI (evt. cannabis).

Så derfor er denne kombinasjonen helt trygg, helt til noen har gjort denne blindtesten? Noen i dette tilfellet ville jo høyst sansynlig vært de farmasøytiske selskapene. De er jo kjent for å undertrykke f. resultater som kan ødelegge markedspotensialet for prozac.

(Prozac blir i usa brukt som fellesnevner for alle kjemiske bindinger som slekter på prozac, ikke bare SSRI.)

Bedre føre var spør du meg! Men det gjør dere jo selvfølgelig ikke, det ser ut som om dere foretrekker å leve lykkelig uviten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en annen

Så derfor er denne kombinasjonen helt trygg, helt til noen har gjort denne blindtesten? Noen i dette tilfellet ville jo høyst sansynlig vært de farmasøytiske selskapene. De er jo kjent for å undertrykke f. resultater som kan ødelegge markedspotensialet for prozac.

(Prozac blir i usa brukt som fellesnevner for alle kjemiske bindinger som slekter på prozac, ikke bare SSRI.)

Bedre føre var spør du meg! Men det gjør dere jo selvfølgelig ikke, det ser ut som om dere foretrekker å leve lykkelig uviten...

Jeg tviler på at noen av de farmasøutiske selskapene vil finne det interessant å undersøke dette. Det er neppe noen som har forsket på om det er trygt å røyke cannabis når man benytter Zyrtec allergimedisin heller.

Man kan aldri vite om et medikament er 100% trygt. Men SSRI er etter hvert velprøvde medikamenter, som har vært i bruk i over ti år. De færreste psykiatere vil nøle med å skrive ut SSRI selv om pasienten opplyser at han bruker hasj.

Det er greit å være føre var, men din advarsel i hovedinlegget - og ikke minst din garanti om bedring om man slutter med hasj - er substansløs og ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror jeg

Men man kan ikke trekke slike konklusjoner ut fra artikler man leser på Internett og som man selv sitter og spekulerer over - du presenterer bare en hypotese.

Hvis man skulle finne ut av dette, måtte man designe forsøk hvor man studerer bruk av både SSRI og cannabis på forsøkspersoner, samt sammenligner med kontrollgrupper som bruker bare SSRI (evt. cannabis).

Jeg lurer på om ikke emil_svg snakker ut fra egne erfaringer her og førsøker å finne alle mulige utenforliggende årsaker til hva som feiler ham selv.

Da slipper han nemlig å ta tak i sine egne problemer, men kan leve videre i troen på at han selv ikke trenger å ta ansvar for sitt eget liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullprat

Nei.

Tullprat!!

Dette viser hvor kunnskapsløs du egentlig er.

Det er allment kjent at regelmessig hasjrøyking over tid er skadelig for ens pskykiske helse, enten man bruker SSRI eller ei.

At det i kombinasjon med SSRI muligens er ennå farligere, er sikkert riktig, men å hevde at hasjrøyking ikke er farlig vitner om at du er i besittelse av svært liten kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Tullprat!!

Dette viser hvor kunnskapsløs du egentlig er.

Det er allment kjent at regelmessig hasjrøyking over tid er skadelig for ens pskykiske helse, enten man bruker SSRI eller ei.

At det i kombinasjon med SSRI muligens er ennå farligere, er sikkert riktig, men å hevde at hasjrøyking ikke er farlig vitner om at du er i besittelse av svært liten kunnskap.

"Det er allment kjent at regelmessig hasjrøyking over tid er skadelig for ens pskykiske helse, enten man bruker SSRI eller ei."

Dette blir for bastant, i alle fall hvis du med reglemssig hasjrøyking over tid f.eks. mener røyking en gang i uka over noen år, så er det ikke grunnlag for å hevde dette. En del forskning antyder at hasj hos noen få disponerte individer kan være en medvirkende årsak til psykiske lidelser, mens annen forskning ikke har vært i stand til å påvise en slik sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bemerke at jeg for min del får store krav om å levere kilder til mine uttalelser. Dette er bra, det holder debatten på et saklig nivå!

Men, jeg har ennå ikke sett at de som taler meg imot, viser til kilder...det oppfatter jeg som usaklig, og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg treffer svært mange såre sjeler som ikke tør åpne øyene, for da måtte man komme til å være nødt til å ta i et tak???

"tror jeg" er inne på noe i ett innlegg her nede...

Det er helt riktig, jeg prater ut i fra egen erfaring, det kan vel enhver idiot skjønne!!

Men det er helt feil at jeg ikke tar ansvar for min egen helse.

Det er nettopp det jeg har gjort, jeg måtte slutte med hasj og SSRI, jeg måtte dessuten gjøre mange andre til dels svært vanskelige valg for å komme meg ut av det - for det er jeg - ute av det - takk gud for det! Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!

Dette blir det siste innlegget som jeg svarer på med mindre dere kommer med seriøse (uten person angrep) svar med henvisning til kilder.

Personangrep oppfatter jeg som patetisk og rett og slett usaklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullprat

"Det er allment kjent at regelmessig hasjrøyking over tid er skadelig for ens pskykiske helse, enten man bruker SSRI eller ei."

Dette blir for bastant, i alle fall hvis du med reglemssig hasjrøyking over tid f.eks. mener røyking en gang i uka over noen år, så er det ikke grunnlag for å hevde dette. En del forskning antyder at hasj hos noen få disponerte individer kan være en medvirkende årsak til psykiske lidelser, mens annen forskning ikke har vært i stand til å påvise en slik sammenheng.

Jg ser at jeg var noe uklar, jeg tenkte da på misbruk av hasj. Å røyke hasj en gang i blant vil helt klart ikke ha noe særlig å si.

Men f.eks daglig hasjrøyking vil helt klart påvirke psyken i negativ retning. Od særlig for de som er predisponerte.

Og da vil jeg tro at det også veldig ofte vil være den gruppen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler av forskjellige typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...