Gå til innhold

Hasj og SSRI


emil_svg

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen

Jeg må bare bemerke at jeg for min del får store krav om å levere kilder til mine uttalelser. Dette er bra, det holder debatten på et saklig nivå!

Men, jeg har ennå ikke sett at de som taler meg imot, viser til kilder...det oppfatter jeg som usaklig, og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg treffer svært mange såre sjeler som ikke tør åpne øyene, for da måtte man komme til å være nødt til å ta i et tak???

"tror jeg" er inne på noe i ett innlegg her nede...

Det er helt riktig, jeg prater ut i fra egen erfaring, det kan vel enhver idiot skjønne!!

Men det er helt feil at jeg ikke tar ansvar for min egen helse.

Det er nettopp det jeg har gjort, jeg måtte slutte med hasj og SSRI, jeg måtte dessuten gjøre mange andre til dels svært vanskelige valg for å komme meg ut av det - for det er jeg - ute av det - takk gud for det! Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!

Dette blir det siste innlegget som jeg svarer på med mindre dere kommer med seriøse (uten person angrep) svar med henvisning til kilder.

Personangrep oppfatter jeg som patetisk og rett og slett usaklig!

Ja, men i alle dager... Det er du som serverer disse påstandene - og da er det du som sitter med bevisbyrden.

Hvis jeg f.eks. skriver et alarmerende innlegg om hvor fryktelig farlig kombinasjonen kaffe og sjokolade er, så er det jo jeg som må presentere dokemntasjonen; jeg kan ikke lene meg tilbake og kreve at de som motsier meg skal komme med forskning som beviser at kombinasjonen kaffe og sjokolade er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • emil_svg

    10

  • Jeg er en annen

    6

  • PREETI

    1

Jeg er en annen

Jg ser at jeg var noe uklar, jeg tenkte da på misbruk av hasj. Å røyke hasj en gang i blant vil helt klart ikke ha noe særlig å si.

Men f.eks daglig hasjrøyking vil helt klart påvirke psyken i negativ retning. Od særlig for de som er predisponerte.

Og da vil jeg tro at det også veldig ofte vil være den gruppen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler av forskjellige typer.

Da er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i alle dager... Det er du som serverer disse påstandene - og da er det du som sitter med bevisbyrden.

Hvis jeg f.eks. skriver et alarmerende innlegg om hvor fryktelig farlig kombinasjonen kaffe og sjokolade er, så er det jo jeg som må presentere dokemntasjonen; jeg kan ikke lene meg tilbake og kreve at de som motsier meg skal komme med forskning som beviser at kombinasjonen kaffe og sjokolade er ufarlig.

Jeg tar jo bevisbyrden, legger jo frem kilder, seriøse kilder til og med, da må vel motparten i tredje ledd også vise til kilder - Ikke bare si tull!

Hvordan kan man argumentere mot et slik utsagn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg ser at jeg var noe uklar, jeg tenkte da på misbruk av hasj. Å røyke hasj en gang i blant vil helt klart ikke ha noe særlig å si.

Men f.eks daglig hasjrøyking vil helt klart påvirke psyken i negativ retning. Od særlig for de som er predisponerte.

Og da vil jeg tro at det også veldig ofte vil være den gruppen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler av forskjellige typer.

Snakk om generalisering!

sitat

"Og da vil jeg tro at det også veldig ofte vil være den gruppen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler av forskjellige typer."

Du har jo tyddeligvis ikke peiling.

Den delen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler er forsvinnende liten i forhold til dem som bare bruker hasj.

Dessuten er det vel ingen som har nevnt varige men, det er jo selvfølgelig bare når du er dopa av THC det gir problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ......

Jeg må bare bemerke at jeg for min del får store krav om å levere kilder til mine uttalelser. Dette er bra, det holder debatten på et saklig nivå!

Men, jeg har ennå ikke sett at de som taler meg imot, viser til kilder...det oppfatter jeg som usaklig, og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg treffer svært mange såre sjeler som ikke tør åpne øyene, for da måtte man komme til å være nødt til å ta i et tak???

"tror jeg" er inne på noe i ett innlegg her nede...

Det er helt riktig, jeg prater ut i fra egen erfaring, det kan vel enhver idiot skjønne!!

Men det er helt feil at jeg ikke tar ansvar for min egen helse.

Det er nettopp det jeg har gjort, jeg måtte slutte med hasj og SSRI, jeg måtte dessuten gjøre mange andre til dels svært vanskelige valg for å komme meg ut av det - for det er jeg - ute av det - takk gud for det! Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!

Dette blir det siste innlegget som jeg svarer på med mindre dere kommer med seriøse (uten person angrep) svar med henvisning til kilder.

Personangrep oppfatter jeg som patetisk og rett og slett usaklig!

Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!"

Ja, da er du skikkelig heldig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Jeg tar jo bevisbyrden, legger jo frem kilder, seriøse kilder til og med, da må vel motparten i tredje ledd også vise til kilder - Ikke bare si tull!

Hvordan kan man argumentere mot et slik utsagn??

Kildene dine handler om at hasj kan føre til forbigående schizofrenilignende opplevelser (big surprise), samt at SSRI i visse tilfeller er koblet til aggressiv adferd. Dette gir ikke grunnlag for din påstand om at hasj og SSRI er en farlig kombinasjon - det er jo åpenbart noe du har spekulert deg fram til selv ut fra disse kildene.

Med andre ord har du kommet fram til en hypotese, men du har overhodet ikke grunnlag for å presentere det som fakta, slik du gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en annen

Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!"

Ja, da er du skikkelig heldig!!!

Åh, ikke vær så moralistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullprat

Snakk om generalisering!

sitat

"Og da vil jeg tro at det også veldig ofte vil være den gruppen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler av forskjellige typer."

Du har jo tyddeligvis ikke peiling.

Den delen som tyr til utstrakt bruk av rusmidler er forsvinnende liten i forhold til dem som bare bruker hasj.

Dessuten er det vel ingen som har nevnt varige men, det er jo selvfølgelig bare når du er dopa av THC det gir problemer.

Du er vel selv et klassisk ekspempel på hvem jeg siktet til,slik jeg ser utfra hva du skriver.

Du har brukt SSRI, sannsynligvis på grunn av depresjon/angst.

Om du har slitt med depresjoner før/nå, så er du disponert for å få det igjen.

Du røyker nå bare av og til, ergo har du altså han en mer utstrakt bruk tidligere, mens du var deprimert/ brukte SSRI.

Grunnen til at du begynte med SSRI kjenner selvfølgelig ikke jeg, men sannsynligvis har du hatt påkjenninger i løpet av ditt liv, som tilsir at du er disponert for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Depression may manifest as major depression, dysthymic disorder (a less severe form of major depression), or bipolar disorder (a type of depression that involves cycling between depressive and manic states).

Kilde:

http://www.letfreedomgrow.com/cmu/depression_and_cannabis.htm

(The American Alliance For Medical Cannabis)

Hvor naiv går det an å bli? Har du ingen anelse om forskjellen på vitenskapelige artikler og andre artikler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Link nr1!

Yale University researchers have shown that active ingredient in marijuana can cause transient schizophrenia-like symptoms

Link nr2!

Pfizer Canada Inc. (produsenten av Zoloft)

Link nr3!

Refererer til den Amerikanske kongressen!

Har Bebba lest linkene i det hele tatt, kanskje hun ikke kan Engelsk?

mvh

Jeg kan engelsk og har studert i USA bl.a. tatt 'Research Seminar', derfor vet jeg forskjellen på vitenskapelige artikler og andre artikler på nettet, noe som jeg tror ikke at du vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Jeg må bare bemerke at jeg for min del får store krav om å levere kilder til mine uttalelser. Dette er bra, det holder debatten på et saklig nivå!

Men, jeg har ennå ikke sett at de som taler meg imot, viser til kilder...det oppfatter jeg som usaklig, og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg treffer svært mange såre sjeler som ikke tør åpne øyene, for da måtte man komme til å være nødt til å ta i et tak???

"tror jeg" er inne på noe i ett innlegg her nede...

Det er helt riktig, jeg prater ut i fra egen erfaring, det kan vel enhver idiot skjønne!!

Men det er helt feil at jeg ikke tar ansvar for min egen helse.

Det er nettopp det jeg har gjort, jeg måtte slutte med hasj og SSRI, jeg måtte dessuten gjøre mange andre til dels svært vanskelige valg for å komme meg ut av det - for det er jeg - ute av det - takk gud for det! Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!

Dette blir det siste innlegget som jeg svarer på med mindre dere kommer med seriøse (uten person angrep) svar med henvisning til kilder.

Personangrep oppfatter jeg som patetisk og rett og slett usaklig!

For noe tøv på et sånt forum...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bemerke at jeg for min del får store krav om å levere kilder til mine uttalelser. Dette er bra, det holder debatten på et saklig nivå!

Men, jeg har ennå ikke sett at de som taler meg imot, viser til kilder...det oppfatter jeg som usaklig, og jeg sitter igjen med en følelse av at jeg treffer svært mange såre sjeler som ikke tør åpne øyene, for da måtte man komme til å være nødt til å ta i et tak???

"tror jeg" er inne på noe i ett innlegg her nede...

Det er helt riktig, jeg prater ut i fra egen erfaring, det kan vel enhver idiot skjønne!!

Men det er helt feil at jeg ikke tar ansvar for min egen helse.

Det er nettopp det jeg har gjort, jeg måtte slutte med hasj og SSRI, jeg måtte dessuten gjøre mange andre til dels svært vanskelige valg for å komme meg ut av det - for det er jeg - ute av det - takk gud for det! Og nå etter noen år...kan jeg til og med ta en "pipe" uten at jeg ødelegger de neste 7 dagene!

Dette blir det siste innlegget som jeg svarer på med mindre dere kommer med seriøse (uten person angrep) svar med henvisning til kilder.

Personangrep oppfatter jeg som patetisk og rett og slett usaklig!

For det første synes jeg at dette er gal forumsgruppe for dette innlegget. Mer skal jeg ikke si:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk opplevd selv. Etter jeg begynte med SSRI har jeg fått "motsatte" tanker av det jeg pleier å ha når jeg røyker hasj. F.eks. favorittfilmen kan virke helt idiotisk. Har ikke røyka hasj på snart 8 mnd nå etter dette begynte. Kan jo ende opp med at tilstanden blir kronisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

For noe tøv på et sånt forum...............

Vennligst avstå fra nedlatende kommentarer overfor andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Vennligst avstå fra nedlatende kommentarer overfor andre brukere.

Jeg beklager, men var dette virkelig nedlatende?????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg beklager, men var dette virkelig nedlatende?????????

Etter vår oppfatning er flere av dine kommentarer til denne brukeren unødvendig nedlatende. Noe har også blitt slettet.

Det er tonen i innleggene dine, ikke nødvendig innholdet, vi finner kritikkverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Etter vår oppfatning er flere av dine kommentarer til denne brukeren unødvendig nedlatende. Noe har også blitt slettet.

Det er tonen i innleggene dine, ikke nødvendig innholdet, vi finner kritikkverdig.

Javel, jeg stiller meg undrende til det. Til og med meget undrende. Føler at det er ofte brukt nedlatende tone herinne, reagerer ofte på det. At jeg protesterer på de påstandene her trodde jeg var greit. At det blir slettet synes jeg høres underlig og merkelig ut. Men, men det er greit jeg betaler ikke for å være her, og da jeg ba om at innlegg ble slettet fordi jeg oppfattet de nedlatende så ble det ikke gjort. Takk for meg, jeg har tydeligvis ikke mere her å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Etter vår oppfatning er flere av dine kommentarer til denne brukeren unødvendig nedlatende. Noe har også blitt slettet.

Det er tonen i innleggene dine, ikke nødvendig innholdet, vi finner kritikkverdig.

Jeg vil gjerne skrive engang til at jeg ba om at nedlatende kommentarer om min nasjonalitet ble slettet, det ble ikke tatt hensyn til. Farvel jeg åpner ikke dol mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merkelig rart

Jeg vil gjerne skrive engang til at jeg ba om at nedlatende kommentarer om min nasjonalitet ble slettet, det ble ikke tatt hensyn til. Farvel jeg åpner ikke dol mer.

"...nedlatende kommentarer om min nasjonalitet..."

Det var vel ett spørsmål til en annen,om du kunne være norsk.Kan ikke se noe nedlatende i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Jeg vil gjerne skrive engang til at jeg ba om at nedlatende kommentarer om min nasjonalitet ble slettet, det ble ikke tatt hensyn til. Farvel jeg åpner ikke dol mer.

Det stemmer ikke at ingenting ble gjort den gangen du klaget. I den opprinnelige tråden ble det lagt inn en kommentar til en annen bruker hvor vedkommende nettopp ble bedt om å avstå fra nedsettende kommentarer.

Det er som sagt ikke innholdet i dine motforestillinger som vi reagerte på denne gangen, men måten du besvarte en annen brukers innlegg på.

Du har rett i at det er flere brukere som besvarer andres innlegg lite konstruktivt på dol. Vi forsøker å motvirke dette nettopp ved å si fra i de tilfeller vi observerer, samt ved sletting av innlegg. Det godtas allikevel en noe "røffere" tone på det vi pleier å kalle de "ikke-medisinske" fora; dette gjelder vel i særlig grad forum for Meldinger og Åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...