Gå til innhold

Kviser???/ Moen, kan du si meg hva det er?


Gjest på Venusberget

Anbefalte innlegg

Gjest på Venusberget

Noen ganger får jeg kviselignende utbrudd på venusberget. Jeg betviler sterkt at det er herpes, da jeg har herpes på munnen, og disse "utbruddene" på venusberget tar kanskje to uker før de er på sitt største.

De er også dype og som regel svært store, og umulige å klemme tomme.

Jeg har prøvd å stikke hull på dem med ren nål, og det kommer ut puss, men siden de er så store, får jeg aldri klemt ut alt.

De gjør forferdelig vondt, men ikke sånn som herpesblemmene på munnen.

Jeg barberer meg ikke der de som regel kommer, kun nedenfor, og jeg er normalt hygienisk. Bruker ikke vanlig såpe nedentil.

Selv om jeg ikke tror at det er herpes, kan det være det likevel? Det kommer ikke blemmer, og i størrelse kan de være sånn cirka kronestykke. Det kjennes ut som om de ligger en cm ned i kjøttet på venusberget.

Jeg er snart 27 år, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Venusberget

Det er sannsynligvis betennelse i hårrøttene. Bruk evt Fucidinsalve som må kjøpes på resept. Det er ikke så mye man kan gjøre for å hindre at de kommer tilbake. Sørg for at det ikke er trykk på huden, f.eks., fra trusekant. Noen ganger kan det ha dannet seg en kanal (fistel) under huden hvor det kan komme stadig nye infeksjoner. Da kan man åpne det opp ved en liten operasjon. Søk gynekolog eller kirurg hvis det blir for plagsomt. Det er ikke smittsomt. Med tiden stopper det vanligvis opp av seg selv.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Venusberget

Det er sannsynligvis betennelse i hårrøttene. Bruk evt Fucidinsalve som må kjøpes på resept. Det er ikke så mye man kan gjøre for å hindre at de kommer tilbake. Sørg for at det ikke er trykk på huden, f.eks., fra trusekant. Noen ganger kan det ha dannet seg en kanal (fistel) under huden hvor det kan komme stadig nye infeksjoner. Da kan man åpne det opp ved en liten operasjon. Søk gynekolog eller kirurg hvis det blir for plagsomt. Det er ikke smittsomt. Med tiden stopper det vanligvis opp av seg selv.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...