Gå til innhold

Norske kvinner vasker minst i Europa

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=236626

Dvs de bruker nest minst, og de bruker minst tid på matlaging.

Samtidig bruker norske menn mer tid på matlaging enn alle andre menn i Europa (unntatt britene) og mer tid på barnepass enn noen andre.

Men en førsteplass kan ingen ta fra norske kvinner, de klager og syter mer enn alle andre kvinner.

Gjest Din sutrepave
Skrevet

Men en som soleklart slår dem i uendelige tirader av meningsløs syting og klaging, det er deg! Hvorfor skifter du ikke kjønn, eller flytter til Afganistan, siden du plages så vannvittig av alle disse slemme, utspekulerte, troløse, gullgravende late kvinnene her til lands?

petter smart
Skrevet

Men en som soleklart slår dem i uendelige tirader av meningsløs syting og klaging, det er deg! Hvorfor skifter du ikke kjønn, eller flytter til Afganistan, siden du plages så vannvittig av alle disse slemme, utspekulerte, troløse, gullgravende late kvinnene her til lands?

Det har sine fordeler (og ulemper) å bo her.

Men hvorfor ikke diskutere sak? Undersøkelsen viser at norske kvinner bruker mindre tid på husarbeid enn kvinner fra andre land. Den viser også at norske menn bruker mer tid enn menn fra andre land.

Undersøkelser viser også at norske menn bruker mer tid på jobb+husarbeid enn kvinner gjør.

Likevel klager norske kvinner mye mer enn kvinner fra andre land. Hvorfor?

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Men hvorfor ikke diskutere sak? Undersøkelsen viser at norske kvinner bruker mindre tid på husarbeid enn kvinner fra andre land. Den viser også at norske menn bruker mer tid enn menn fra andre land.

Undersøkelser viser også at norske menn bruker mer tid på jobb+husarbeid enn kvinner gjør.

Fordi vi gir dem for lite sex?

*gjetta bare*:-)

Skrevet

Det står ingenting om klaging og syting i den undersøkelsen, det er det bare du som påstår. Det er altså ikke å "diskutere sak" å trekke inn evt. misnøye.

Tidsbruken i hjemmet har vel med yrkesaktiviteten til norske kvinner å gjøre?

Her i landet (og i Danmark og Sverige, som vi ligger omtrent likt med) er det blitt vanlig at begge jobber utenfor hjemmet, ofte like mye. Er det da så merkelig at de nærmer seg hverandre mht. tidsbruk i hjemmet også?

Det hadde vært merkelig hvis vi lå like med kvinnene i f.eks. Frankrike og Italia, som i mye større grad slutter å jobbe utenfor hjemmet når de får barn.

Skrevet

Sutret HAN? hehe

Gjest miriram73
Skrevet

Klager og syter de? Eller sier de i fra om det som er galt? Kanskje er det at de sier ifra og ser forskjellene grunnen til at de har kommet seg opp og frem fra kjøkkenbenken?

Forøvrig har jeg ikke lagt merke til at norske kvinner syter og klager så mye heller.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Hvor er undersøkelsen som viser at norske kvinner klager mere enn andre - jeg kan ikke huske å ha sett den noe sted?

Og om det skulle være slik at vi klager, hva kan det komme av mon tro..

Tja, enten må det være fordi norske kvinner jobber mere utenfor hjemmet enn kvinner i andre land, slik at den totale arbeidsbelastningen blir større.

Eller kan det være at vi blir sure og misfornøyde av at norske menn er dårlige elskere?

Eller er det bare at det må klaging og masing til for at mannfolka skal få ræva i gir og få gjort noe?

Gjest Rusle
Skrevet

Ja, bedre det enn om de hadde vasket mest ;-)

Skrevet

Hvor er undersøkelsen som viser at norske kvinner klager mere enn andre - jeg kan ikke huske å ha sett den noe sted?

Og om det skulle være slik at vi klager, hva kan det komme av mon tro..

Tja, enten må det være fordi norske kvinner jobber mere utenfor hjemmet enn kvinner i andre land, slik at den totale arbeidsbelastningen blir større.

Eller kan det være at vi blir sure og misfornøyde av at norske menn er dårlige elskere?

Eller er det bare at det må klaging og masing til for at mannfolka skal få ræva i gir og få gjort noe?

kanskje det var mer selvopplevd? :)

Skrevet

Jeg ser du er en mann som er veldig opptatt av likestilling.

Men er ikke du også ganske sytete? Jeg syns du syter voldsomt over kvinner generelt.

Selv syter jeg minimalt...

:-)

Gjest jobber+husmor
Skrevet

Kanskje kvinnene ikke vasker så mye fordi de går i jobb? Og det er ingen krise om det ikke er gullende rent hver dag! Jeg klager kun når jeg jobber i helgene og mannen ikke setter maten inn i kjøleskapet en gang...

Skrevet

Hvor har du det statistiske resultatet fra?

Jeg trodde det var slik at vi var ganske lykkelige i dette landet.

Tror at omtrent alle norske kvinner er lykkelige over å være norsk kvinne!

petter smart
Skrevet

Jeg ser du er en mann som er veldig opptatt av likestilling.

Men er ikke du også ganske sytete? Jeg syns du syter voldsomt over kvinner generelt.

Selv syter jeg minimalt...

Det er et ledd i likestilling, kvinner syter så enormt og jeg prøver å kompensere for at menn ikke syter så mye. Men dessverre syter dere mer enn jeg har kapasitet til å utligne.

Skrevet

Det er et ledd i likestilling, kvinner syter så enormt og jeg prøver å kompensere for at menn ikke syter så mye. Men dessverre syter dere mer enn jeg har kapasitet til å utligne.

Vel, du kan ikke slå alle kvinner over en kam. Men noe sier meg at du har personlige erfaringer på området.

Selv har jeg ikke inntrykk av at kvinner syter.

Mener du eksempler der kvinnen ønsker at mannen tok seg av mer husarbeid eller mer ansvar for barna?

Gi noen konkrete eksempler da.

Gjest uten signatur
Skrevet

Vel, du kan ikke slå alle kvinner over en kam. Men noe sier meg at du har personlige erfaringer på området.

Selv har jeg ikke inntrykk av at kvinner syter.

Mener du eksempler der kvinnen ønsker at mannen tok seg av mer husarbeid eller mer ansvar for barna?

Gi noen konkrete eksempler da.

Det heter vel 'skjære over en kam' og 'slå over en lest'? Gjør det ikke det da? Jeg hr n ok etterhvert glemt mye av skollærdommen jeg også, men å slå over an kam er ihvertfall ikke riktig.

Ikke noe viktig altså, bare en bemerkning! Var vel stolt over at jeg oppdaget det.. :-)

Forresten så hørte jo ikke 'slå over en lest' heller riktig ut. Hmmm. Jaja, samme kand et være.

Ha en fin dag videre!

Gjest Grumpy
Skrevet

Det heter vel 'skjære over en kam' og 'slå over en lest'? Gjør det ikke det da? Jeg hr n ok etterhvert glemt mye av skollærdommen jeg også, men å slå over an kam er ihvertfall ikke riktig.

Ikke noe viktig altså, bare en bemerkning! Var vel stolt over at jeg oppdaget det.. :-)

Forresten så hørte jo ikke 'slå over en lest' heller riktig ut. Hmmm. Jaja, samme kand et være.

Ha en fin dag videre!

Du var nok ikke den første som så det men jeg gadd ikke kommentere det, har vært så mye pes om skrivefeil her i det siste, tenkte det var best å la være. Men du har rett selvfølgelig: det heter "skjære alle over en kam" :)

Skrevet

Ha en fin dag videre!

Jo, det gjør det.

Tenkte på det mens jeg skrev det, men ga blaffen!

• 3 uker senere...
Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

kanskje det var mer selvopplevd? :)

jeg klager ikke :-)

Skrevet

Kanskje de gjør viktigere ting enn å vaske. F.eks. tilbringe mer tid sammen med mann og barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...