Gå til innhold

Vonde minner etter GU, hjelp dr. Moen.


snøhvit

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i uke 27, og har et veldig fint svangerskap!

Da jeg på det første legebesøket, foretok legen GU. Det var første gang jeg var hos han og tok GU. Det gjorde bare grusom vondt. Jeg følte at jeg "revna" utenfra og innover... Ubeskrivelig. Hele tiden var det vondt, jeg sa ifra til han, men han sa bare at han var forsiktig. Han sa også at han så blod og lurte på om jeg hadde hatt blødniger noe jeg ikke har hatt. Da kunne det være en begynnende abort...!Ble kjemperedd! Det viste seg at det kom to dråper blod antakelig fra celleprøva..

Men det jeg sliter med er at denne undersøkelsen har blitt spikra i hodet mitt. Mange sier at sex livet blir veldig bra i midten av et svangerskap,men... Lysten er det ikke noe i veien med, men, jeg føler at det gjør vondt og at jeg er sår, og hele tiden kommer GU undersøkelsen tilbake i tankene og da avtar sex lysten også... Mannnen min er veldig forsiktig, så jeg tror ikke at det går bare på det fysiske.

Dette irriterer meg, for vi har alltid hatt et godt sexliv. Orgasme kan jeg bare glemme.

Har du noen ideer til hva jeg/vi kan gjøre for at jeg skal komme ut av disse tankene, og få lagt GU undersøkelsen bak meg? Har vært hos en kvinnlig gynekolog etterpå og det gikk greit, har ellers aldri hatt problemer med å tå GU. Går nå helst til jordmor og til kv. gynelog, ble gravid ved hjelp av Clomivid slik at gynekologen ønsker å følge meg opp, og det synes jeg er topp.

Jeg vil gjerne komme meg videre og glemme dette som kverner rundt oppi hodet mitt!

Håper du kan hjepe meg!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til snøhvit

Det er leit at du skal slite med følger etter en slik undersøkelse, men det blir mer et psykologisk spørsmål enn gynekologisk. Jeg foreslår at du spør dr. Grünfeld.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...