Gå til innhold

vondt i magen


Gjest marlyn

Anbefalte innlegg

Gjest marlyn

Jeg er 20 år, og har hat mensen siden jeg var 15. Tidligere hadde jeg sjeldent menssmerter. Men nå, for ca 4-5 måneder tilbake, begynte det med at jeg ofte fikk veldig vondt i magen. (Jeg kjenner at det er menssmerter). Disse kan komme midt i måneden, og har ikke noe fast mønster, i allefall har ikke jeg sett det. Dette plager meg veldig, da det gjør veldig vondt, og jeg ikke er så glad i å ta smertestillende tabletter. Men jeg må ta tabletter, skal jeg kunne gjennomføre en hel dag. Fins det noen muligheter for meg som jeg kan få uten resept? Da jeg ikke bor i Norge, kan noen kanskje svare meg på om det fins tilsvarende i Tyskland?

Jeg bruker p-pille merket trionetta, og det var etter at jeg tok en månedes opphold at disse smertene begynte. Kan det ha noen sammenheng?

På forhånd takk!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til marlyn

Jeg synes du skal søke lege, hvis du har smerter som du beskriver. Det kan være endometriose, se mer under:_ http://members.tripod.com/Diane_10/index.html. Du kan evt spørre etter tabletter av typen NSAID's, de kan ofte fåes uten resept. Hvis det er endometriose kan p-piller hjelpe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...