Gå til innhold

American History X

Gjest in the city of stupid wimmen

Anbefalte innlegg

Gjest in the city of stupid wimmen
Skrevet

Jeg har for første gang kjøpt meg DVD-spiller. Har ikke hatt Video-spiller o.l på flere år. Så jeg har sett veldig lite filmer.

Har hørt om american history x, av en kamerat, at den er bra. Den virker som en "klassiker", at "alle" har sett den, stemmer det? Så isåfall siden dere alle har sett den, er den verdt å kjøpe?

Gjest sorimori
Skrevet

Jeg har sett den et par ganger, og syns absolutt den er verdt å se. En viktig film!

Skrevet

Ja, den er verdt å kjøpe. Ellers så kjøper jeg ikke så mange filmer men denne kan du se igjen og igjen og den er like bra hver gang

Skrevet

den er utrolig bra og du bør kjøpe den! koster vel bare 99kr nå for den er ganske gammel så hvis du ikke liker den er ikke 99kr så mye da :)

Skrevet

En bra nok film, men litt hypa opp.

Den forteller ikke noe revolusjonerende eller tankevekkende nytt.

Skrevet

..men lei den gjerne. Urealistisk vrøvel, dum historie, dumme figurer... Jeg ble svæært skuffa!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Kjempebra film, vel verdt de få kronene den koster. Og ja, det er en "viktig" film, så definitivt.

Skrevet

..men lei den gjerne. Urealistisk vrøvel, dum historie, dumme figurer... Jeg ble svæært skuffa!

Kanskje fordi du ikke forsto filmen?

Filmen er iallfall mesterlig -- en virkelig klassisker.

Skrevet

Kanskje fordi du ikke forsto filmen?

Filmen er iallfall mesterlig -- en virkelig klassisker.

På hvilken måte er filmen er "klassiker og mesterlig"?

Hva skulle jeg forstå? Utenom det vanlige budskapet i slike filmer? (mann i fengsel, ser "lyset" og blir klok, men verden utenfor vil ikke forstå"..)

Smaken er som baken -delt! ;-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva skulle jeg forstå? Utenom det vanlige budskapet i slike filmer? (mann i fengsel, ser "lyset" og blir klok, men verden utenfor vil ikke forstå"..)

Budskapet fra American History X skiller seg fra budskapet i de aller fleste andre filmer..!

Dette er en film som burde være obligatorisk på grunnskolen. Sammme med Schindlers liste.

Skrevet

Du har tydeligvis ikke forstått at filmen er "spekket" med symboler. Det er en svært interessant film -- rent filosofisk er den sjeldent sterk.

Men det er klart: har du ikke forutsetninger til å forstå filmen, fortoner den seg sikkert som kjedelig (for deg).

Det er heldigvis ikke vårt problem :)

Skrevet

Budskapet fra American History X skiller seg fra budskapet i de aller fleste andre filmer..!

Dette er en film som burde være obligatorisk på grunnskolen. Sammme med Schindlers liste.

Flere sier budskapet skiller seg fra "alle andre filmer"

Men ingen sier HVA de mener at gjør den så unik...

Lurer fremdeles på hvorfor folk mener den er så bra...altså utover at den er er underholdende da! (morsom å se er den)

Skrevet

Du har tydeligvis ikke forstått at filmen er "spekket" med symboler. Det er en svært interessant film -- rent filosofisk er den sjeldent sterk.

Men det er klart: har du ikke forutsetninger til å forstå filmen, fortoner den seg sikkert som kjedelig (for deg).

Javel.. ikke ble jeg klokere... Spekket med symboler er filmen ja, men det er Independece Day også...

Hvordan er den interresant filosofisk sett..?

Hvorfor har ikke jeg forutsetninger for å forstå filmen??? Har DU??? ;-)))

Du sier filmen er bra, spekket med symboler, andre ikke har forutsetninger for å forstå filmen - men du sier IKKE konkret HVA som gjør den så bra... Dèt er dèt jeg lurer på!

Kanskje JEG blir litt klokere..? (om du greier å svare skikkelig..)

Skrevet

Javel.. ikke ble jeg klokere... Spekket med symboler er filmen ja, men det er Independece Day også...

Hvordan er den interresant filosofisk sett..?

Hvorfor har ikke jeg forutsetninger for å forstå filmen??? Har DU??? ;-)))

Du sier filmen er bra, spekket med symboler, andre ikke har forutsetninger for å forstå filmen - men du sier IKKE konkret HVA som gjør den så bra... Dèt er dèt jeg lurer på!

Kanskje JEG blir litt klokere..? (om du greier å svare skikkelig..)

Hei!

Ut fra dine svar er det tydelig at filmen ikke appellerer til deg fordi du mangler forutsetninger for å forstå filmen. For grunnopplæring henvises det til skolesjefen i din hjemkommune.

Håper du får den hjelpen du trenger.

*klemz*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Ut fra dine svar er det tydelig at filmen ikke appellerer til deg fordi du mangler forutsetninger for å forstå filmen. For grunnopplæring henvises det til skolesjefen i din hjemkommune.

Håper du får den hjelpen du trenger.

*klemz*

Med vennlig hilsen

Jaaa, svaret ditt preges jo av helt avansert utdannelse..kun for individde...Tror jeg faktisk aldri har møtt på mer intelligente mennesker og mer velformulerte folk..

Kanskje følge "pappa bjørn" sitt fotspor og bli med i andre fomum med mer intelligente mennesker.. (LES: over 1.klasse..)

Svar har jeg ikke fått enda - tipper du er en sånn trendnisse som følger andres anbefalinger..Og ikke tenker selv, "papiriger" har hvertfall prøvd å svare HVORFOR h*n synes filmen er bra!!!

'

ps. Jeg er SHARP skin og vet hva dette miljøet "inneholder"..(ang.filmen - for de tunglærte!)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jaaa, svaret ditt preges jo av helt avansert utdannelse..kun for individde...Tror jeg faktisk aldri har møtt på mer intelligente mennesker og mer velformulerte folk..

Kanskje følge "pappa bjørn" sitt fotspor og bli med i andre fomum med mer intelligente mennesker.. (LES: over 1.klasse..)

Svar har jeg ikke fått enda - tipper du er en sånn trendnisse som følger andres anbefalinger..Og ikke tenker selv, "papiriger" har hvertfall prøvd å svare HVORFOR h*n synes filmen er bra!!!

'

ps. Jeg er SHARP skin og vet hva dette miljøet "inneholder"..(ang.filmen - for de tunglærte!)

Nå har jeg lest innleggene dine i denne tråden, og mitt råd til deg er å slutte med dop.

Du bør i hvert fall ikke følge Pappa Bjørn sitt eksempel (som du skriver...) om å oppsøke mer "intelligente fora". Der kommer du til å slite stort.

Selvsagt med mindre du slutter med dop.

Når det gjelder filmen så har du åpenbart sett noe en samlet verdenspresse og filmnerder over hele verden ikke har sett.

Får sjelden har vel et kritikkerkorps vært mer enig. De eneste jeg har sett si noe som helst negativt om filmen er halvkommunistiske medier som mente den var urealistisk fordi nynazister ikke kunne være intelligente.

Skrevet

Du kan vel i det minste _prøve_ å begrunne hvorfor 'spekket med symboler' er kriterium for 'interessant' og 'filosofisk et sjeldent verk'.

Hvilke filosofiske spørsmål tar filmen opp på en 'sjelden måte'?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...