Gå til innhold

American History X

Gjest in the city of stupid wimmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan vel i det minste _prøve_ å begrunne hvorfor 'spekket med symboler' er kriterium for 'interessant' og 'filosofisk et sjeldent verk'.

Hvilke filosofiske spørsmål tar filmen opp på en 'sjelden måte'?

Må jeg be om en viss ærbødighet for scholar, som jo har fem (eller var det fire?) hovedfag. Som sprenglærd må han få slippe å dokumentere alt han sier.

Respekten for faglig autoritet er ikke lengre hva den var. Forfallet griper om seg.

Skrevet

Du kan vel i det minste _prøve_ å begrunne hvorfor 'spekket med symboler' er kriterium for 'interessant' og 'filosofisk et sjeldent verk'.

Hvilke filosofiske spørsmål tar filmen opp på en 'sjelden måte'?

Hei!

Filmen har en sjeldent sterk humanistisk tilnærming til og behandling av problemet rasisme/nasjonalsosialisme.

Til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Skrevet

Må jeg be om en viss ærbødighet for scholar, som jo har fem (eller var det fire?) hovedfag. Som sprenglærd må han få slippe å dokumentere alt han sier.

Respekten for faglig autoritet er ikke lengre hva den var. Forfallet griper om seg.

Hei!

Har det rablet for deg? Uansett håper jeg du får den hjelpen du så sårt trenger.

Med vennlig hilsen

Jeg er en annen
Skrevet

Hei!

Filmen har en sjeldent sterk humanistisk tilnærming til og behandling av problemet rasisme/nasjonalsosialisme.

Til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Jeg har ikke sett filmen, men den er slett ikke så god som du skal ha det til.

Skrevet

Hei!

Har det rablet for deg? Uansett håper jeg du får den hjelpen du så sårt trenger.

Med vennlig hilsen

Næmen scholar, da. Ikke ta slik på vei for min smule unøyaktighet.

Skrevet

Nå har jeg lest innleggene dine i denne tråden, og mitt råd til deg er å slutte med dop.

Du bør i hvert fall ikke følge Pappa Bjørn sitt eksempel (som du skriver...) om å oppsøke mer "intelligente fora". Der kommer du til å slite stort.

Selvsagt med mindre du slutter med dop.

Når det gjelder filmen så har du åpenbart sett noe en samlet verdenspresse og filmnerder over hele verden ikke har sett.

Får sjelden har vel et kritikkerkorps vært mer enig. De eneste jeg har sett si noe som helst negativt om filmen er halvkommunistiske medier som mente den var urealistisk fordi nynazister ikke kunne være intelligente.

Dop? Hvem? DU?!

Jodda, andre forum har jeg forlengst funnet! Og stillt samme spørsmål, men fått svar!!

Dessuten mener jeg ikke at filmen er DIREKTE dårlig, men jeg spurte kun om HVORFOR andre liker den så godt... Man kan da svare for seg. Jeg vet hvorfor jeg liker filmene jeg liker. Og spør noen, så kan jeg svare!

Så enkelt er det! Noen ganger liker man filmen pga, regissøren, musikken, skuespillere, bildene, handlingen, tema, etc..

Men å vurdere en film er en høyst objektiv sak!

http://www.dagsavisen.no/kultur/nye_filmer/article1032487.ece

Bra, en ingen klassiker - god med sine feil.

Søk ellers på mage anmeldelser av filmen, der forfatteren faktisk beskriver hvorfor de liker denne filmen.

Skrevet

..men lei den gjerne. Urealistisk vrøvel, dum historie, dumme figurer... Jeg ble svæært skuffa!

Den er ikke urealistisk i det hele tatt. Gi deg nå.

Dessuten er Edvard Norton veldig bra i den filmen

Skrevet

Hei!

Til orientering for deg.

Vennlig hilsen

Vennlig hilsen?

Skrevet

Jeg har ikke sett filmen, men den er slett ikke så god som du skal ha det til.

Siden du ikke har sett filmen, er du nok den rette til å uttale deg.

:)

Jeg er en annen
Skrevet

Siden du ikke har sett filmen, er du nok den rette til å uttale deg.

:)

Ja faktisk. Min estetiske vurderingssans er så emninent at jeg i enkelte tilfeller kan vurdere en film uten å se den. Stikk den, du!

Skrevet

Ja faktisk. Min estetiske vurderingssans er så emninent at jeg i enkelte tilfeller kan vurdere en film uten å se den. Stikk den, du!

..og den, den. Og den også!

Skrevet

Dop? Hvem? DU?!

Jodda, andre forum har jeg forlengst funnet! Og stillt samme spørsmål, men fått svar!!

Dessuten mener jeg ikke at filmen er DIREKTE dårlig, men jeg spurte kun om HVORFOR andre liker den så godt... Man kan da svare for seg. Jeg vet hvorfor jeg liker filmene jeg liker. Og spør noen, så kan jeg svare!

Så enkelt er det! Noen ganger liker man filmen pga, regissøren, musikken, skuespillere, bildene, handlingen, tema, etc..

Søk ellers på mage anmeldelser av filmen, der forfatteren faktisk beskriver hvorfor de liker denne filmen.

'Men å vurdere en film er en høyst objektiv sak!'

Skrivefeil, vel? Filmanmeldelser er en høyst subjektiv sak.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dop? Hvem? DU?!

Bare det å i det hele tatt dra inn en filmanmeldelse her er jo helt absurd.¨

Skrevet

'Men å vurdere en film er en høyst objektiv sak!'

Skrivefeil, vel? Filmanmeldelser er en høyst subjektiv sak.

haha!! *rødme* ja det skulle være "subjektiv"!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...