Gå til innhold

Gale muslimer

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

"183 kvinner er de siste ukene blitt arrestert i den sentrale provinsen Semnan og den nordlige provinsen Gilan i et forsøk fra iranske myndigheter på å rydde opp i slapp håndhevelse av klesloven i landet."

Men selvsagt, la oss ikke generalisere. Det er tross alt bare et muslimsk land vi snakker om her, selv om mange land bruker koranen til å lage landets lover.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/07/404861.html

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

37

• Mr Kahn

11

• favn

7

• red

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest trønderen
Skrevet

Jeg syned virkelig synd på muslimske kvinner eller norske kvinner som er gift med muslimske menn.Dem blir virklig undertrykt

Gjest anomyn
Skrevet

Ei venninne av meg er gift med en muslim.Hun gjør alt.Leverer ungene i barnehage,går på jobb,henter ungene igjen,handler mat,lager mat,vasker hus og klær og legger ungene.Da kommer han hjem etter å ha sittet på cafe med kameratene og forlanger at maten skal være ferdig.Vist dem har fri sammens en dag så går han ut med kamerater.Hun spørr om dem skal finne på noe sammens men det orke ikke han.Kvinnes plass er på kjøkkenet sier han og det var du som ville ha barn svarer han vist hun sier hun er sliten av å passe ungene hele tiden.Jeg har prøvd å snakke med henne men hun er hjerne vasket og redd for å bli alene mor.Men det må da være bedre det??

Gjest turbogass
Skrevet

Jeg syned virkelig synd på muslimske kvinner eller norske kvinner som er gift med muslimske menn.Dem blir virklig undertrykt

Norske kvinner som blir gift med muslimer hadde iallfall et valg...(men blir man forelsket, så blir man det.) Kvinner i Iran kan ikke hjelpe for at de er født der...

Skrevet

Mener du ikke gale, mannlige muslimer ?

For de arresterte kvinnene er jo også muslimer :)

Eller kanskje de er galest av alle, og selv er de som ønsker seg selv fengslet for slike saker.

Nå skal jeg være superrassist og grensen opp mot nazist:

fy faen jeg er glad jeg ikke er født i et av de backwards, undertrykkende, 1000 år tilbake i tid,mannsdominerte, voldsfikserte, overreligiøse muslimske landene.

Turbaner og Burkhas skulle blitt brent, og vært et krav før man kommer inn til Norge.

Fuck religion, og alt det kjipe folk gjør i dets 'navn'.

Jeg har ufattelig og bunnløs medfølelse med de oppegående folkene f.eks i Iran, fanget i et helvete av et land, og håper de snart er mange nok til å ta et oppgjør eller komme seg til pokker bort fra regionen.

Skrevet

Det interessante er at at både Ayatollahene og Frp her til lands vil styre hva disse kvinnene skal ha på hodet - enten de insisterer på at de skal eller ikke skal ha sjal.

De fornuftige av oss vil la kvinnene bestemme selv!

Skrevet

Legg merke til at islamistenes klakører her hjemme vil heller bruke dette til å diskredittere kristendommen og politiske motstandere enn å gjøre noe for å bedre levekårene for de undertrykkede.

Et av de mest idiotiske eksemplene var når DOLs perpetuum mobile mente at hindu-kvinnene i India hadde det like jævli som muslimske kvinner; som om DET gjorde saken bedre.

Slike utsagn kommer fra politisk hold der andre ofte - og høylydt - kritiseres i alle kompassretninger for å sette svake grupper opp mot hverandre.

Skrevet

Det interessante er at at både Ayatollahene og Frp her til lands vil styre hva disse kvinnene skal ha på hodet - enten de insisterer på at de skal eller ikke skal ha sjal.

De fornuftige av oss skjønner at 'selvbestemt rett til burkha' er en utopi :)

Skrevet

Legg merke til at islamistenes klakører her hjemme vil heller bruke dette til å diskredittere kristendommen og politiske motstandere enn å gjøre noe for å bedre levekårene for de undertrykkede.

Et av de mest idiotiske eksemplene var når DOLs perpetuum mobile mente at hindu-kvinnene i India hadde det like jævli som muslimske kvinner; som om DET gjorde saken bedre.

Slike utsagn kommer fra politisk hold der andre ofte - og høylydt - kritiseres i alle kompassretninger for å sette svake grupper opp mot hverandre.

Du skriver: "Et av de mest idiotiske eksemplene var når DOLs perpetuum mobile mente at hindu-kvinnene i India hadde det like jævli som muslimske kvinner; som om DET gjorde saken bedre."

Var det noen som påstod at "det gjorde saken bedre"?

Ikke det?

Jeg foreslår du leser statistikken fra FN, slik at du slipper å dumme deg ut.

Skrevet

De fornuftige av oss skjønner at 'selvbestemt rett til burkha' er en utopi :)

Sjal og burka er to helt forskjellige ting. Burka er en slags "afghansk bunad", og brukes ikke utenfor Afghanistan.

Sjalene det er snakk om i Iran er omtrent som sjalene våre bestemødre brukte.

===

Selvsagt er det ille at folk får skal bestemme hva andre skal ha på hodet - enten de vil påby eller forby klesplagg. Det viser jo bare hvor like Frp og Ayatollahene egentlig er.

Gjest labamba
Skrevet

Sjal og burka er to helt forskjellige ting. Burka er en slags "afghansk bunad", og brukes ikke utenfor Afghanistan.

===

Selvsagt er det ille at folk får skal bestemme hva andre skal ha på hodet - enten de vil påby eller forby klesplagg. Det viser jo bare hvor like Frp og Ayatollahene egentlig er.

Du har et poeng!

Skrevet

===

Men burka da. Kvinners selvbestemmelsesrett der og ?

Forøvrig er jeg enig i at et system i utgangspunktet ikke skal bestemme hva folk kan eller ikke kan ha på seg. Hadde blitt passe ramaskrik fra diverse folk om noen kom med forslaget å forby jødenes lille badehette.

Problemet med skjal,skaut,burka etc er at de er synlige (og tildels påbudte) symboler for et menneskesyn _jeg_ syns er forkastelig. De kunne like gjerne gjenninført slavebånd.

En jente på 14 år har absolutt null valg hjemmefra hvorvidt hun skal bruke slikt eller ikke, og hun har gjerne foreldre som er totalt blinde for de konsekvenser det har for datterens integrering i f.eks norsk samfunn.

Skrevet

Men burka da. Kvinners selvbestemmelsesrett der og ?

Forøvrig er jeg enig i at et system i utgangspunktet ikke skal bestemme hva folk kan eller ikke kan ha på seg. Hadde blitt passe ramaskrik fra diverse folk om noen kom med forslaget å forby jødenes lille badehette.

Problemet med skjal,skaut,burka etc er at de er synlige (og tildels påbudte) symboler for et menneskesyn _jeg_ syns er forkastelig. De kunne like gjerne gjenninført slavebånd.

En jente på 14 år har absolutt null valg hjemmefra hvorvidt hun skal bruke slikt eller ikke, og hun har gjerne foreldre som er totalt blinde for de konsekvenser det har for datterens integrering i f.eks norsk samfunn.

Hei,

Ja, jeg er helt enig i at enkeltes menneskesyn er forkastelig. (Dog er ikke det noe som muslimer har monopol på!)

Men hvis vi nekter kvinner med sjal inngress i arbeidslivet eller høyere utdannelse, hva har vi oppnådd da? Bare ytterligere isolasjon, fordi nå blir de enda mer isolert.

===

Videre - vi er jo ikke bedre enn fundamentalistene hvis vi sier "dere skal ikke ha hodeplagg", og dere skal følge våre verdier. Hele poenget må jo være å kjempe for at kvinnene selv skal få velge. For det er nok mange kvinner som velger sjal, uten at det blir pådyttet dem. (Akkurat som det er mange kristne som går med kors.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Ja, jeg er helt enig i at enkeltes menneskesyn er forkastelig. (Dog er ikke det noe som muslimer har monopol på!)

Men hvis vi nekter kvinner med sjal inngress i arbeidslivet eller høyere utdannelse, hva har vi oppnådd da? Bare ytterligere isolasjon, fordi nå blir de enda mer isolert.

===

Videre - vi er jo ikke bedre enn fundamentalistene hvis vi sier "dere skal ikke ha hodeplagg", og dere skal følge våre verdier. Hele poenget må jo være å kjempe for at kvinnene selv skal få velge. For det er nok mange kvinner som velger sjal, uten at det blir pådyttet dem. (Akkurat som det er mange kristne som går med kors.)

Med vennlig hilsen

Sørs skjønnmaling av islam er en islamisthores åndsløve babbel. Det er åpenbart for de fleste at svineriet plager store deler av verdens befolkning, og nå også truer vår vestlige del.

De imbesile forsøk på å rasistkategorisere kritikk av islam, er selvsagt latterlige. Et patetisk forsøk på å kneble en høyst betimelig debatt og kritikk. Kritikk av islam er like lite rasistisk som det er å kritisere KrF, SV eller Jehovas Vitner.

Den islamske pesten har klare fellestrekk med nazisme og det er bra at stadig flere våkner og ser hvilken trussel vi står overfor og hvilke lidelser fanskapet påfører uskyldige (hovedsaklig kvinner og unge) i store deler av verden.

Skrevet

Hei,

===

Med vennlig hilsen

Man kan diskutere til dommedag om noe er 'godt' eller 'ondt', men uansett hvordan man vrir og vender på det er store deler av den islamske befolkning sterk undertrykket.

Jeg hadde bodd i USA før Iran, any day. Og jeg er en såkalt 'anti-amrikaner' :)

Men nå tror jeg ikke det er koranen eller islam som er problemet, det fungerte på samme måte i føydaleuropa.

Problemet er at de for helvete ikke kommer seg videre. Bare se hvor vanvittig mye strul det blir rundt 'krekar' saken. Eller bokhandleren i Kabul. Vårt tankesett, regelverk, ytringsfrihet etc er basert på at de fleste rundt er med på samme tankegang.

Det er rett og slett ikke tilltenkt taliban Mullah'er

(nei, det gjelder ikke hele den muslimske verden) Det finnes mange hyggelige og joviale muslimer. Men som gruppe, system og tankesett er det hele 1000 år gammelt.

Pappa Bjørn
Skrevet

Om jeg hadde sdagt til deg: "se, der kjører en grønn bil!", 'Så ville du garantert fått snudd saken i negativ favør for FRP. Jeg snakket om noe helt annet jeg, hvilken tråd var det egentlig du skulle svare på?

Skrevet

Om jeg hadde sdagt til deg: "se, der kjører en grønn bil!", 'Så ville du garantert fått snudd saken i negativ favør for FRP. Jeg snakket om noe helt annet jeg, hvilken tråd var det egentlig du skulle svare på?

Det er selvsagt god mulig at du ikke holder deg oppdatert, men i Norge er det altså slik at både Frp og en del imamer vil kontrollere hva kvinnene skal ha på hodet.

Skrevet

Man kan diskutere til dommedag om noe er 'godt' eller 'ondt', men uansett hvordan man vrir og vender på det er store deler av den islamske befolkning sterk undertrykket.

Jeg hadde bodd i USA før Iran, any day. Og jeg er en såkalt 'anti-amrikaner' :)

Men nå tror jeg ikke det er koranen eller islam som er problemet, det fungerte på samme måte i føydaleuropa.

Problemet er at de for helvete ikke kommer seg videre. Bare se hvor vanvittig mye strul det blir rundt 'krekar' saken. Eller bokhandleren i Kabul. Vårt tankesett, regelverk, ytringsfrihet etc er basert på at de fleste rundt er med på samme tankegang.

Det er rett og slett ikke tilltenkt taliban Mullah'er

(nei, det gjelder ikke hele den muslimske verden) Det finnes mange hyggelige og joviale muslimer. Men som gruppe, system og tankesett er det hele 1000 år gammelt.

Hei,

Jo, enig - selvsagt er det mange som lever i det vi synes er "1000 år tilbake". Se på Afghanistan - det har vært kontinuerlig krig og f*enskap siden minst 26. desember 1979. Hvem skal man skylde på for at ting er som de er? (Og det var tross alt USA/Vesten som støttet Mujahedeen/Taliban!)

Iran også - hvis det ikke hadde vært for Shaens vanstyre og korrupsjon, er det svært lite sannsynlig at det hadde vært en islamistisk revolusjon der.

Ja, vi kan fordømme disse styrene, men vi ("Vesten") er ikke helt uskyldige vi heller.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sørs skjønnmaling av islam er en islamisthores åndsløve babbel. Det er åpenbart for de fleste at svineriet plager store deler av verdens befolkning, og nå også truer vår vestlige del.

De imbesile forsøk på å rasistkategorisere kritikk av islam, er selvsagt latterlige. Et patetisk forsøk på å kneble en høyst betimelig debatt og kritikk. Kritikk av islam er like lite rasistisk som det er å kritisere KrF, SV eller Jehovas Vitner.

Den islamske pesten har klare fellestrekk med nazisme og det er bra at stadig flere våkner og ser hvilken trussel vi står overfor og hvilke lidelser fanskapet påfører uskyldige (hovedsaklig kvinner og unge) i store deler av verden.

Bytt ut "muslim" med "jøder" så ser du akkurat hvor nazistisk DU er, Grip.

Trakassering av muslimer er ikke bedre enn det var å trakassere jøder på 1930 tallet.

Skrevet

Hei,

Jo, enig - selvsagt er det mange som lever i det vi synes er "1000 år tilbake". Se på Afghanistan - det har vært kontinuerlig krig og f*enskap siden minst 26. desember 1979. Hvem skal man skylde på for at ting er som de er? (Og det var tross alt USA/Vesten som støttet Mujahedeen/Taliban!)

Iran også - hvis det ikke hadde vært for Shaens vanstyre og korrupsjon, er det svært lite sannsynlig at det hadde vært en islamistisk revolusjon der.

Ja, vi kan fordømme disse styrene, men vi ("Vesten") er ikke helt uskyldige vi heller.

Med vennlig hilsen

Vestlig intervensjon av verdensbegivenheter spiller en klar rolle på hvordan ting har blitt, og jeg sier ikke vi er uskyldige i noe som helst.

Men det løser i bunn og grunn ingenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...