Gjest stoiker Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Så du mener innlegget fra serieimport var helt greit? Ja-ja.... Jeg synes mange mannfolk oppfører seg som egoistisk drittsekker når det gjelder "import og missbruk" av damer fra utlandet. Og jeg synes mange kvinner oppfører seg som "horer" når det gjelder å la seg kjøpe av menn med penger å makt. Men jeg evner å se at det er individer vi snakker om, og ikke mannflik eller kvinnfolk generelt sett. Det var mitt poeng, selv om du tydligvis ikke så det. Hva var ditt poeng? Mitt poeng er at det er typisk at menn snakker om lesber når kvinner kritiserer deres moral eller har fått nok av menn! Hvis du tror serieimport er den eneste som har opplevd at menn som er samfunnstopper og av andre grunner tas for å ha høy moral, snakker og handler på en måte som får kvinner til kun å føle seg som et sexobjekt og et hull, og ikke person...ja, da tar du feil. Jeg har mistet de fleste illusjoner når det gjelder menn. Fra øverst til nederst i samfunnet, kanskje særlig fra øverst! 0 Siter
Gjest serieimport Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 I tillegg til andre ting, så er det jo praktiske ting som gjør det umulig for kvinner å "importere" menn på den måten. Disse kvinnene kommer jo fra samfunn hvor kvinner har en latterlig lav status. Slike samfunn andre veien er nok vanskelige å finne. "..........................." Det er ikke sant at kvinner har latterlig lav status i Russland. Ingen sak å importere en russisk mann, men hvem vil vel det uten at det er kjærlighet med i bildet? 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Det er ikke sant at kvinner har latterlig lav status i Russland. Ingen sak å importere en russisk mann, men hvem vil vel det uten at det er kjærlighet med i bildet? Sant - i Russland er det ikke slik. Men det er mange andre av disse exportlandene som er slik: Thailand, Filipinene, diverse afrikanske land etc. "........................" 0 Siter
Costa1365380367 Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Nei vi kunne ikke det, og vi forstår vel ikke helt hva det er som får menn til å misbruke og skjende kvinner på denne måten. Noen ganger synes jeg det blir å kaste sten i glasshus å kritisere islamske menn for å undertrykke sine kvinner. Dette er et samfunnsproblem, og det er greit at Jern-Erna tar tak i det! Men vil menns holdninger forandre seg...? Helt enig i at det er et samfunnsproblem. Men hvis man legger all skyld over på mannen, så utelukker man jo at denne mannen bor i et Samfunn der ca. 50 % av innbyggerne er kvinner. Det er mange faktorer her, uten at jeg skal peke på én av dem og kåre en ”vinner”. Og uansett så er ikke dette snakk om mange menn, og i ethvert samfunn så har man ”avvikere” som utgjør en liten del av befolkningen; menn utgjør en større andel av disse ”avvikerne”, på godt og vondt. Hvis Erna koker frem et lovforslag, så vil selvsagt det løse alt. Forbud er problem-løser nr.1 synes nå jeg. Ikke misforstå, jeg synes det er greit å stanse denne importen som er helt uten redelige hensikter. Men holdningene til denne prosentandelen av menn vil ikke endre seg sånn uten videre, de er nok allerede klar over at det de gjør ikke er moralsk riktig, selv uten lovforslag. Så til syvende og sist så vil problemet forflytte seg, slik som før. Når det gjelder islam, så er vel undertrykkingen mer en norm fremfor et ”problem”. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Mitt poeng er at det er typisk at menn snakker om lesber når kvinner kritiserer deres moral eller har fått nok av menn! Hvis du tror serieimport er den eneste som har opplevd at menn som er samfunnstopper og av andre grunner tas for å ha høy moral, snakker og handler på en måte som får kvinner til kun å føle seg som et sexobjekt og et hull, og ikke person...ja, da tar du feil. Jeg har mistet de fleste illusjoner når det gjelder menn. Fra øverst til nederst i samfunnet, kanskje særlig fra øverst! "Mitt poeng er at det er typisk at menn snakker om lesber når kvinner kritiserer deres moral eller har fått nok av menn!" Det var kanskje useriøst av meg å bringe inn lesber (som jeg forøvrig ikke har noen motforestillinger mot) i denne diskusjonen, men det kom som et resultat av et annet innlegg her enn det jeg faktisk svarte på. Og det beklager jeg. "Hvis du tror serieimport er den eneste som har opplevd at menn som er samfunnstopper og av andre grunner tas for å ha høy moral, snakker og handler på en måte som får kvinner til kun å føle seg som et sexobjekt og et hull, og ikke person...ja, da tar du feil." Ikke tror jeg det, og ikke har jeg gitt uttrykk for at jeg tror det. Jeg reagerer kun på generaliseringen her. 1 av 8 menn har kjøpt eller vil kjøpe sex. Det er selvfølgelig alt for mange, men like fullt så er det 7 av 8 som ikke gjør det..... "Jeg har mistet de fleste illusjoner når det gjelder menn. Fra øverst til nederst i samfunnet, kanskje særlig fra øverst!" Det er trist at du har hatt så dårlige erfaringer. Jeg kan ikke snakke på vegne av alle menn, men jeg kan snakke på vegne av svært mange av de jeg kjenner. Og få om noen av dem passer inn i det som blir beskrevet her. Derfor synes jeg det er synd at du og mange med deg sansynligvis går glipp av mye positivt og bra, "bare" fordi dere har vært uheldige og møtt de av oss som desverre mangler den moral og etikk de burde hatt. 0 Siter
favn Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Jeg etterlyser vel heller at norske menn tar kraftig til motmæle mot slike menn - midt iblant seg. Ellers må man jo tåle at det finnes slike muslimske menn, også, som utnytter kvinner og ikke er snille, i stedet for å protestere mot bare dem. Akkurat som det finnes snille og reale muslimske menn, finnes det slemme og sexfiserte norske! De kvinneundertrykkende og slemme islamske mennene turer fram når de ikke blir stoppet - kanskje det er slik med norske menn, også - og hvem skal stoppe slike norske menn? Kvinnene? Muslimene? Eller dere gutta som blir mer bevisst de standardene for sex og samliv dere setter? _Din_ holdning til kvinner og seksualitet og samliv er med på å sette norsk - og internasjonal - standard, Petter Smart! ''_Din_ holdning til kvinner og seksualitet og samliv er med på å sette norsk - og internasjonal - standard, Petter Smart!'' Fy faen, hvis så skjer, vil jeg bare dø 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 "Mitt poeng er at det er typisk at menn snakker om lesber når kvinner kritiserer deres moral eller har fått nok av menn!" Det var kanskje useriøst av meg å bringe inn lesber (som jeg forøvrig ikke har noen motforestillinger mot) i denne diskusjonen, men det kom som et resultat av et annet innlegg her enn det jeg faktisk svarte på. Og det beklager jeg. "Hvis du tror serieimport er den eneste som har opplevd at menn som er samfunnstopper og av andre grunner tas for å ha høy moral, snakker og handler på en måte som får kvinner til kun å føle seg som et sexobjekt og et hull, og ikke person...ja, da tar du feil." Ikke tror jeg det, og ikke har jeg gitt uttrykk for at jeg tror det. Jeg reagerer kun på generaliseringen her. 1 av 8 menn har kjøpt eller vil kjøpe sex. Det er selvfølgelig alt for mange, men like fullt så er det 7 av 8 som ikke gjør det..... "Jeg har mistet de fleste illusjoner når det gjelder menn. Fra øverst til nederst i samfunnet, kanskje særlig fra øverst!" Det er trist at du har hatt så dårlige erfaringer. Jeg kan ikke snakke på vegne av alle menn, men jeg kan snakke på vegne av svært mange av de jeg kjenner. Og få om noen av dem passer inn i det som blir beskrevet her. Derfor synes jeg det er synd at du og mange med deg sansynligvis går glipp av mye positivt og bra, "bare" fordi dere har vært uheldige og møtt de av oss som desverre mangler den moral og etikk de burde hatt. Hei! Ja, jeg synes også det er trist at jeg har gått glipp av slike som deg og dem du kjenner. Men du vet det er sagt - alle kjekke menn er enten gift eller homser. Så det er vel de andre jeg har møtt, da, kanskje? 0 Siter
Goliath Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Hei! Ja, jeg synes også det er trist at jeg har gått glipp av slike som deg og dem du kjenner. Men du vet det er sagt - alle kjekke menn er enten gift eller homser. Så det er vel de andre jeg har møtt, da, kanskje? Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de er så vanskelig å finne, men det er kanskje fordi jeg ikke har noen personlig erfaring i akkurat det? Flere av mine venner er single, og flere av dem har barn fra tidligere forhold. Felles for de fleste av dem som er "alenefedre" er at de har et godt forhold til barnets mor. Med andre ord har deres ekser ikke den samme oppfatning av dem som du har av dine ekser. Årsaken til at flere av dem har valgt å være single er etter en "helhetsvurdering". De setter høye krav til de kvinner de møter, og de ønsker samtidig å bruke mye tid på eget barn/ egne barn. Det er en kombinasjon som ikke alltid er lett å få til å gå opp. I tillegg er de tilfreds med å være single, siden de har det godt med å bruke tid sammen med venner og barn. Når jobben også krever sitt, så er det lite tid igjen til "romantikk". Og skal man først gå inn i et nytt forhold, så må det jo være for å få det enda bedre? Og det er kanskje ikke så enkelt for mange av dem, siden de allerede har det såpass bra? 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de er så vanskelig å finne, men det er kanskje fordi jeg ikke har noen personlig erfaring i akkurat det? Flere av mine venner er single, og flere av dem har barn fra tidligere forhold. Felles for de fleste av dem som er "alenefedre" er at de har et godt forhold til barnets mor. Med andre ord har deres ekser ikke den samme oppfatning av dem som du har av dine ekser. Årsaken til at flere av dem har valgt å være single er etter en "helhetsvurdering". De setter høye krav til de kvinner de møter, og de ønsker samtidig å bruke mye tid på eget barn/ egne barn. Det er en kombinasjon som ikke alltid er lett å få til å gå opp. I tillegg er de tilfreds med å være single, siden de har det godt med å bruke tid sammen med venner og barn. Når jobben også krever sitt, så er det lite tid igjen til "romantikk". Og skal man først gå inn i et nytt forhold, så må det jo være for å få det enda bedre? Og det er kanskje ikke så enkelt for mange av dem, siden de allerede har det såpass bra? Bare et lite spørsmål om dine single venner - lever de i sølibat? Eller er det slik at de ikke ønsker å forplikte seg i et forhold, men gjerne tar den sexen de får mulighet for når det passer dem? Må ellers si jeg setter stor pris på å diskutere med deg! 0 Siter
Goliath Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Bare et lite spørsmål om dine single venner - lever de i sølibat? Eller er det slik at de ikke ønsker å forplikte seg i et forhold, men gjerne tar den sexen de får mulighet for når det passer dem? Må ellers si jeg setter stor pris på å diskutere med deg! Setter stor pris på å diskutere med deg også - ikke minst fordi det går an å gjøre det på en saklig måte - selv om vi ikke alltid er enige:-) Når det gjelder sølibat, så er det litt forskjellig. Noen har litt løse forhold (elsker/elskerinner), men det er i full åpenhet og uten å "forlede" kvinnen det gjelder om noe annet fra første stund. Noen har ONS fra tid til annen - også i full åpenhet om at det er nettopp bare det. Det finnes også mange kvinner som ikke ønsker noe mer enn det. Og noen lever mer eller mindre i sølibat. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Bare et lite spørsmål om dine single venner - lever de i sølibat? Eller er det slik at de ikke ønsker å forplikte seg i et forhold, men gjerne tar den sexen de får mulighet for når det passer dem? Må ellers si jeg setter stor pris på å diskutere med deg! En liten kommentar til..... De av mine kamerater som er single tar ikke på noen måte "all den sex" de kunne få. Det har de for lengst lært at ikke er verdt det - verken for seg selv eller for den de har sex med. Sex skal være noe man har med en "likeverdig partner" - uansett om det er sex for sex'ens skyld, eller sex for følelsenes skyld. 0 Siter
Goliath Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Bare et lite spørsmål om dine single venner - lever de i sølibat? Eller er det slik at de ikke ønsker å forplikte seg i et forhold, men gjerne tar den sexen de får mulighet for når det passer dem? Må ellers si jeg setter stor pris på å diskutere med deg! http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/10/405048.html Dette er jo også en form for "missbruk" av partneren sin, og på dette området ser det ikke ut til at kvinner er så mye bedre enn menn lenger...? 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/10/405048.html Dette er jo også en form for "missbruk" av partneren sin, og på dette området ser det ikke ut til at kvinner er så mye bedre enn menn lenger...? Nei, jeg har jo vært inne på at vi er noen som har mistet troen på menn, ikke sant? Menn tar jo det de får, stort sett - i hvert fall når de får tenkt seg om og blir spurt etpar ganger. Er min erfaring. Dessuten vil de ha seksuell spenning og nyheter hele tida, og gjerne også føle at det får det som alle de andre gutta snakker om at de får. Det er klart at når han kan, kan jo i likestillingens navn også hun? Men det er nok like mye at når man innser at den ene part ikke er tro - og trofast - så blir det liksom ikke noe vits i å være det selv, heller. Forhold er ikke lenger hva det engang var. Før var man visst to - sammen. Nå er hver mann/kvinne for seg. Når man vet at han ikke kommer til å være trofast når anledningen byr seg - er det jo ikke noen vits i å takke nei til de gode tilbudene man selv får! Så desillusjonert er jeg blitt! Om jeg selv ville ha vært utro? Jeg hører nok til de 74-75 % selv. 0 Siter
Goliath Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Nei, jeg har jo vært inne på at vi er noen som har mistet troen på menn, ikke sant? Menn tar jo det de får, stort sett - i hvert fall når de får tenkt seg om og blir spurt etpar ganger. Er min erfaring. Dessuten vil de ha seksuell spenning og nyheter hele tida, og gjerne også føle at det får det som alle de andre gutta snakker om at de får. Det er klart at når han kan, kan jo i likestillingens navn også hun? Men det er nok like mye at når man innser at den ene part ikke er tro - og trofast - så blir det liksom ikke noe vits i å være det selv, heller. Forhold er ikke lenger hva det engang var. Før var man visst to - sammen. Nå er hver mann/kvinne for seg. Når man vet at han ikke kommer til å være trofast når anledningen byr seg - er det jo ikke noen vits i å takke nei til de gode tilbudene man selv får! Så desillusjonert er jeg blitt! Om jeg selv ville ha vært utro? Jeg hører nok til de 74-75 % selv. Jeg er helt enig i at det har vært en dårlig utvikling når det gjelder troskap de siste årene. Men jeg lurer litt på om ikke tallene lyver litt også. Kanskje er det lettere i dag å "innrømme" utroskap og mer åpenhet rundt det en det var tidligere? Selv kunne jeg overhode ikke tenkt tanken på å være utro mot min kjæreste, og hun har også min fulle tillitt. Og også jeg har fått og vil sikkert fortsette å få mange muligheter eller "tilbud". Men jeg vil ikke en gang vurdere tanken på å benytte meg av noen av dem. Ei heller har jeg følt noe behov for det:-) 0 Siter
favn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/10/405048.html Dette er jo også en form for "missbruk" av partneren sin, og på dette området ser det ikke ut til at kvinner er så mye bedre enn menn lenger...? Jeg tror at 'engangsutroskap' er temmelig utbredt. Det virker sånn i all fall. Og da tror jeg kjønnsfordelingen er jevn. De tilfeller av STORbedrageri jeg kjenner til, har i alle tilfeller vært kvinner som helt uten grenser har vært utro mot sine menn i mengder og i årevis. Mine observasjoner sier selvsagt ikke noe om befolkningen som sådan... Uansett, det jeg har sett og hørt av engangs- og kronisk utroskap har vært stygge saker, men i det minste har det styrket meg i vissheten på at jeg aldri kommer til å være utro. Om så selveste Filmstjerna trygler om å få slippe til 0 Siter
Goliath Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg tror at 'engangsutroskap' er temmelig utbredt. Det virker sånn i all fall. Og da tror jeg kjønnsfordelingen er jevn. De tilfeller av STORbedrageri jeg kjenner til, har i alle tilfeller vært kvinner som helt uten grenser har vært utro mot sine menn i mengder og i årevis. Mine observasjoner sier selvsagt ikke noe om befolkningen som sådan... Uansett, det jeg har sett og hørt av engangs- og kronisk utroskap har vært stygge saker, men i det minste har det styrket meg i vissheten på at jeg aldri kommer til å være utro. Om så selveste Filmstjerna trygler om å få slippe til Da har vi i hvert fall en felles god egenskap:-) 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg er helt enig i at det har vært en dårlig utvikling når det gjelder troskap de siste årene. Men jeg lurer litt på om ikke tallene lyver litt også. Kanskje er det lettere i dag å "innrømme" utroskap og mer åpenhet rundt det en det var tidligere? Selv kunne jeg overhode ikke tenkt tanken på å være utro mot min kjæreste, og hun har også min fulle tillitt. Og også jeg har fått og vil sikkert fortsette å få mange muligheter eller "tilbud". Men jeg vil ikke en gang vurdere tanken på å benytte meg av noen av dem. Ei heller har jeg følt noe behov for det:-) "Ei heller har jeg følt noe behov for det:-) " Der sa du de forløsende ord, vet du - "behovet" avgjør ens troskap, og ikke det løftet man ga. Så blir da spørsmålet - skal hennes eller hans behov veie tyngst når de ikke stemmer overens? Vi går gjennom mange faser i livet, og ikke i alle fasene er man like opplagt til sex. Slik er det bare. Særlig i småbarnstida er ikke alle like opplagt til denslags lek og moro. I det hele tatt - i overgangsfaser går mange menn fra sine kvinner. "A man's got to do what a man's got to do" - og vi vet jo alle hva menn "må". Så får det ikke hjelpe om hun ikke er opplagt eller har lyst - enten får hun "stille opp" likevel - eller så går han andre steder. For han bare "må". Behovene er sterke, vet du. Og det er jo klart at en manns seksuelle behov må gå foran en kvinnes behov for for eksempel søvn eller å føle seg som en god mor som setter barnas behov før hans. Det er klart at i vår tid må vi kvinner likevel regne med å klare oss helt alene både når det gjelder økonomi og barn, og vi klarer jo begge deler utmerket! Da må det litt av en mann til og litt av et forhold til for at man ikke skal ta for seg - slik menn alltid har tatt for seg - når tilbud og anledninger dukker opp. Det er godt mulig at det var like mye utroskap før - blant menn. Men blant kvinner tror jeg muligens ikke? Det er klart at ikke noe kan bli så desillusjonert og rasende som en kvinne som trodde man skulle være tro mot hverandre, for så å oppdage at mannen har sidesprang. Man føler seg naiv og dum som trodde at _han_ - som man selv valgte - var annerledes. Det er rart å tenke på at 75 % av alle menn muligens er tro mot sine partnere - slik det ser ut fra her jeg står, virker det som om det bare kan dreie seg om maks 25%... 0 Siter
Goliath Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 "Ei heller har jeg følt noe behov for det:-) " Der sa du de forløsende ord, vet du - "behovet" avgjør ens troskap, og ikke det løftet man ga. Så blir da spørsmålet - skal hennes eller hans behov veie tyngst når de ikke stemmer overens? Vi går gjennom mange faser i livet, og ikke i alle fasene er man like opplagt til sex. Slik er det bare. Særlig i småbarnstida er ikke alle like opplagt til denslags lek og moro. I det hele tatt - i overgangsfaser går mange menn fra sine kvinner. "A man's got to do what a man's got to do" - og vi vet jo alle hva menn "må". Så får det ikke hjelpe om hun ikke er opplagt eller har lyst - enten får hun "stille opp" likevel - eller så går han andre steder. For han bare "må". Behovene er sterke, vet du. Og det er jo klart at en manns seksuelle behov må gå foran en kvinnes behov for for eksempel søvn eller å føle seg som en god mor som setter barnas behov før hans. Det er klart at i vår tid må vi kvinner likevel regne med å klare oss helt alene både når det gjelder økonomi og barn, og vi klarer jo begge deler utmerket! Da må det litt av en mann til og litt av et forhold til for at man ikke skal ta for seg - slik menn alltid har tatt for seg - når tilbud og anledninger dukker opp. Det er godt mulig at det var like mye utroskap før - blant menn. Men blant kvinner tror jeg muligens ikke? Det er klart at ikke noe kan bli så desillusjonert og rasende som en kvinne som trodde man skulle være tro mot hverandre, for så å oppdage at mannen har sidesprang. Man føler seg naiv og dum som trodde at _han_ - som man selv valgte - var annerledes. Det er rart å tenke på at 75 % av alle menn muligens er tro mot sine partnere - slik det ser ut fra her jeg står, virker det som om det bare kan dreie seg om maks 25%... Jeg er enig med deg i alt hva du skriver her, og har ikke tenkt til å kommentere så mye av det. Men litt til det med "behov". Jeg tror det brukes i mange tilfeller som en unnskyldning. Et behov for sex har vel de fleste. Men det er et stort sprang derfra til det å ha behov for å være utro. Som regel ligger det helt andre typer "behov" bak - eller så har det ikke noe med behov i det hele tatt. Det kan være behov for adspredelser eller spenning. Eller det skyldes bare at "tilbudet" var der og det var for fristende til å si nei til (mangel på moral, respekt for partneren og prioriteringer). Jeg tror at innenfor min egen vennekrets (av både kvinner og menn) så ligger nok fordelingen på rundt de 25-75 % som er statistikken, og i hvert fall ikke noe værre. Tror jeg da.....:-) 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg er enig med deg i alt hva du skriver her, og har ikke tenkt til å kommentere så mye av det. Men litt til det med "behov". Jeg tror det brukes i mange tilfeller som en unnskyldning. Et behov for sex har vel de fleste. Men det er et stort sprang derfra til det å ha behov for å være utro. Som regel ligger det helt andre typer "behov" bak - eller så har det ikke noe med behov i det hele tatt. Det kan være behov for adspredelser eller spenning. Eller det skyldes bare at "tilbudet" var der og det var for fristende til å si nei til (mangel på moral, respekt for partneren og prioriteringer). Jeg tror at innenfor min egen vennekrets (av både kvinner og menn) så ligger nok fordelingen på rundt de 25-75 % som er statistikken, og i hvert fall ikke noe værre. Tror jeg da.....:-) Jeg må kanskje sette på meg et annet sett "briller" - kan jo tenkes jeg møter en hyggelig fyr jeg også - en gang. Ingen hast - ingen panikk - skjer det så skjer det. Akkurat nå om dagen trivesjeg utmerket alene - med barn. Og det er ingen dum start på et forhold - å trives alene! 0 Siter
favn Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Da har vi i hvert fall en felles god egenskap:-) Ai, som du smisker... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.