Gå til innhold

Har noen lest en av disse bøkene/boktips

Anbefalte innlegg

Gjest TanteTruse
Skrevet

Jeg vil gi en littterær gave til min niese som fyller 20 på fredag, men for å være helt ærlig så er jeg ikke særlg belest selv, og lurer derfor på om det er noen som kan si noe om disse bøkene som er oppe til vurderin av min mann og meg:

-Bokhandleren i Kabul

-Pike med perleøredobb

-Natt til fjerde november (Karin Fossum)

-Odel (Anne Karin Elstad)

-Maskeblomstfamilien (Lars S. Christ.)

Historien om Europa (Karsten Alnæs)

Eller eventuelt anbefale noen andre, og si litt om boken??

Mvh

Gjest Hesteleseren
Skrevet

Vet du om niesen din leser mye og i så fall hva hun leser?

Skrevet

Jeg tror at jeg ville gått for Natt til fjerde november (Karin Fossum)

til en 20-åring.

Skrevet

Pike med perleøredobb kan anbefales.

Personlig kan jeg ikke fordra Anne Karin Elstad, så selv om jeg ikke har lest Odel, ville jeg ikke ha kjøpt den.

Gjest Grumpy
Skrevet

til en 20-åring.

Har du lest den selv?

Skrevet

Av de der ville jeg valgt "Pike med perleøredobb".

Det kommer jo helt an på hva og hvor mye hun er vant til å lese. Noen 20-åringer sluker alt av Jens Bjørneboe, andre leser utelukkende Fantasy og atter andre kan Isfolket på rams.

Gjest Destiny
Skrevet

Jeg liker ihvertfall veldig godt bøker av Lars Saabye Christensen. Holder på å lese maskeblomstfamilien nå og den virker veldig bra.

Skrevet

-Bokhandleren i Kabul - - -den er sikkert spennende for en 20-åring! :)

-Pike med perleøredobb - har bare sett filmen, og den er sær og meget vakker!

-Natt til fjerde november (Karin Fossum) - usj, henne liker jeg ikke....

-Odel (Anne Karin Elstad) Måtte låse meg inn på do og lese og grine og hulke høyt av den. Banal, men den virker! hehe

-Maskeblomstfamilien (Lars S. Christ.) ekkel unge, ekkel bok.

Historien om Europa (Karsten Alnæs) Vet ikke noe om den

Eller eventuelt anbefale noen andre, og si litt om boken??

Hva med et gavekort på en bok?

Skrevet

Har du lest den selv?

Nei, jeg har lest de andre bøkene hennes og datteren min har de samme.

Bokhandleren i Kabul er jo bra men vet ikke om den fenger en 20-åring... Min vil ikke lese den.

L.S.C passer vel bedre for oss som har levet tida.

Piken med perleøredobben har jeg ikke lest, heller ikke sett filmen.

Odel og Historien om Europa er sånn passe kjedelige.

Gjest Grumpy
Skrevet

Nei, jeg har lest de andre bøkene hennes og datteren min har de samme.

Bokhandleren i Kabul er jo bra men vet ikke om den fenger en 20-åring... Min vil ikke lese den.

L.S.C passer vel bedre for oss som har levet tida.

Piken med perleøredobben har jeg ikke lest, heller ikke sett filmen.

Odel og Historien om Europa er sånn passe kjedelige.

Grunnen til at jeg spurte var at denne er heeelt annerledes enn de mest kjente (krim)bøkene hennes. Nettopp lest den selv, vet ikke helt hva jeg syns.

Skrevet

Grunnen til at jeg spurte var at denne er heeelt annerledes enn de mest kjente (krim)bøkene hennes. Nettopp lest den selv, vet ikke helt hva jeg syns.

Tenkte jeg skulle lese den, var den ikke så bra altså? Da finner jeg en annen i steden ;o)

Gjest Grumpy
Skrevet

Tenkte jeg skulle lese den, var den ikke så bra altså? Da finner jeg en annen i steden ;o)

Har litt vanskelig for å vurdere den faktisk. Noe morsom bok var det definitivt ikke. Men ikke dårlig.

Skrevet

Jeg har lest Odel av Elstad, men jeg mener å huske at den er siste bok i en serie. Den kan ikke ha gjort så veldig inntrykk, for jeg husker ikke detaljene.

Jeg likte veldig godt Folket på Innhaug av samme forfatter, og har lest alle hun har skrevet. Men jeg er ikke sikker på om dagens ungdom er like glad i den type bøker.

Gjest 45-¨åringen
Skrevet

Natt til fjerde november handler om en ung jente som blir borte, gjenkjennelsesfaktoren kan gjøre at hun blir fenget av boka.

Jeg klarte ikke å legge den fra meg, den krøp meg omtrent under huden og jeg tenkte på den lenge etter at den var ferdig lest. Men jeg er jo ei gammal kjerring på 45 ..... men min datter på 25 likte den også.

tigertrollet
Skrevet

"Pike med perleøredobb" var en fin bok ihvertfall:-)

Skrevet

Jeg har lest Odel av Elstad, men jeg mener å huske at den er siste bok i en serie. Den kan ikke ha gjort så veldig inntrykk, for jeg husker ikke detaljene.

Jeg likte veldig godt Folket på Innhaug av samme forfatter, og har lest alle hun har skrevet. Men jeg er ikke sikker på om dagens ungdom er like glad i den type bøker.

"Odel" er første bok i en ny serie.

På meg virker det som om hun er igang med "Folket på Innhaug" for 3. gang. Jeg synes serien om Julie ble mye samme greia omigjen, selv om det foregikk i en annen tid - og likte "originalen" bedre.

Men jeg har ikke lest "Odel", bare omtalen.

Gjest TanteTruse
Skrevet

til en 20-åring.

Takk skal du ha. Hva handler den om?

Gjest TanteTruse
Skrevet

Av de der ville jeg valgt "Pike med perleøredobb".

Det kommer jo helt an på hva og hvor mye hun er vant til å lese. Noen 20-åringer sluker alt av Jens Bjørneboe, andre leser utelukkende Fantasy og atter andre kan Isfolket på rams.

Tusen takk,kan du si kort hva den handler om?

Gjest TanteTruse
Skrevet

Jeg liker ihvertfall veldig godt bøker av Lars Saabye Christensen. Holder på å lese maskeblomstfamilien nå og den virker veldig bra.

Tusen takk, kan du si kort hva den handler om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...