Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ditt syn på Israel og Sharon - og deler det ikke.

Nei, men det jeg skriver er likefullt sant, og sannsynligvis i tråd med flesteparten av verdens befolkning.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

52

• Goliath

40

• Grip

13

• favn

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest stoiker
Skrevet

Nei, men det jeg skriver er likefullt sant, og sannsynligvis i tråd med flesteparten av verdens befolkning.

De som har satt seg inn i saken - fra _begge_ sider, er uenige med deg - og de er forhåpentlig i flertall.

Uansett er det hvorvidt denne mannen bør få komme hit eller ei, som er spørsmålet.

Skrevet

De som har satt seg inn i saken - fra _begge_ sider, er uenige med deg - og de er forhåpentlig i flertall.

Uansett er det hvorvidt denne mannen bør få komme hit eller ei, som er spørsmålet.

De som "har satt seg inn i saken" (fra begge sider) er selvsagt enig i det som er vedtatt i FN, f. eks. at Berlinmuren II er mot folkeretten, fordi den er bygget på andre folks landområder.

Gjest stoiker
Skrevet

De som "har satt seg inn i saken" (fra begge sider) er selvsagt enig i det som er vedtatt i FN, f. eks. at Berlinmuren II er mot folkeretten, fordi den er bygget på andre folks landområder.

Situasjonen er ikke så enkel.

For å si med Dr. Stokman - "flertallet har ikke alltid rett".

Men nå er vi på siden av tema her. Spørsmålet er - skal denne pakistanske politikeren få komme til Norge? For å si med dem som inviterer ham - det er mange her i verden som taler mot USA - så det bør ikke vær noe galt i seg selv?

På den annen side - at Belgia nekter ham innreise bør vel få til og med deg til å tenke at det denne mannen står for og sier høyt i sine forsamlinger, ikke er godt for verken oss eller resten av verden?

Skrevet

Har denne religiøse lederen truet Norge direkte?

Han støtter en organisasjon som har truet Norge direkte.

Det burde være mer enn grunn god nok.

Skrevet

Og det skulle liksom være meg? Som er ateist.

*hikste-ler*

Jeg er faktisk imponert over at du klarer å røre så mye!

Hva du påstår at du er legger jeg ikke så mye vekt på.

Jeg synes det er vesentlig viktigere hvordan man faktisk opptrer enn "hvem eller hva" man påstår at man er.

Og du har for lengst vist hvor din synpati ligger, og hva slags type fundamentalister du støtter.

Skrevet

Ville det vært mindre farlig å nekte han besøk? De som har invitert han, er nok fullstendig klar over hva han står for, og mener - i motsetning til oss andre.

Ville ikke sjansene til bråk, og lukkede møter - samt økt terrortrussel mot oss, blitt enda større, hvis han ikke fikk tale sin sak.

Jeg tror vel egentlig at HVIS han har et skjult budskap, så hadde han klart å få det frem, uten å komme til norge å preike.

Bare noen tanker fra meg :)...

Vi burde klart vise hva vi (Norge) mener om denne mannen, og den saken har kjemper for.

Skrevet

Ja - hans er fundamentalistenes beste alibi. Svært mange muslimer er opptatt av den ulovlige okkupasjonen av palestinerenes landområder (på samme måte som mange svarte var opptatt av Sør Afrika på 1990-tallet).

Så lenge ikke verdenssamfunnet reagerer skarpt ovenfor Israel, så føler selvsagt muslimer at det er latterlig at "vi" skal angripe Irak og andre land.

Vrøvl Sør.

I "verste fall" får han mange muslimer til å vise sitt sanne ansikt - og det er tydeligvis noe mange trenger å se.

Skrevet

Hva du påstår at du er legger jeg ikke så mye vekt på.

Jeg synes det er vesentlig viktigere hvordan man faktisk opptrer enn "hvem eller hva" man påstår at man er.

Og du har for lengst vist hvor din synpati ligger, og hva slags type fundamentalister du støtter.

Det er noe du isåfall bør dokumentere.

Skrevet

Han støtter en organisasjon som har truet Norge direkte.

Det burde være mer enn grunn god nok.

Sharon er en av de største rekrutterings-agentene for Al Qaida. Uten ISraels ulovlige okkupasjon av palestinerenes landområder, og massive terrorisme mot den palestinske lokalbefolkningen, ville muslimsk fundamentalisme vært langt mindre utbredt.

Skrevet

Vrøvl Sør.

I "verste fall" får han mange muslimer til å vise sitt sanne ansikt - og det er tydeligvis noe mange trenger å se.

For et "motargument", Goliath.

Skrevet

Situasjonen er ikke så enkel.

For å si med Dr. Stokman - "flertallet har ikke alltid rett".

Men nå er vi på siden av tema her. Spørsmålet er - skal denne pakistanske politikeren få komme til Norge? For å si med dem som inviterer ham - det er mange her i verden som taler mot USA - så det bør ikke vær noe galt i seg selv?

På den annen side - at Belgia nekter ham innreise bør vel få til og med deg til å tenke at det denne mannen står for og sier høyt i sine forsamlinger, ikke er godt for verken oss eller resten av verden?

Du skal få slippe å diskutere Israel.

Jeg har sagt at enten legger vi listen så lavt at både denne tullingen og Sharon slipper inn, eller så legger vi listen såpass høyt at ingen av dem gjør det.

Jeg kan se, og aksepterer, argumenter både for å slippe begge inn, og for å holde begge utenfor. Derimot er det ingen grunn til å slippe den ene inn, men ikke den andre.

Skrevet

Du skal få slippe å diskutere Israel.

Jeg har sagt at enten legger vi listen så lavt at både denne tullingen og Sharon slipper inn, eller så legger vi listen såpass høyt at ingen av dem gjør det.

Jeg kan se, og aksepterer, argumenter både for å slippe begge inn, og for å holde begge utenfor. Derimot er det ingen grunn til å slippe den ene inn, men ikke den andre.

Som hvit muslim, jødehater og meningshore for islamister, kan man jo forstå din sykelige besettelse i retning kritikk av Sharon og Israel, demokratiets utpost i araberverdenen.

Du må likevel ha en viss forståelse for at de fleste andre er mer opptatt av at militante muslimer, nesten hver dag over hele verden, sprenger uskyldige sivile, og også truer Norge.

Skrevet

Sharon er en av de største rekrutterings-agentene for Al Qaida. Uten ISraels ulovlige okkupasjon av palestinerenes landområder, og massive terrorisme mot den palestinske lokalbefolkningen, ville muslimsk fundamentalisme vært langt mindre utbredt.

Det er en løs påstand uten hold. Husk hvem som kalles "den store satan".

Du har jo tidligere omtalt USA som den viktigste grunnen til muslimsk terror.

Israel og USA altså. Det neste blir vel at du kommer trekkende med det uheldige ved de vantro, europeiske demokratienes blotte eksistens.

Skrevet

Som hvit muslim, jødehater og meningshore for islamister, kan man jo forstå din sykelige besettelse i retning kritikk av Sharon og Israel, demokratiets utpost i araberverdenen.

Du må likevel ha en viss forståelse for at de fleste andre er mer opptatt av at militante muslimer, nesten hver dag over hele verden, sprenger uskyldige sivile, og også truer Norge.

Grip, min venn...

Jeg ser at endel av dere 'Sør-motstandere' konsekvent snakker om Sør som jødehater.

Jeg og forsåvidt hvem som helst ellers her, kan heller ikke åpne kjeften om kritikk av Israels okkupasjon etc uten å få slengt tilbake at jeg / vi er jødehater(e).

Det er bare for dumt, og rett og slett en tarvelig diskusjonsteknikk som bare egnet til at jeg/vi trekker på skuldrene og melder meg/oss ut av en evt videre diskusjon.

Åpenlys og mindre åpenlys trakassering av raser, religiøse grupperinger eller kjønn vil selvsagt ingen oppegående menneser ha noe av.

Skrevet

I tillegg til å være jødehater, er jeg forresten også stalinist og nazist i henhold til etpar av siste dagers debattanter. Jaja.

Skrevet

Grip, min venn...

Jeg ser at endel av dere 'Sør-motstandere' konsekvent snakker om Sør som jødehater.

Jeg og forsåvidt hvem som helst ellers her, kan heller ikke åpne kjeften om kritikk av Israels okkupasjon etc uten å få slengt tilbake at jeg / vi er jødehater(e).

Det er bare for dumt, og rett og slett en tarvelig diskusjonsteknikk som bare egnet til at jeg/vi trekker på skuldrene og melder meg/oss ut av en evt videre diskusjon.

Åpenlys og mindre åpenlys trakassering av raser, religiøse grupperinger eller kjønn vil selvsagt ingen oppegående menneser ha noe av.

Du skjønner det, kjære, at her spilles etter regelen; when in Rome, do as the Romans.

Jeg forstår jo dine innvendinger mot bruken av begrepet "jødehater" og jeg benytter det kun i forhold til èn skribent. Sør strør jo om seg med dette begrept i hytt og pine, og man må sørge for balanse, skjønner du.

Et godt råd vil være å tillegge slike "debatter" som vi har sett her de siste par dagene, særdeles lite vekt. Selv er jeg innom sporadisk og slenger fra litt ukvemsord for morro skyld. Trådene har jeg selvsagt ikke tid til å lese. Man skal jo tjene penger til brød.

Sør tar de fleste på kondisen, og han er jo heldig som har en "industribedrift" som er villig til å finansiere hans dol-skriverier og attpå til gi karen lederstilling (etter hva han opplyser).

Ellers er man iført striskjorte og forsøker å justere døgnvillheten.

Fatt mot, kjære. De fleste her inne er ikke så ille som de kan virke.

Skrevet

Du skjønner det, kjære, at her spilles etter regelen; when in Rome, do as the Romans.

Jeg forstår jo dine innvendinger mot bruken av begrepet "jødehater" og jeg benytter det kun i forhold til èn skribent. Sør strør jo om seg med dette begrept i hytt og pine, og man må sørge for balanse, skjønner du.

Et godt råd vil være å tillegge slike "debatter" som vi har sett her de siste par dagene, særdeles lite vekt. Selv er jeg innom sporadisk og slenger fra litt ukvemsord for morro skyld. Trådene har jeg selvsagt ikke tid til å lese. Man skal jo tjene penger til brød.

Sør tar de fleste på kondisen, og han er jo heldig som har en "industribedrift" som er villig til å finansiere hans dol-skriverier og attpå til gi karen lederstilling (etter hva han opplyser).

Ellers er man iført striskjorte og forsøker å justere døgnvillheten.

Fatt mot, kjære. De fleste her inne er ikke så ille som de kan virke.

Nå skal jeg ikke prøve å late som jeg er Jesus og vender kinnet til. Det koster meg nemlig ikke fem øre å prøve å høvle ned den som snakker stygt om personer eller grupper basert på hudfarge, kjønn, religion osvosv. Spiller ingen rolle om dritten er til meg, tanta te Beate eller gruppe-hva-som-helst. Det provoserer like mye.

Jeg orker for øvrig stort sett heller ikke lese tråder. Stort sett blir det toppen av '100 nyeste' og når jeg husker det, 'post til meg' eller hva det nå heter.

Striskjorta... håper den passer etter såmmer'n.

En god dag :)

Skrevet

Det er en løs påstand uten hold. Husk hvem som kalles "den store satan".

Du har jo tidligere omtalt USA som den viktigste grunnen til muslimsk terror.

Israel og USA altså. Det neste blir vel at du kommer trekkende med det uheldige ved de vantro, europeiske demokratienes blotte eksistens.

Vås. Det er åpenbart at Israels terrorisme mot den hovedsakelig muslimske sivilbefolkningen gjør at enkelte palestinere synker ned på israelsk nivå, de også.

Det er også uten tvil et faktum at vår stilltiende aksept av Israels terrorisme gjør at mange muslimer for lengst har mistet respekten og troen på "Vesten".

Skrevet

Du skriver: "Som hvit muslim, jødehater og meningshore for islamister"

*ler*

Der var du tom. Igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...