Gå til innhold

Effektivt mot veps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok bestemt at det er et vepsebol like ved terrassen og tanken på kombinasjonen 15 jenter på 6 årsbursdag med flyende vepser, gjør seg ikke på trykk.... Hva kan jeg gjøre for å dempe /fjerne uhyrene? (ikke 6åringene, nei)

Hjelper det å spraye? Og med hva?

Skrevet

Vet ikke om radar-spray er så effektiv utendørs. Men om du visste hvor bolet var, så kanskje. Eller noen dager før selskapet prøve å lokke flest mulig veps inn i en beholder med honning/sirup/søt saft eller noe kanskje, men da må det jo være noe de ikke så lett kommer ut av.

Ikke særlig vitenskaplige forslag fra

Skrevet

Vet ikke om radar-spray er så effektiv utendørs. Men om du visste hvor bolet var, så kanskje. Eller noen dager før selskapet prøve å lokke flest mulig veps inn i en beholder med honning/sirup/søt saft eller noe kanskje, men da må det jo være noe de ikke så lett kommer ut av.

Jo, men den var ikke så gal den Gemini. Et stort glass med skikkelig søt saft, og de plopper nedi. Behøver ikke lokk heller, de kommer ikke opp.

Funker :)

Costa1365380367
Skrevet

Jo, men den var ikke så gal den Gemini. Et stort glass med skikkelig søt saft, og de plopper nedi. Behøver ikke lokk heller, de kommer ikke opp.

Funker :)

Ikke bruk Fun Light da, vepsene vet forskjellen, de vil ha ekte vare når de først skal drukne :)

Skrevet

Bittre mandel dråper, som du får kjøpt på apoteket!!

Drypp dette rund der du sitter eller ikke ønsker at vepsen skal komme... Det funker kjempebra.. Vepsen blir IKKE borte, men den holder seg i allefall et godt stykke unna der du har dryppet med dråpene!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

se etter hvor de kommer fra, se om du kan se bolet -og så går du til aksjon med støvsugern og da forsvinner vepsene og alt inn i den. Sett på full styrke. Åssen man skifter pose etterpå, vet jeg ikke, men de er kanskje litt svimeslått hvis du lar støvsugern stå på en stund. hehe... da får de som fortjent..

Gjest Insekt-killer
Skrevet

se etter hvor de kommer fra, se om du kan se bolet -og så går du til aksjon med støvsugern og da forsvinner vepsene og alt inn i den. Sett på full styrke. Åssen man skifter pose etterpå, vet jeg ikke, men de er kanskje litt svimeslått hvis du lar støvsugern stå på en stund. hehe... da får de som fortjent..

Dette funker - jeg har selv nettopp testet det!

Etter endt støvsuging (lot støvsugeren gå en stund) sendte jeg en dusj Radar + en håndfull sand inn i støvsugeren. Når jeg åpnet posen (forsiktig...) litt senere var den full av døde veps.

Husk å fjerne bolet - hvis ikke er problemet med stor sannsynlighet tilbake neste år.

Skrevet

For å være sikker på at de ikke kommer ut,så kan du ta en plastflaske som du skjærer av halsen på.Snu den opp ned i den andre delen.

Skrevet

Ikke bruk Fun Light da, vepsene vet forskjellen, de vil ha ekte vare når de først skal drukne :)

I såfall er vepsene her hos meg dumme... De flokker seg like herlig rundt bordet om jeg har FunLight iste som når det er noe som inneholder sukker i glasset.

Skrevet

I såfall er vepsene her hos meg dumme... De flokker seg like herlig rundt bordet om jeg har FunLight iste som når det er noe som inneholder sukker i glasset.

Vepsen her gikk løs på spekeskinkeskivene også den.Vi så att skinka rørte seg da de spiste av den.

Snart stikker de vel av med kotelettene også;o)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Vepsen her gikk løs på spekeskinkeskivene også den.Vi så att skinka rørte seg da de spiste av den.

Snart stikker de vel av med kotelettene også;o)

de liker fisk!

Skrevet

de liker fisk!

Ja,ingen ting får man ha i fred.

Costa1365380367
Skrevet

Kanskje de er smarte, for noen av dem har utviklet en sans for sunt kosthold :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...