monass Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Tror nok bestemt at det er et vepsebol like ved terrassen og tanken på kombinasjonen 15 jenter på 6 årsbursdag med flyende vepser, gjør seg ikke på trykk.... Hva kan jeg gjøre for å dempe /fjerne uhyrene? (ikke 6åringene, nei) Hjelper det å spraye? Og med hva? 0 Siter
Gemini Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Vet ikke om radar-spray er så effektiv utendørs. Men om du visste hvor bolet var, så kanskje. Eller noen dager før selskapet prøve å lokke flest mulig veps inn i en beholder med honning/sirup/søt saft eller noe kanskje, men da må det jo være noe de ikke så lett kommer ut av. Ikke særlig vitenskaplige forslag fra 0 Siter
shandy Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Vet ikke om radar-spray er så effektiv utendørs. Men om du visste hvor bolet var, så kanskje. Eller noen dager før selskapet prøve å lokke flest mulig veps inn i en beholder med honning/sirup/søt saft eller noe kanskje, men da må det jo være noe de ikke så lett kommer ut av. Ikke særlig vitenskaplige forslag fra Jo, men den var ikke så gal den Gemini. Et stort glass med skikkelig søt saft, og de plopper nedi. Behøver ikke lokk heller, de kommer ikke opp. Funker 0 Siter
Costa1365380367 Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Jo, men den var ikke så gal den Gemini. Et stort glass med skikkelig søt saft, og de plopper nedi. Behøver ikke lokk heller, de kommer ikke opp. Funker Ikke bruk Fun Light da, vepsene vet forskjellen, de vil ha ekte vare når de først skal drukne 0 Siter
Kanutten Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Bittre mandel dråper, som du får kjøpt på apoteket!! Drypp dette rund der du sitter eller ikke ønsker at vepsen skal komme... Det funker kjempebra.. Vepsen blir IKKE borte, men den holder seg i allefall et godt stykke unna der du har dryppet med dråpene! 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 se etter hvor de kommer fra, se om du kan se bolet -og så går du til aksjon med støvsugern og da forsvinner vepsene og alt inn i den. Sett på full styrke. Åssen man skifter pose etterpå, vet jeg ikke, men de er kanskje litt svimeslått hvis du lar støvsugern stå på en stund. hehe... da får de som fortjent.. 0 Siter
Gjest Insekt-killer Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 se etter hvor de kommer fra, se om du kan se bolet -og så går du til aksjon med støvsugern og da forsvinner vepsene og alt inn i den. Sett på full styrke. Åssen man skifter pose etterpå, vet jeg ikke, men de er kanskje litt svimeslått hvis du lar støvsugern stå på en stund. hehe... da får de som fortjent.. Dette funker - jeg har selv nettopp testet det! Etter endt støvsuging (lot støvsugeren gå en stund) sendte jeg en dusj Radar + en håndfull sand inn i støvsugeren. Når jeg åpnet posen (forsiktig...) litt senere var den full av døde veps. Husk å fjerne bolet - hvis ikke er problemet med stor sannsynlighet tilbake neste år. 0 Siter
Lurveline Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Vet ikke om radar-spray er så effektiv utendørs. Men om du visste hvor bolet var, så kanskje. Eller noen dager før selskapet prøve å lokke flest mulig veps inn i en beholder med honning/sirup/søt saft eller noe kanskje, men da må det jo være noe de ikke så lett kommer ut av. Ikke særlig vitenskaplige forslag fra For å være sikker på at de ikke kommer ut,så kan du ta en plastflaske som du skjærer av halsen på.Snu den opp ned i den andre delen. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Ikke bruk Fun Light da, vepsene vet forskjellen, de vil ha ekte vare når de først skal drukne I såfall er vepsene her hos meg dumme... De flokker seg like herlig rundt bordet om jeg har FunLight iste som når det er noe som inneholder sukker i glasset. 0 Siter
Lurveline Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 I såfall er vepsene her hos meg dumme... De flokker seg like herlig rundt bordet om jeg har FunLight iste som når det er noe som inneholder sukker i glasset. Vepsen her gikk løs på spekeskinkeskivene også den.Vi så att skinka rørte seg da de spiste av den. Snart stikker de vel av med kotelettene også;o) 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Vepsen her gikk løs på spekeskinkeskivene også den.Vi så att skinka rørte seg da de spiste av den. Snart stikker de vel av med kotelettene også;o) de liker fisk! 0 Siter
Lurveline Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 de liker fisk! Ja,ingen ting får man ha i fred. 0 Siter
Costa1365380367 Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 I såfall er vepsene her hos meg dumme... De flokker seg like herlig rundt bordet om jeg har FunLight iste som når det er noe som inneholder sukker i glasset. Kanskje de er smarte, for noen av dem har utviklet en sans for sunt kosthold 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.