Gå til innhold

Betennelse


Gjest Neffie

Anbefalte innlegg

Gjest Neffie

Hei!

i begynnelsen av juni ble det tatt en biopsi av livmortappen? fordi det ble funnet noe ujevnt. Jeg skulle få vite resultatet innen 14 dager hvis det var noe, men jeg hørte aldri noe. Jeg trodde da alt var i orden, men for 2 uker siden etter samleie begynte jeg å blø, og tenkte så på denne testen. ringte så til legen min og de hadde fått resultatene, men trodde at sykehuset hadde fulgt det opp. Da fikk jeg vite at jeg hadde en lett kronisk betennelse i etellerannetlangtord...Legen min var på ferie og var ikke tilbake før om 3 uker.

Det jeg lurte på da var ( selv om du sikker vil vite hvor betennelsen var )

- kan dette bety at jeg vil få vanskeligheter med å bli gravid ?

- og med kronisk menes ikke det at jeg aldri blir kvitt det ?

- og bør jeg få en legetime før det har gått 3 uker ?

alder : 25 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Neffie

Denne betennelse betyr ikke noe som helst!!! Slikt påvises hos veldig mange kvinner og skal ikke behandles og skal ikke følges opp med nye prøver. Det har ikke noe å si for mulighet for å bli gravid, du trenger ikke å få ny legetime i det hele tatt. Så hvis du ikke har utflod og du har testet deg for chlmaydia, kan du bare glemme hele saken.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Se vedlegg:

BLØDNING I FORBINDELSE MED SAMLEIE

Årsak til blødning ved samleie kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...