Gå til innhold

Rettsapparatet i Norge kan man også ha meninger om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/10/405044.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/08/10/405045.html

Og "som vanlig" tar man særdeles lite hensyn til offeret og denne "rettigheter", men viser store hensyn til overgriper og dennes rettigheter....

Er det rart mange mister tillitten til både politi, rettsapparat og politikere...?

Som politiet selv sier - "offeret har ikke fått dårligere eller bedre behandling enn andre. Vi har gjort det vi har kunnet i denne saken."

Og det betyr vel på godt norsk at man må ta saken i egne hender hvis man kommer i en tilsvarende situasjon?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, i enkelte tilfeller forstår jeg godt at folk tar saken i egne hender.

Nei, jeg mener ikke at det gjør meg like ille som overgriperen. Selvforsvar forstår jeg godt, selv om "selvforsvaret" blir gjort prevantivt sånn at faenskapet ikke tør/klarer å plage den plagede lenger - selv når det er den plagede som bevisst har oppsøkt plageren for å sette han på plass litt skikkelig en gang for alle.

Det er ulovlig og ingen unnskyldning for de som går for langt, men en forklaring; og en forklaring jeg forstår.

Og enda viktigere enn at jeg forstår det: I visse tilfeller vil retten også forstå det.

Skrevet

Ja, i enkelte tilfeller forstår jeg godt at folk tar saken i egne hender.

Nei, jeg mener ikke at det gjør meg like ille som overgriperen. Selvforsvar forstår jeg godt, selv om "selvforsvaret" blir gjort prevantivt sånn at faenskapet ikke tør/klarer å plage den plagede lenger - selv når det er den plagede som bevisst har oppsøkt plageren for å sette han på plass litt skikkelig en gang for alle.

Det er ulovlig og ingen unnskyldning for de som går for langt, men en forklaring; og en forklaring jeg forstår.

Og enda viktigere enn at jeg forstår det: I visse tilfeller vil retten også forstå det.

Jeg forstår det bedre og bedre for hvert år som går.....

Skrevet

"Nå begynner begeret å bli fullt i forhold til den siktede. Han skal ikke gjøre noe særlig mer før vi må vurdere fengsling, avslutter Klevmo."

Begynner begeret å bli fullt???? Det har vært fullt lenge. Mannen har utøvd vold mot den fornærmede flere ganger, truet han, telefonterrorisert han. Hva skal til før begeret er fullt for politiet?

Det står i skarp kontrast til hva som kreves av "vold" mot politiet før en bures inne. Legger du en hånd på en politimann, selv om dette gjøres rolig og uten kraft ryker du rett inn. Vanlige folk må drepe før noe skjer.

Politiet må slutte å bare skylde på dårlige ressurser o.l. Denne mannen kunne og burde vært fengslet for lenge siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...