Gå til innhold

VEPSESTIKK - 2.5 åring

Anbefalte innlegg

Gjest alive&kicking
Skrevet

Min sønn har trolig fått et vepsestikk/biestikk i barnehagen. Dette fikk han mest sannsynlig på fredag og da så det egentlig helt greit ut, men nå er det blitt et rødt og ganske stort utslett av det. Noen erfaringer elller tips? Han sier ikke au eller har andre reaksjoner når vi tar på det.

Gjest alive&kicking
Skrevet

Kan det være at brodden sitter fast enda?

Kan ikke se at den gjør det nei.

Skrevet

Kan være en mild allergisk reaksjon, jeg ville muligens ringt legevakten for å spørre hva de synes.

Høres ut som slik jeg reagerer når jeg blir stukket av en type mygg jeg ikke tåler, men skjer aldri at jeg får noe mer enn elveblest og hovner ekstra opp.

Ble stukket av veps i dag selv, den hadde rotet seg inn i skjørtet mitt og ble redd. Stakk meg i låret. Var jo egentlig ikke så vondt som jeg hadde trodd, og hevelsen gikk raskt ned.

Skrevet

Kan nok være en allergisk reaksjon som tiliti sier.

Jeg synes kanskje at reaksjonen burde ha kommet før,men nå er jo ikke jeg noen lege da.

Er det en allergisk reaksjon,så får du mest sannsynlig allergi tabletter.

Jeg reagerer selv på vepsestikk (hovner opp) men dette kommer som regel i løpet av et døgn.Jeg tar allergitabletter mot dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...