Gå til innhold

Røyking ved sandkassen

Anbefalte innlegg

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Godt du hadde en smiley bak den kommentaren der, ellers så hadde jeg blitt fly forbanna:-)

Jeg jobber med teknisk vedlikehold på kommunens sykehjem og idrettshall, dette kan jeg dokumentere med foto. 90 prosent av griseriet utenfor står røykerne for.

Skrevet

Du kunne sagt at du syntes hun skulle ta den med seg. Hun hadde vel med seg en sigarettpakke og hun kunne putte den oppi der til hun kom hjem.

Skrevet

Dette sier du for å erte/provosere:-) Mener du at den risken er helt okay så lenge egoistiske personer _må_ røyke der det passer dem?

Nei - det mener du ikke (tror jeg;)

Nei, jeg hadde egentlig ikke noe annet mål med den kommentaren enn å påpeke de faktiske giftforhold.

Jeg synes folk bør holde hele røkeriet unna "barne-steder".

Skrevet

Ja da skal jeg mate ungene mine med sneiper heretter slik at de får bedre immunforsvar.

Så var det det med å gjøre èn fjær til ti høns da;o)

Skrevet

Nå tviler jeg sterkt på at en sneip kan være farlig å spise for et barn. Men hyggelig er det jo ikke... Synes hun var veldig frekk hun der som du snakka med.

Sneiper er livsfarlige. Masse nikotin i filteret.

Jeg fleiper ikke.

Skrevet

Jeg jobber med teknisk vedlikehold på kommunens sykehjem og idrettshall, dette kan jeg dokumentere med foto. 90 prosent av griseriet utenfor står røykerne for.

Der kan du se hvor teit det er at det ikke er røykerom inne lenger ;o)

Skrevet

Enkelte er tankeløse. Synes idèen om skilting høres lurt ut.

Skrevet

Ja, det er dumt og uforståelig, spør du meg.

Skrevet

Ja, det er dumt og uforståelig, spør du meg.

Nå har jeg akkurat vært på sykehuset og så mye pes for pleier og pasienter som skulle ut og røyke. Pleierne måtte langt avgårde, rundt en sving og pasientene måtte ofte hjelpes ut 20 ganger om dagen.

Skrevet

Nå har jeg akkurat vært på sykehuset og så mye pes for pleier og pasienter som skulle ut og røyke. Pleierne måtte langt avgårde, rundt en sving og pasientene måtte ofte hjelpes ut 20 ganger om dagen.

Nei, jeg har aldri skjønt hvorfor røykere ikke kan ha sine egne røykerom, uansett hvor det er.

Så noen lærere her i vinter som hadde gjemt seg bak skolen for å røyke. Gud, så dumt det virket ;o)

Skrevet

Vi hadde nok funnet en ordning;)

Skrevet

Ja, ekkelt er det sikkert for noen. Men farlig er det nok ikke. På legestudiet lærer vi at det skal ganske så mye tobakk til for at det skal være farlig. Og barna har i grunn bare godt av å få i seg både litt bakterier og lort på lekeplassen. Pga at det stimulerer immunforsvaret.

Unger har grisemager til de er fire. Hvor mye rart tror du ikke de putter i munnen, som er langt mer guffent. Så du har nok rett der ja :)

Når det er sagt, så vil jeg si at hvis en unge på fire år, og over det, fremdeles putter alt mulig rart i munnen, er det noe galt. Oppdragelse, eller manglende sådan - du vet.

Når dette er sagt, så forstår jeg ikke folk som stomper røyken overalt. Jeg røyker selv, men vil ikke ha dem strødd i min egen hage engang - ei heller hos andre. Det finnes vel noe som heter å rydde opp etter seg.

Skrevet

Nå blir dette en diskusjon om røykerne igjen. At vi liksom ser det som vår "rett" til å kaste fra oss sneipene hvor vi vil. Hva med alle flasker og bokser og annet skrot som ligger igjen på stranda og på lekeplasser rundt omkring? Det er like forsøplene og stygt det, og glass er også farlig for barna. Men ikke-røykere har bestemt seg for at vi røykere skal tråkkes på uansett, så dere finner bare nye argumenter for å rakke ned på oss...

Nå var det røying denne tråden handlet om. Selvsagt er det like irriterende med alt annet søppel som slenges rundt omkring.

Men samtidig står jeg ved det at mange - men heldigvis langt fra alle - røykere ikke ser på sneiper som søppel på samme måte som annet søppel.

Skrevet

Unger har grisemager til de er fire. Hvor mye rart tror du ikke de putter i munnen, som er langt mer guffent. Så du har nok rett der ja :)

Når det er sagt, så vil jeg si at hvis en unge på fire år, og over det, fremdeles putter alt mulig rart i munnen, er det noe galt. Oppdragelse, eller manglende sådan - du vet.

Når dette er sagt, så forstår jeg ikke folk som stomper røyken overalt. Jeg røyker selv, men vil ikke ha dem strødd i min egen hage engang - ei heller hos andre. Det finnes vel noe som heter å rydde opp etter seg.

"Det finnes vel noe som heter å rydde opp etter seg."

Ja ikke sant? Så enkelt er det! *S*

Applaus til deg! :-)

Skrevet

Nei, jeg har aldri skjønt hvorfor røykere ikke kan ha sine egne røykerom, uansett hvor det er.

Så noen lærere her i vinter som hadde gjemt seg bak skolen for å røyke. Gud, så dumt det virket ;o)

Ja vi må vel gå milvis unna snart for å få oss en etterlengtet blås.

Vet det ser teit ut at vi står bak,ved siden av eller i skogen nær skolen.

Men hadde vi fått anvist en plass der alle kunne røyke uten å dukke hoder hver gang foreldre kommer,hadde det ikke sett så snålt ut.

Gjest millinissis
Skrevet

Ja, det skal jeg ikke nekte for i det hele tatt, men jeg vil ha frem at dette ikke gjelder ALLE røykere. Vi er ikke et eget folkeslag, vet dere...vi er like individuelle som alle andre! Så selv om jeg røyker, så er jeg ikke med på å forsøple omgivelsene. Hvis det ikke er satt opp askebeger der jeg røyker, putter jeg sneipen i røykpakka til jeg finner et egnet sted å gjøre av den...

Skrevet

Ja, det skal jeg ikke nekte for i det hele tatt, men jeg vil ha frem at dette ikke gjelder ALLE røykere. Vi er ikke et eget folkeslag, vet dere...vi er like individuelle som alle andre! Så selv om jeg røyker, så er jeg ikke med på å forsøple omgivelsene. Hvis det ikke er satt opp askebeger der jeg røyker, putter jeg sneipen i røykpakka til jeg finner et egnet sted å gjøre av den...

Flott:-) tenk om nesten alle de andre gjorde det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...