Gemini Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 "Men den første leiligheten min koster fremdeles ikke mer enn to årslønner for deg nå heller tenker jeg." Vel, prisene har jo mangedoblet seg i løpet av de siste årene. "Det finnes fremdeles rimelige startleiligheter i Oslo" RIMELIGE leiligheter finnes ikke i Oslo, nei. Det finnes de som er rimeligere enn markedssnittet, men ingen av de er likevel lave nok i pris til å kvalifisere til betegnelsen "rimelig" :-) "gamle toroms Obosleiligheter i Groruddalen er ikke det dyreste )" Nå spørs det jo om man vil bo i Groruddalen, da. For meg blir det et meningsløst sted; det er ikke i byen, og det er ikke på landet - altså, en mellomting som hverken er fugl eller fisk :-) "Man må starte i det små ;o)" Når man har rundet 30, og ikke har lyst å bruke 20 år av livet på å bo seg i hjel og "investere" med tanke på en usikker økonomisk fremtid, så er det lite fristende. (puh! lang setning) "............................" Like fordømt, så er de leilighetene i Groruddalen etc. rimelige - og i Oslo. Selv om de ikke er i sentrum. Sjøl bodde jeg tidligere på Haugerud, i en toroms obos-leilighet (høyblokk). Marka som nærmeste nabo, og 15 min. med t-bane til sentrum (og nattbuss i helgene) gjorde at det var kjapt å komme seg til og fra sentrum. Man må sette tæring etter næring, og kanskje bo en periode av livet i et litt kjipere strøk enn man helst vil, før man bygger seg opp økonomi og/eller forhold slik at man kan skaffe seg større/mer sentrale/bedre boligere i mer ideelle strøk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 "Men den første leiligheten min koster fremdeles ikke mer enn to årslønner for deg nå heller tenker jeg." Vel, prisene har jo mangedoblet seg i løpet av de siste årene. "Det finnes fremdeles rimelige startleiligheter i Oslo" RIMELIGE leiligheter finnes ikke i Oslo, nei. Det finnes de som er rimeligere enn markedssnittet, men ingen av de er likevel lave nok i pris til å kvalifisere til betegnelsen "rimelig" :-) "gamle toroms Obosleiligheter i Groruddalen er ikke det dyreste )" Nå spørs det jo om man vil bo i Groruddalen, da. For meg blir det et meningsløst sted; det er ikke i byen, og det er ikke på landet - altså, en mellomting som hverken er fugl eller fisk :-) "Man må starte i det små ;o)" Når man har rundet 30, og ikke har lyst å bruke 20 år av livet på å bo seg i hjel og "investere" med tanke på en usikker økonomisk fremtid, så er det lite fristende. (puh! lang setning) "............................" Jeg vil heller ikke bo i Groruddalen ) Men jeg startet der og så har jeg solgt og kjøpt meg større og bedre leiligheter etterhvert som jeg har betalt ut forrige lån. Med en inntekt og barn og mannen min de 7 årene jeg var gift også. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Like fordømt, så er de leilighetene i Groruddalen etc. rimelige - og i Oslo. Selv om de ikke er i sentrum. Sjøl bodde jeg tidligere på Haugerud, i en toroms obos-leilighet (høyblokk). Marka som nærmeste nabo, og 15 min. med t-bane til sentrum (og nattbuss i helgene) gjorde at det var kjapt å komme seg til og fra sentrum. Man må sette tæring etter næring, og kanskje bo en periode av livet i et litt kjipere strøk enn man helst vil, før man bygger seg opp økonomi og/eller forhold slik at man kan skaffe seg større/mer sentrale/bedre boligere i mer ideelle strøk. "Like fordømt, så er de leilighetene i Groruddalen etc. rimelige - og i Oslo. Selv om de ikke er i sentrum." Definèr "rimelig". "Man må sette tæring etter næring, og kanskje bo en periode av livet i et litt kjipere strøk enn man helst vil," Man kan selfølgelig ikke regne med at man får drømmetilstanden uten å jobbe for det. Men dette med å drive å bo seg opp fra kjipe steder til stadig bedre steder i løpet av en lang årrekke er ikke noe for meg. Livet består av mange andre ting som er langt viktigere. "........................" 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Like fordømt, så er de leilighetene i Groruddalen etc. rimelige - og i Oslo. Selv om de ikke er i sentrum. Sjøl bodde jeg tidligere på Haugerud, i en toroms obos-leilighet (høyblokk). Marka som nærmeste nabo, og 15 min. med t-bane til sentrum (og nattbuss i helgene) gjorde at det var kjapt å komme seg til og fra sentrum. Man må sette tæring etter næring, og kanskje bo en periode av livet i et litt kjipere strøk enn man helst vil, før man bygger seg opp økonomi og/eller forhold slik at man kan skaffe seg større/mer sentrale/bedre boligere i mer ideelle strøk. Du har helt rett. Det er noen som tror at man skal bli direktør med en gang man begynner å jobbe og ha leilighet på Aker Brygge. Eldstemannen min har litt den tendensen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 "Like fordømt, så er de leilighetene i Groruddalen etc. rimelige - og i Oslo. Selv om de ikke er i sentrum." Definèr "rimelig". "Man må sette tæring etter næring, og kanskje bo en periode av livet i et litt kjipere strøk enn man helst vil," Man kan selfølgelig ikke regne med at man får drømmetilstanden uten å jobbe for det. Men dette med å drive å bo seg opp fra kjipe steder til stadig bedre steder i løpet av en lang årrekke er ikke noe for meg. Livet består av mange andre ting som er langt viktigere. "........................" Da kan du bare fortsette å bo i høyblokk på Ammerud da hvis du ikke har råd eller lyst på noe annet. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Da kan du bare fortsette å bo i høyblokk på Ammerud da hvis du ikke har råd eller lyst på noe annet. Aldri i livet. Høyblokk i "drabantby" skal det mye til før jeg bor i. Da flytter jeg heller på landet. Har faktisk bodd 7 mil utenfor Oslo en gang - billig, mye plass, men en helvetes lang vei til jobben. "........................." 0 Siter
Gemini Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Aldri i livet. Høyblokk i "drabantby" skal det mye til før jeg bor i. Da flytter jeg heller på landet. Har faktisk bodd 7 mil utenfor Oslo en gang - billig, mye plass, men en helvetes lang vei til jobben. "........................." Det sa jeg også, bodde i leid leilighet i Oslo, og skulle aldri i verden bo i høyblokk. Men så ble det av en eller annen grunn til at jeg dro på visning på Haugerud, og falt for stedets beliggenhet. Et veldrevet borettslag, med bra grøntarealer og som sagt marka som nærmeste nabo, det var bare å krysse veien (blindvei). Bilder derfra: http://www.solfjellet.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=4261 Men så nå på obos.no at to-roms-leilighetene der er kommet opp i 950.000 nå. Men veldig lav husleie da, 1300 kr, som inkluderer alt fra fellesgjeld (som er veldig lav, til tross for div. oppussings-/utbedringsprosjekter, kommunale avgifter, kabel-tv, fritt fellesvaskeri, trappevask, vaktmestertjenest og ikke minst fyring og varmtvann. Så lav husleie skal man lete lenge etter andre steder! Og så trivelig beliggenhet i tillegg! :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Det sa jeg også, bodde i leid leilighet i Oslo, og skulle aldri i verden bo i høyblokk. Men så ble det av en eller annen grunn til at jeg dro på visning på Haugerud, og falt for stedets beliggenhet. Et veldrevet borettslag, med bra grøntarealer og som sagt marka som nærmeste nabo, det var bare å krysse veien (blindvei). Bilder derfra: http://www.solfjellet.no/include/default_template.asp?Table=Article&Key=4261 Men så nå på obos.no at to-roms-leilighetene der er kommet opp i 950.000 nå. Men veldig lav husleie da, 1300 kr, som inkluderer alt fra fellesgjeld (som er veldig lav, til tross for div. oppussings-/utbedringsprosjekter, kommunale avgifter, kabel-tv, fritt fellesvaskeri, trappevask, vaktmestertjenest og ikke minst fyring og varmtvann. Så lav husleie skal man lete lenge etter andre steder! Og så trivelig beliggenhet i tillegg! :-) Nå har jeg bodd ganske mange forskjellige steder i vårt langstrakte land, så jeg føler meg rimelig sikker på hvor jeg ikke vil bo. Men selfølgelig - man vet aldri :-) "........................" 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Aldri i livet. Høyblokk i "drabantby" skal det mye til før jeg bor i. Da flytter jeg heller på landet. Har faktisk bodd 7 mil utenfor Oslo en gang - billig, mye plass, men en helvetes lang vei til jobben. "........................." Jeg skal heller aldri flytte tilbake til drabantby. Men synes det var greit nok da jeg bodde der og ikke hadde råd til leilighet på Grünerløkka ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.