Gå til innhold

Fahrenheit 9/11

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg så Michael Moores Fahrenheit 9/11 i går, og var rystet over den verdenslederen vi har i George Bush.

Joda, vi har jo alle sammen snakket om at: "det er oljen som gjør at USA går til krig" og at han er korrupt og dum.

Men at det var SÅ ille, og at dette er relativt kjent - dèt var sjokkerende for meg.

Både Senior og Junior Bush har svært nære kontakter til Saudi-Arabia og deres rike ojleelite. Men at det var så direkte kontakt i tiden rett før 9/11 angrepet, og at alle Bin Landens slektninger ble beskyttet av Bush-administrasjonen for å holde på deres investeringer er jo dramatisk.

Bush er jo ikke bare dum, han er en direkte fare for nasjonen og verdensfreden!

Takk for at det finnes noen som prøver å finne ut sannheten, og som ikke gir seg med det første!

Skrevet

Jeg har ikke sett filmen, men tror du ikke den er veldig ensidig?

Gjest QuePasta
Skrevet

Sikkert en morsom film, men ikke glem at Michael Moore jobber i underholdningsbransjen....

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har ikke sett filmen, men tror du ikke den er veldig ensidig?

Jo det er klart at Michale Moore bruker sterke virkemidler, og har tendensiøs oppbygning av filmen sin. Men det er jo bare en ørliten motvekt til det propagandaapperatet som regjeringen og Bush-familien har tilgang til..

Det er ingen fra regjeringen som motstrider kontakten mellom Saudi-Araberene og Bin Laden familen og Bush-familien og deres nære kontakter. Det er jo offentlig tilgjengelig informasjon.

Dessuten så har den offentlig oppnevnte kommisjonen bekreftet masse av påstandene i filmen:

At 142 Saudi-Arabere ble flydd ut av landet den 13 september 2001, når alle andre fly sto på bakken.

Selskapet til Bush sin familie har blitt rike på våpeneksport til bl.annet Mujahedin i Afganistan. Og på olje og gassledninger gjennom Afganistan og Irak.

Det er dette de lever av!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du burde se Bowling for Columbine også.

Hvis du ikke allerede har sett den.

fuji1365380447
Skrevet

Du burde se Bowling for Columbine også.

Hvis du ikke allerede har sett den.

Jeg har allerede sett den. Rystende den også.

Jeg har sett litt på Michael Moore på de programmene som går på TV - og da syntes jeg ofte at han er slitsom og overtydelig - litt klovn liksom. Men man må jo ta hensyn til at publikumet han ønsker å nå er vant til å få budskap servert med store bokstaver...

Men jeg syntes ikke at 9/11 filmen var så overdreven i form. Tvert i mot. Den var veldig bra!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har allerede sett den. Rystende den også.

Jeg har sett litt på Michael Moore på de programmene som går på TV - og da syntes jeg ofte at han er slitsom og overtydelig - litt klovn liksom. Men man må jo ta hensyn til at publikumet han ønsker å nå er vant til å få budskap servert med store bokstaver...

Men jeg syntes ikke at 9/11 filmen var så overdreven i form. Tvert i mot. Den var veldig bra!

Jeg likte heller ikke det jeg så på tv. Beskrivelsen du bruker (klovn) passer alt for godt på det vi da så. En fyr det var umulig å ta seriøst.

Bowling... er rystende, og jeg husker selv tilbake til skandalen hvordan de hadde funnet en syndebukk i USA. Bilder av mannen - Marylin Manson - gikk over hele verden.

Men hva mer kan man forvente fra et land som i løpet av dette århundret har opplevd 2 ekstreme skandaler:

1. 9/11

2. Janet Jackson sin pupp under superbowl.

Gjest Glasselle
Skrevet

Jeg likte heller ikke det jeg så på tv. Beskrivelsen du bruker (klovn) passer alt for godt på det vi da så. En fyr det var umulig å ta seriøst.

Bowling... er rystende, og jeg husker selv tilbake til skandalen hvordan de hadde funnet en syndebukk i USA. Bilder av mannen - Marylin Manson - gikk over hele verden.

Men hva mer kan man forvente fra et land som i løpet av dette århundret har opplevd 2 ekstreme skandaler:

1. 9/11

2. Janet Jackson sin pupp under superbowl.

Denne filmen (Bowling) må ha unngått meg. hva dreier dette seg om?

Jeg visste ikke at Manson har blitt sett på som en syndebukk. La meg gjette... Tekstene? Eller var det klærne?

Skrevet

Vel, vi nærmer oss i sakte tempo de samme politiske forholdene her til lands også. Se bare på Bondevikregjeringen. Ikke så mye trussel av verdensfred, drap, mishandling etc. der, men korrupsjon og jævelskap åkke som. Heldigvis med mindre fatale konsekvenser, men ille nok til at de rammer mange. Politikk og kapitalisme = makt og egenvinning.

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...