Gå til innhold

Laseroperasjon - går det via optiker?

Anbefalte innlegg

Gjest mor i juni
Skrevet

Må det gå via optiker hvis jeg vil ha laseroperasjon på øynene? Eller kan jeg kontakte en klinikk direkte?

Hva er billigst...?

Gjest mor i juni
Skrevet

Ring klinikken og spør...

Luringen. Hvilken klinikk da? :-)

Skrevet

Luringen. Hvilken klinikk da? :-)

Slå opp på gule sider eller let på nettet? Kommer jo an på hvor i landet du bor. :o)

Gjest mor i juni
Skrevet

Slå opp på gule sider eller let på nettet? Kommer jo an på hvor i landet du bor. :o)

Skjønner det jeg og, måtte bare spille litt dum. :-) Du har tydeligvis ikke tatt operasjon selv, vil gjerne høre fra noen som vet litt mer da vettu. :-)

Skrevet

Skjønner det jeg og, måtte bare spille litt dum. :-) Du har tydeligvis ikke tatt operasjon selv, vil gjerne høre fra noen som vet litt mer da vettu. :-)

Nei, har ikke penger til det. :o( Skulle gjerne blitt kvitt brillene, men det høres litt skummelt ut og.

Gjest mor i juni
Skrevet

Nei, har ikke penger til det. :o( Skulle gjerne blitt kvitt brillene, men det høres litt skummelt ut og.

Dyrt ja.. men spart inn på noen år når man bruker 4000 i året på linser.. :-)

Gjest Glasselle
Skrevet

Du kan ringe klinikken direkte og be om time. Du kommer da inn til en vurderingstime der de sjekker øynene dine. Deretter får du time til selve operasjonen. Det koster kr 15 000 per øye. (I visse tilfeller får man igjen 33% på skatten året etter, kommer an på hvor dårlig du ser.)

Det koster rundt 15 000 per øye på alle klinikkene. Dersom du tar det gjennom staten må du stå på venteliste et par år, men da er det vel gratis også.

Lurer du på noe mer er det bare å spørre...

Gjest mor i juni
Skrevet

Du kan ringe klinikken direkte og be om time. Du kommer da inn til en vurderingstime der de sjekker øynene dine. Deretter får du time til selve operasjonen. Det koster kr 15 000 per øye. (I visse tilfeller får man igjen 33% på skatten året etter, kommer an på hvor dårlig du ser.)

Det koster rundt 15 000 per øye på alle klinikkene. Dersom du tar det gjennom staten må du stå på venteliste et par år, men da er det vel gratis også.

Lurer du på noe mer er det bare å spørre...

Takk! Hvor dårlig må man se for å få igjen på skatten? Og for å stå på venteliste for statlig behandling?

Har "bare" -3, men det er jammen invalidiserende nok.

Gjest Glasselle
Skrevet

Vurderingstimen i forkant koster kr 500. Husk at det er øyeleger som utfører operasjonen, så de tar seg av alt - derfor slipper du å gå til optiker først.

Gjest Glasselle
Skrevet

Takk! Hvor dårlig må man se for å få igjen på skatten? Og for å stå på venteliste for statlig behandling?

Har "bare" -3, men det er jammen invalidiserende nok.

Du må ha -5 for å få igjen på skatten.

Venteliste for statlig behandling får du nok når du har -3, men jeg kan ikke uttale meg noe særlig på det området ettersom jeg tok privat behandling. Anbefales på det sterkeste! Det var over på 15 minutter (selve operasjonen tar 1 min per øye) og etter en uke ser du like godt som om du aldri hadde hatt feil på øyet...

Skrevet

Du må ha -5 for å få igjen på skatten.

Venteliste for statlig behandling får du nok når du har -3, men jeg kan ikke uttale meg noe særlig på det området ettersom jeg tok privat behandling. Anbefales på det sterkeste! Det var over på 15 minutter (selve operasjonen tar 1 min per øye) og etter en uke ser du like godt som om du aldri hadde hatt feil på øyet...

Jammen meg bra timebetaling det, 15000.- for et minutts operasjon :) (skjønner jo det mer jobb rundt operasjonen og det er dyre maskiner og greier men likevel...)

Gjest Glasselle
Skrevet

Jammen meg bra timebetaling det, 15000.- for et minutts operasjon :) (skjønner jo det mer jobb rundt operasjonen og det er dyre maskiner og greier men likevel...)

Ja, fy ****

Men det er verdt det!

Gjest Kjenner en øyelege
Skrevet

Maskinen koster et par millioner....

Dessuten er vel kontrolltimer inkludert, pengene skal også dekke leie av lokaler, telefonvakt el. annet personell, service på utstyret osv. osv.

Men det er klart, etter noen år når lånet på utstyret er betalt ned, blir timelønnen anstendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...