Gå til innhold

Okay...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi fått avklart det. Svennis sitt dametekke har ingenting med utseende eller utstråling å gjøre. Godt å vite for en som er Svennis sin rake motsetning.

Skrevet

Betyr det da at du har utseende og utstråling, men ikke dametekke?

Skrevet

Jobber du som prof. musiker?

Litt proff kanskje?:-)

Skrevet

Betyr det da at du har utseende og utstråling, men ikke dametekke?

Hehe, helt utilsikta traff du midt i blinken:-)

Gjest Glasselle
Skrevet

Litt proff kanskje?:-)

Så du jobber med det på heltid? Hvilke instrumenter behersker du? (Hvis du vil røpe det?)

Jeg så her for en stund siden at du vurderer å bytte bransje. Hvis du jobber som musiker kan jeg rett og slett ikke forstå det! Finens det noe bedre da, mann?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan i hvert fall fortelle deg, Musikeren, at dersom jeg først skulle hatt meg en kar for en natt, så hadde jeg valgt deg framfor Svennis!

Men hvis jeg skulle hatt han lenger enn en natt så hadde du nok kommet til kort.

Skrevet

Så du jobber med det på heltid? Hvilke instrumenter behersker du? (Hvis du vil røpe det?)

Jeg så her for en stund siden at du vurderer å bytte bransje. Hvis du jobber som musiker kan jeg rett og slett ikke forstå det! Finens det noe bedre da, mann?

Nei, jobber ikke med det på heltid, men det har vært en grei ekstra inntektskilde i noen år. Men jeg hadde ikke villet jobbe som proff musiker. Komponist kanskje, eller suksessrik musikartist som selger nok til å leve greit på det. Men de færreste gjør det. Et gjennomsnittlig musikerliv er slitsomt og frustrerende.

Skrevet

Jeg kan i hvert fall fortelle deg, Musikeren, at dersom jeg først skulle hatt meg en kar for en natt, så hadde jeg valgt deg framfor Svennis!

Men hvis jeg skulle hatt han lenger enn en natt så hadde du nok kommet til kort.

Skal svare litt mer utfyllende når jeg er ferdig med å brekke meg... :-(

Gjest Glasselle
Skrevet

Nei, jobber ikke med det på heltid, men det har vært en grei ekstra inntektskilde i noen år. Men jeg hadde ikke villet jobbe som proff musiker. Komponist kanskje, eller suksessrik musikartist som selger nok til å leve greit på det. Men de færreste gjør det. Et gjennomsnittlig musikerliv er slitsomt og frustrerende.

Slitsomt og frustrerende, men rikt likevel! En grei ekstra inntektskilde, sier du... Hva med inspirasjonen og gleden du får gjennom å utfolde deg i musikken? Føler du det ikke på den måten? De fleste suksessrike har vært gjennom den frustrerende perioden du snakker om. Det er trist at det er så vanskelig å leve som musiker, synes jeg. Musikk er viktig. Dessverre er det så mye billig musikk som får den oppmerksomheten andre, hardt arbeidende musikere burde ha fått. (Min personlige vmening, selvsagt.)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal svare litt mer utfyllende når jeg er ferdig med å brekke meg... :-(

Såså. Du ble nok litt sjarmert i senk også! :)

Skrevet

Hvor/hvordan har det blitt avklart? Ikke det at jeg har så mye å si om utseende hans, men man bli jo nyskjerrig på hvor ting kommer fra.

".........................."

Skrevet

Hvor/hvordan har det blitt avklart? Ikke det at jeg har så mye å si om utseende hans, men man bli jo nyskjerrig på hvor ting kommer fra.

".........................."

Det blei avklart i en tråd under her.

Skrevet

Såså. Du ble nok litt sjarmert i senk også! :)

Eh, ikke så veldig. Jeg er klar over at jeg er en del av dine seksuelle fantasier, men du får finne andre å homse med. Fysj og pføy!

...Altså, ikke ta det personlig da, det er bare det at jeg er så mye mann at enhver liten streiftanke som har med homseri å gjøre får meg til å brekkes.

Skrevet

Slitsomt og frustrerende, men rikt likevel! En grei ekstra inntektskilde, sier du... Hva med inspirasjonen og gleden du får gjennom å utfolde deg i musikken? Føler du det ikke på den måten? De fleste suksessrike har vært gjennom den frustrerende perioden du snakker om. Det er trist at det er så vanskelig å leve som musiker, synes jeg. Musikk er viktig. Dessverre er det så mye billig musikk som får den oppmerksomheten andre, hardt arbeidende musikere burde ha fått. (Min personlige vmening, selvsagt.)

Det har du helt rett i. Se bare på plata til Idol-Kjartan. Snakk om lettvindte og billige løsninger, og da tenker jeg både tekst og musikk. Merkelig at Espen Lind har mage til å levere sånt.

Ellers har jeg faktisk vært inne på tanken å skrive låter for andre, men musikkmiljøet på den arenaen der er så gutteklubben grei at det er kvalmt. En må kjenne noen, og vite å sleike de rette rumpene.

Skrevet

Det har du helt rett i. Se bare på plata til Idol-Kjartan. Snakk om lettvindte og billige løsninger, og da tenker jeg både tekst og musikk. Merkelig at Espen Lind har mage til å levere sånt.

Ellers har jeg faktisk vært inne på tanken å skrive låter for andre, men musikkmiljøet på den arenaen der er så gutteklubben grei at det er kvalmt. En må kjenne noen, og vite å sleike de rette rumpene.

Slik er vel stort sett alle musikkmiljøer. Arrganse og klikkmentalitet er det overallt, enten det er av den mer intellektuelle sorten eller mer kommers/popularitetsmessig.

"............................."

Gjest Glasselle
Skrevet

Ja, dessverre. For de som ikke liker den typen sleiking, så blir det hardt. Og jeg er blant dem, så jeg vet hva jeg snakker om. Det koster å satse.

Kunen du virkelig tenke deg å skrive tekster for andre? Føler du at det ville være tilfredsstillende for deg som person og musiker? Jeg ville hatt store problemer med det. Mest fordi jeg ville miste kontrollen over det jeg har skapt, og dersom jeg vet at jeg ville kunne gjort det bedre selv, (og det vet jeg sannsynligvis *gliser*) så ville det blitt uutholdelig å se det jeg ville betraktet som misbruk av mitt verk.

Den musikken som gror i dag vokser på syntetisk materiale. De setter sammen noen falske personer som aldri har laget noe selv, gir dem penger og publisitet, og satser på at folket ikke ser forskjellen på dem som kjører gitaren hardt og dem som står og tar på strengene mens en plate ruller i bakgrunnen. Og det funker. Fy faen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...