Gå til innhold

Hvor mange katter?

Anbefalte innlegg

Gjest kiss_kiss
Skrevet

Hvor mange katter er det i snitt vanlig å ha på en gård?

Gjest forsker
Skrevet

Det er gjort mange omfattende undersøkelser på dette, både nasjonalt og internasjonalt, og det er et forskningsfelt i sterk vekst. I Norge er det gjennomsnitlige antallet katter på en gård 2,317.

Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert: Steriliserer og kastrerer man ikke dem man har så blir det fort flere. Innavl er heller ikke noe skjellsord for katter.

Er altfor mange halv-ville katter rundt omkring.

Gjest en eller to
Skrevet

Vi har en, og mange (5?) villkatter vi helst vil bli kvitt... Noen er halvtamme, kanskje kjørt hit og satt av av noen som ikke ville ha de lenger.

Gjest nicksie
Skrevet

Det er gjort mange omfattende undersøkelser på dette, både nasjonalt og internasjonalt, og det er et forskningsfelt i sterk vekst. I Norge er det gjennomsnitlige antallet katter på en gård 2,317.

mener du dette seriøst ? hehe

Skrevet

Jeg trodde at man hadde mange andre dyr, kanskje endel kuer eller griser, men at man bare har 1 gårdskatt.

Skrevet

mener du dette seriøst ? hehe

Det gjør h*n utvilsomt. Akkurat som jeg mente det jeg nettopp sa veldig seriøst.

"........................."

Gjest nicksie
Skrevet

Det gjør h*n utvilsomt. Akkurat som jeg mente det jeg nettopp sa veldig seriøst.

"........................."

Blæ...

Skrevet

Jeg trodde at man hadde mange andre dyr, kanskje endel kuer eller griser, men at man bare har 1 gårdskatt.

Jeg kjenner noen som bor på gård, men kun i et lite "anneks" (altså ikke hovedhuset på gården), og de har 3 katter.

I tillegg har folkene som bor i hovedhuset minst en katt...

Så der er det ganske "folksomt" innimellom ja.

Gjest ung i sinn
Skrevet

På gården min far kommer fra hadde de vel rundt en 16 stk som kom og gikk. Men de var musefangere og de fikk kun melk fra kuene på gården å drikke.

Dette var i gamle dager..ca 30 år siden. Mulig ting har forandret seg.

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Et par katter går vel greit. For mange katter (på gård) kan gjøre mer skade en gagn da de noen ganger gjør fra seg i forsiloer. Kyr som eter kattebærsj aborterer ofte av det.

Gjest Iznowgood_still_going_strong
Skrevet

Et par katter går vel greit. For mange katter (på gård) kan gjøre mer skade en gagn da de noen ganger gjør fra seg i forsiloer. Kyr som eter kattebærsj aborterer ofte av det.

Hva med hester? blir de dårlige av kattemøkk i høyet? Vet du noe om det?

Skrevet

Mye sannsynlig at de blir syke av det. Men jeg har ingen erfaring med hester.

Skrevet

Driver du med hester - på Helgeland?

Gjest Iznowgood_still_going_strong
Skrevet

Driver du med hester - på Helgeland?

Nei. Har kun èn, og ikke på Helgeland.

Skrevet

Jeg kjenner noen som bor på gård, men kun i et lite "anneks" (altså ikke hovedhuset på gården), og de har 3 katter.

I tillegg har folkene som bor i hovedhuset minst en katt...

Så der er det ganske "folksomt" innimellom ja.

Jeg kjenner noen som har en and. En badeand riktignok, men ingen grunn til å baksnakke vedkommende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...