Gå til innhold

Gravplass for fostere

Gjest takk for hjelp på forhånd

Anbefalte innlegg

Gjest takk for hjelp på forhånd
Skrevet

Jeg har en venninne som skal ta abort. Hun bor i Oslo. Jeg mener bestemt å ha hørt om at alle fostre får en "gravplass", som foreldre kan gå til, for å ha et sted å gå. Dette gjelder abort før 12 uke.Noen som vet hvor denne gravplassen ligger og hvordan man finner frem?

Skrevet

Trodde ikke det var noe for foster før uke 12, at det kun var de som aborterer/dødføder senere...

Gjest no nick here
Skrevet

Jeg har tatt abort to ganger,aldri hørt om det.

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Dette er nò greier som abortmotstanderne har funnet på for at abort skal fremstå som mord osv.

Skrevet

Nei, automatisk skjer det ikke før tidligst abort/dødfødsel etter uke 12.

Dersom hun vil det selv (gravlegge fosteret i en minnelund for foster) kan man settes i kontakt med folk som kan ordne det, men de fleste vil jo ikke det.

Gjest grøss-a-meg
Skrevet

Så markabert !! Først drepe fosteret sitt og deretter begrave det "for å ha et sted å gå til".

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Så markabert !! Først drepe fosteret sitt og deretter begrave det "for å ha et sted å gå til".

Ja - kan det gjøres bedre?:-|

Gjest abortmotstander
Skrevet

Nei, automatisk skjer det ikke før tidligst abort/dødfødsel etter uke 12.

Dersom hun vil det selv (gravlegge fosteret i en minnelund for foster) kan man settes i kontakt med folk som kan ordne det, men de fleste vil jo ikke det.

Nei, de som tar abort mener jo at det kun er en celleklump før uke 12. Skal de også ha et minnested for avklipte negler og hår også nå? Det er jo også celler vi kvitter oss med.

Skrevet

Det er noe av det værste jeg har hørt. Hva er vitsen med å "ha et sted å gå til" for å sørge over noe man bevisst vil fjerne fra livet sitt?

Dog er dette overhodet ikke min sak..

Gjest det finnes
Skrevet

Ja jeg vet at det finns noe slikt. Tidligere la man fosteret i kiste sammen med en eller annen (tilfeldig) voksen. Så fant man på dette med en felles gravplass. Jeg lurer på om det (i Oslo) finns på den der gravlunden som ligger oppe i Akersgaten, - men jeg er ikke sikker.

Kan du ikke ringe og spørre Rikshospitalet eller Kirkevergen (som har med gravplasser å gjøre)?

Skrevet

Ja jeg vet at det finns noe slikt. Tidligere la man fosteret i kiste sammen med en eller annen (tilfeldig) voksen. Så fant man på dette med en felles gravplass. Jeg lurer på om det (i Oslo) finns på den der gravlunden som ligger oppe i Akersgaten, - men jeg er ikke sikker.

Kan du ikke ringe og spørre Rikshospitalet eller Kirkevergen (som har med gravplasser å gjøre)?

Det finnes, men brukes ikke på fostre før uke 12 etter vurdering blant annet om at dette ville virke støtende på de som hadde måttet tatt dette valget.

Før uke 12 behandles det (om ikke annet er ønskelig) som biologisk avfall.

Skrevet

Enig!

Dødskvalmt...

Skrevet

Makabert innlegg.

"Ha en grav å gå til" når hun tar abort!

Ærlig talt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Makabert innlegg.

"Ha en grav å gå til" når hun tar abort!

Ærlig talt.

Synes innlegget ditt er like usmakelig. Hva vet du om hennes grunner til å ta abort? Kanskje det er påvist at fosteret har en veldig alvorlig sykdom?

Skrevet

Synes innlegget ditt er like usmakelig. Hva vet du om hennes grunner til å ta abort? Kanskje det er påvist at fosteret har en veldig alvorlig sykdom?

Før uke 12???

Du får ikke påvist alvorlige sykdommer så tidlig.

Gjest papirtiger
Skrevet

Før uke 12???

Joda..det får man.

Skrevet

Før uke 12???

Morkakeprøve taes vanligvis i uke 10 dersom det er aktuelt, og gir svar på stort sett de samme tingene som fostervannsprøve (kromosonfeil/dnafeil).

Andre muligheter for "ufrivillig" provosert abort er dersom mor ikke har helse til å gjennomgå et svangerskap.

Enkelte er i en så dårlig helsetilstand at et svangerskap vil være som en dødsdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...