Gå til innhold

Gjerrigknarker

Anbefalte innlegg

Gjest kroner&ører
Skrevet

Hvem er de mest gjerrige i samfunnet?

Gjest nicksie
Skrevet

Gamlinger med fet lommebok - uten tvil! Bare se neste gang du er i butikken... De lirer seg avgårde med en melk og et lite 1 krones rundstykke under armen. Lever som ultrafattige, men har halv mill. og mer på bok.

Gjest Big Mac
Skrevet

De som bruker masse penger på seg selv, men ikke noe på andre (med mindre de får noe igjen for det selv).

Gjest jungelord
Skrevet

Nå tenker du vel pengemessig,men man kan være gjerrig på mange måter. Gjerrig på medmenneskelighet.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

de rikeste?

Skrevet

Gamlinger med fet lommebok - uten tvil! Bare se neste gang du er i butikken... De lirer seg avgårde med en melk og et lite 1 krones rundstykke under armen. Lever som ultrafattige, men har halv mill. og mer på bok.

Og det kan du se på dem? At de har penger på banken, mener jeg? :-)

"............................"

Gjest nicksie
Skrevet

Og det kan du se på dem? At de har penger på banken, mener jeg? :-)

"............................"

Hehe, nei selvfølgelig synes det ikke. En del eldre folk har jo gjerne en del oppsparte midler etter et langt arbeidsliv og eier sine boliger og slikt. Siktet ikke til minstepensjonsitene da, men de som lever superspartansk og ikke bruker et øre på seg selv, bare for å legge alt til side. Vet om flere slike gamle her jeg bor. Er litt trist, ikke sant. Tenk så fint en del av dem ville hatt det om de hadde unt seg en bedre middag og litt til seg selv! Har man slitt et helt liv, bør man unne seg litt når man er gammel. (de som kan)

Skrevet

Hehe, nei selvfølgelig synes det ikke. En del eldre folk har jo gjerne en del oppsparte midler etter et langt arbeidsliv og eier sine boliger og slikt. Siktet ikke til minstepensjonsitene da, men de som lever superspartansk og ikke bruker et øre på seg selv, bare for å legge alt til side. Vet om flere slike gamle her jeg bor. Er litt trist, ikke sant. Tenk så fint en del av dem ville hatt det om de hadde unt seg en bedre middag og litt til seg selv! Har man slitt et helt liv, bør man unne seg litt når man er gammel. (de som kan)

De kan da vel ikke være gjerrige da? Da er de jo svært raus med de/de som en gang arver pengene. Gjerrig er den som unnder seg masse selv men lite eller ikke noe til andre.

Gjest nicksie
Skrevet

De kan da vel ikke være gjerrige da? Da er de jo svært raus med de/de som en gang arver pengene. Gjerrig er den som unnder seg masse selv men lite eller ikke noe til andre.

De er jo så gjerrige at de ikke engang vil bruke noen skarve kroner på seg selv.

Skrevet

Sant nok. Det er også en del yngre mennesker som lever slik, og jeg skjønner det ikke. Men noen av de må jo finne en glede i å leve slik.

"........................."

Skrevet

mens vi andre handler "over oss" og fyller søpla med uspist mat...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...