Gå til innhold

Fu: Hvis du fikk valget mellom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne FU'en gjelder de som røyker.

Hvis du fikk valget mellom å slutte å røyke nå og vite at du kan leve lenge...

..eller og...

fortsette og røyke, og vite at du skal dø innen 5 år?

Hva ville du da ha valgt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har ei venninne som nå ligger i respirator, og eneste håpet hennes for å overleve er å få lungetransplasjon. Hun har vært lungesyk noen år, og legen mener at det er pga av røyking. Hun er alenemor og i 40-årene.

Og nylig døde en kollega av meg pga av lungekreft. Han røykte mye, og hadde ikke noe ønske om å slutte med det.

Jeg synes det er skremmende så mange som blir syke av røyking, og er veldig glad jeg ikke har den lasten.

Disse eksemplene er bare de jeg kjenner personlig, men jeg har hørt mange lignende historer fra venner og deres bekjente igjen.

Er det virkelig verdt å ofre livet pga av røyken?

Jeg bare spør!

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• lille, store, redde meg

5

• Gemini

4

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicksie
Skrevet

Om jeg hadde dødd innnen 5 år, ville jeg sluttet.

Skrevet

Kanskje ikke alle er like redde for å dø. Man lever i dag og vet ikke noe om i morgen. Man er jo heller ikke uunværlig.

Dessuten er det farlig å være fet, spise usunn mat, drive med sport osv osv. Man kan ikke tenke på alle farlige ting.

Skrevet

Kanskje ikke alle er like redde for å dø. Man lever i dag og vet ikke noe om i morgen. Man er jo heller ikke uunværlig.

Dessuten er det farlig å være fet, spise usunn mat, drive med sport osv osv. Man kan ikke tenke på alle farlige ting.

Det er ganske typisk at en som røyker trekker frem eksempler på andre ting som er farlige.

Jeg for min del er ikke redd for døden i seg selv, men har ikke noe ønske om å forlate livet nå. Spesielt ikke etter at jeg fikk barn.

Derfor prøver jeg så godt jeg kan å luke ut faremomenter. F.eks tar jeg ingen sjangser i trafikken, og jeg prøver å leve sunt.

Lykke til videre som røyker, og jeg håper du slipper å komme oppi den samme situasjonen som min venninne.

Skrevet

Det er ganske typisk at en som røyker trekker frem eksempler på andre ting som er farlige.

Jeg for min del er ikke redd for døden i seg selv, men har ikke noe ønske om å forlate livet nå. Spesielt ikke etter at jeg fikk barn.

Derfor prøver jeg så godt jeg kan å luke ut faremomenter. F.eks tar jeg ingen sjangser i trafikken, og jeg prøver å leve sunt.

Lykke til videre som røyker, og jeg håper du slipper å komme oppi den samme situasjonen som min venninne.

:o)

Det finnes verre ting her i verden enn å dø.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

.......den endelige løsning, lissom?

Skrevet

Uten tvil. Men å dø som en slimklump i en respirator e.l er jo ikke akkurat den måten jeg ville valgt, da :-) Mange andre "festligere" måter å dø på.

".........................."

Skrevet

Uten tvil. Men å dø som en slimklump i en respirator e.l er jo ikke akkurat den måten jeg ville valgt, da :-) Mange andre "festligere" måter å dø på.

Det er vel ikke akkurat det vi håper på nei :o)

Skrevet

Det er vel ikke akkurat det vi håper på nei :o)

Heller en fallskjerm som ikke åpner seg, en fjellhylle som løsner etc. :-)

"........................."

Skrevet

.......den endelige løsning, lissom?

Men vi skal jo alle dit da. Ingen kommer utenom.

Så det viktige er å leve livet i dag og ikke utsette ting til i morgen.

Skrevet

Heller en fallskjerm som ikke åpner seg, en fjellhylle som løsner etc. :-)

Det er ikke sikkert du dør av det da. Og det hadde kanskje vært verre enn å dø.

Jeg tror jeg ønsker meg et hjerteinfarkt eller et dødelig slag mens jeg sover.

Skrevet

Det er ikke sikkert du dør av det da. Og det hadde kanskje vært verre enn å dø.

Jeg tror jeg ønsker meg et hjerteinfarkt eller et dødelig slag mens jeg sover.

"Det er ikke sikkert du dør av det da. Og det hadde kanskje vært verre enn å dø."

Nåja...en fallskjerm som ikke åpner seg vil man nok dø av. Alternativet er lite sansynlig. Samme med fjellhyllen som er 300 m over bakken :-)

Skrevet

Men vi skal jo alle dit da. Ingen kommer utenom.

Så det viktige er å leve livet i dag og ikke utsette ting til i morgen.

men det er vel ingen grunn til å dampe ivei...........???

Skrevet

men det er vel ingen grunn til å dampe ivei...........???

Hvis jeg synes at livet er bedre med en røyk så ser jeg ingen grunn til å slutte.

Den dagen jeg bestemmer meg for at livet er best uten, slutter jeg :o)

Skrevet

Hvis jeg synes at livet er bedre med en røyk så ser jeg ingen grunn til å slutte.

Den dagen jeg bestemmer meg for at livet er best uten, slutter jeg :o)

"Den dagen jeg bestemmer meg for at livet er best uten, slutter jeg :o) "

Hva om livet bestemmer å slutte før du bestemmer å slutte å røyke....... jada..hypotetisk, jeg skal for all del ikke misjonere. Jeg er en engel (*S*) og liker IKKE misjonærer.....

Hilsen fra meg til grünerløkka eller deromkring :):):)

Skrevet

"Det er ikke sikkert du dør av det da. Og det hadde kanskje vært verre enn å dø."

Nåja...en fallskjerm som ikke åpner seg vil man nok dø av. Alternativet er lite sansynlig. Samme med fjellhyllen som er 300 m over bakken :-)

Uff, tenk deg den følelsen du ville hatt i svevet da. Det er langt ned og det tar tid.

Skrevet

"Den dagen jeg bestemmer meg for at livet er best uten, slutter jeg :o) "

Hva om livet bestemmer å slutte før du bestemmer å slutte å røyke....... jada..hypotetisk, jeg skal for all del ikke misjonere. Jeg er en engel (*S*) og liker IKKE misjonærer.....

Hilsen fra meg til grünerløkka eller deromkring :):):)

*hysj*

Jeg har sluttet jo. Men bare i tre dager, så jeg vet ikke helt hvordan livet uten sigaretter er enda.

Jeg hadde nemlig lyst til det. Koster så mye penger...

Skrevet

*hysj*

Jeg har sluttet jo. Men bare i tre dager, så jeg vet ikke helt hvordan livet uten sigaretter er enda.

Jeg hadde nemlig lyst til det. Koster så mye penger...

(skal ikke si det høyt...Lover!!)

natta.... og (lykke til)

Skrevet

Uff, tenk deg den følelsen du ville hatt i svevet da. Det er langt ned og det tar tid.

Joda. Men unektelig mer stilfullt enn å krepere i en herlig kompost av eget slim og avføring :-)

Skrevet

Jeg røyker ikke(sluttet i fjor). Men hadde jeg fått disse valgene, hadde det vært lett å velge.

Å bli syk p.g.a. røyking var den viktigste grunnen til at jeg sluttet å røyke. Har selvfølgelig aldri angret ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...