Gå til innhold

Dreads

Henriette1365380130

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130
Skrevet

Har planer om å ta dreads snart, men lurer på om noen kan anbefale noen billige steder i Oslo? Og som kanskje kan gi meg noen tips om hvilke metoder som fungerer best?

Lurer også på om jeg virkelig må klippe av meg alt håret når jeg ikke vil ha de lenger, er det ikke noe håp for å få beholde noe? ;P

Tenker også litt på om jeg skal beholde håret mitt langt, eller om jeg skal klippe det litt før jeg tar dreads...? Synspunkter?

Hadde vært kjempetakknemlig for ALL hjelp :)

Skrevet

Du må jo uansett klippe håret etterpå. Det ødelegger håret fullstendig.

Hvorfor ikke lage rastafletter. Da blir ikke håret fullt så ødelagt.

Gjest slett hår
Skrevet

Det er vel ikke så populært med det nå? Synes ikke det ser så bra ut...

Henriette1365380130
Skrevet

hehe, jeg tenker ikke på om det er populært eller ikke, det viktigste er at jeg er fornøyd med det:)

Gjest slett hår
Skrevet

hehe, jeg tenker ikke på om det er populært eller ikke, det viktigste er at jeg er fornøyd med det:)

:) Du har rett.. Jeg tror ikke jeg ville klippet det så mye først. Bare stusset det litt.

Gjest maiklive
Skrevet

Du må jo uansett klippe håret etterpå. Det ødelegger håret fullstendig.

Hvorfor ikke lage rastafletter. Da blir ikke håret fullt så ødelagt.

hva er dreads? hehe passe borte vekk her jeg sitter ja.hehe

Skrevet

Hvorvidt noe er populært eller ikke er vel sansynligvis den aller dårligste grunnen man kan ha til å gjøre noe.

"..........................."

Skrevet

"Jamaica man". Kumøkk og litt annet snacks i håret, så det blir sammenfiltrede klumper. (i moderne tid bruker man riktignok andre ting enn kumøkk)

"........................"

Skrevet

Sånt hår som ser ut som det aldri er blitt vasket eller gredd. Masse knuter som henger nedover i laser.

Skrevet

Liten sidekommetar bare: det ser skikkelig ustelt og fussete ut med dreads...

Gjest Pricilla
Skrevet

Håret må klippes når du ikke vil ha det lenger...

En jeg kjenner fikk MARK i dem! *grøss*

Dreads ser så møkkete og ustelt ut, og det er det og.... Får ikke vaska håret ordentlig, og så tar det en evighet før det tørker. Rasta er mye penere og mer hygienisk.

Skrevet

Liten sidekommetar bare: det ser skikkelig ustelt og fussete ut med dreads...

....jeg synes det kan være veldig stilig jeg....

Skrevet

Åner ingen ting om dreads jeg men...

For en del år tilbake så flettet jeg inn et aldeles nydelig og langt uekte hår inn i mitt eget.

Det var så stilig at selv gamle damer snudde seg etter meg på gata :)

Og håret etterpå...fullstendig ødelagt, tørt, slitt...ja i det hele tatt...

Så...om du ønsker langt hår på naturlig måte innen rimelig tid...vær forsiktig med slike ting !

:)

Skrevet

At folk får mark og skitt i håret skyldes rett og slett urenslighet og ingenting annet!

Jeg har hatt dreads i to og et halvt år nå. Jeg vasker håret ca annahver dag, og det er ikke noe problem å få verken dreadsene eller hodebunnen helt ren. Det eneste som er plagsomt, er at det tar en evighet å skvise ut vann og sjampo :P

Mine ble lagd ved å tupere og tvinne håret, deretter hadde jeg i en masse voks, men voksen er slett ikke nødvendig. Ble anbefalt å ikke vaske håret på TO uker, men etter ei uke så jeg så jævlig ut at jeg bare måtte, og selv om det virka som de datt veldig fra hverandre der og da, så skada det dem ikke i det hele tatt. Voks er bare ekkelt, hvis du klarer deg uten det, er det absolutt best, urk, ekkelt å våkne opp med voks OVERALT.

Du må regne med å se ut som et lite helvete en periode. Når de begynner å "modnes" krymper de, blir tjukkere og BUSTETE! Hår stikker ut overalt, dreadsene er klumpete og fæle og du lurer på om du i det hele tatt kan gå utenfor døra seende slik ut, men det blir bedre, det bare tar tid :P

MEN! Når de først er ferdigmodna; DA blir det bra serru. Nå syns til og med mamma og søstera mi at jeg er fin på håret :D

Du må ikke klippe av deg alt håret, men du må regne med litt svinn. Ei jeg kjenner børsta ut dreadsene hun hadde hatt i fem-seks år. Det tar tid, men det går :)

Lykke til hvis du bestemmer deg for å få dem, og ikke la andre tullinger fortelle deg at de er skitne og ekle, for det er helt opp til deg selv :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...