Gå til innhold

Hva heter store flate lysebrune flekker/fødselsmerker ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnelegen kalte det "cappuchino-flekk" .. men får lite treff på det, har det noe mer brukt navn?

Slike flate store som bare er noen nyanser mørkere enn huden.Overhodet ikke opphøyet.

Finnes også i noen nyanser lysere ..

Gjest ikke sign
Skrevet

Datteren min har en slik flekk, de kalte det cappuchino-flekk. Stor, flat føflekk. Den begynte lys (så den da babyen var en mnd.), ble mørkere. Det er vel bare en slags føflekk? Vet du om den bør tas bort (den får jo sol på, og vet du om området er mer utsatt for føflekk-kreft?) om den er litt stor? Legen var usikker..

Skrevet

Datteren min har en slik flekk, de kalte det cappuchino-flekk. Stor, flat føflekk. Den begynte lys (så den da babyen var en mnd.), ble mørkere. Det er vel bare en slags føflekk? Vet du om den bør tas bort (den får jo sol på, og vet du om området er mer utsatt for føflekk-kreft?) om den er litt stor? Legen var usikker..

Legen som så på veslas sa at det ikke var noe problem med den, trengte ikke tenke mer over det.

Sønnen til en venninne har to stk, der ville helsestasjonen ha ham tilbake på kontroll dersom han utviklet flere, men så lenge det bare var noen få var det ikke noe problem.

Og mer sa de ikke om det.

Gjest ikke sign
Skrevet

Legen som så på veslas sa at det ikke var noe problem med den, trengte ikke tenke mer over det.

Sønnen til en venninne har to stk, der ville helsestasjonen ha ham tilbake på kontroll dersom han utviklet flere, men så lenge det bare var noen få var det ikke noe problem.

De snakket litt om å ta den bort, men så ville de vente å se.

Gjest Jeg har en slik
Skrevet

Hvis det er det samme som jeg har, så er det ihvertfall ingen kreft-fare, ifølge hudlegen min ihvertfall. Flekken er diger, og har vært nokså uforandret fra jeg var født. Brer seg lysebrunt utover hele det ene låret, nesten som mange kjempefregner som henger sammen.

Skrevet

Slike flekker er da arvelig også. Både mora mi, jeg og datteren min har på den ene hofta. Datteren min har den største, jeg den minste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...