tiliti Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Barnelegen kalte det "cappuchino-flekk" .. men får lite treff på det, har det noe mer brukt navn? Slike flate store som bare er noen nyanser mørkere enn huden.Overhodet ikke opphøyet. Finnes også i noen nyanser lysere .. 0 Siter
Gjest ikke sign Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Datteren min har en slik flekk, de kalte det cappuchino-flekk. Stor, flat føflekk. Den begynte lys (så den da babyen var en mnd.), ble mørkere. Det er vel bare en slags føflekk? Vet du om den bør tas bort (den får jo sol på, og vet du om området er mer utsatt for føflekk-kreft?) om den er litt stor? Legen var usikker.. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 Datteren min har en slik flekk, de kalte det cappuchino-flekk. Stor, flat føflekk. Den begynte lys (så den da babyen var en mnd.), ble mørkere. Det er vel bare en slags føflekk? Vet du om den bør tas bort (den får jo sol på, og vet du om området er mer utsatt for føflekk-kreft?) om den er litt stor? Legen var usikker.. Legen som så på veslas sa at det ikke var noe problem med den, trengte ikke tenke mer over det. Sønnen til en venninne har to stk, der ville helsestasjonen ha ham tilbake på kontroll dersom han utviklet flere, men så lenge det bare var noen få var det ikke noe problem. Og mer sa de ikke om det. 0 Siter
Gjest ikke sign Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Legen som så på veslas sa at det ikke var noe problem med den, trengte ikke tenke mer over det. Sønnen til en venninne har to stk, der ville helsestasjonen ha ham tilbake på kontroll dersom han utviklet flere, men så lenge det bare var noen få var det ikke noe problem. Og mer sa de ikke om det. De snakket litt om å ta den bort, men så ville de vente å se. 0 Siter
Gjest Jeg har en slik Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Legen som så på veslas sa at det ikke var noe problem med den, trengte ikke tenke mer over det. Sønnen til en venninne har to stk, der ville helsestasjonen ha ham tilbake på kontroll dersom han utviklet flere, men så lenge det bare var noen få var det ikke noe problem. Og mer sa de ikke om det. Hvis det er det samme som jeg har, så er det ihvertfall ingen kreft-fare, ifølge hudlegen min ihvertfall. Flekken er diger, og har vært nokså uforandret fra jeg var født. Brer seg lysebrunt utover hele det ene låret, nesten som mange kjempefregner som henger sammen. 0 Siter
Kin1365380231 Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Er det mongolsk flekk du mener (kalles ofte mongolian spot)? http://www.fasthealth.com/dictionary/m/Mongolian_spot.php 0 Siter
Gjest hilsen en mamma Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Er det mongolsk flekk du mener (kalles ofte mongolian spot)? http://www.fasthealth.com/dictionary/m/Mongolian_spot.php Nei det er noe helt annet. Det har min datter, adoptert fra Kina. Mongolflekker er blåaktige (ser nesten ut som blåmerker) og forsvinner som regel etter noen år. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Slike flekker er da arvelig også. Både mora mi, jeg og datteren min har på den ene hofta. Datteren min har den største, jeg den minste. 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Kaller det bare pigment-flekker jeg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.