Gå til innhold

The Wall - Live

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh fyh faen! Så jævlig bra! Jeg har hørt det før, men jeg blir aldri lei, og det at det er en liveinnspelling gir det hele en litt annen vinkling, et deilig krydder som udefinerbart plutselig gir en gammal rett en helt nye dimensjon.

Tidenes beste plate. Jeg har talt.

Skrevet

Dark Side of the Moon er bedre. Nemlig.

Man skal ikke sammenligne umålelige mesterverk, men beklager, på ingen måte!

Skrevet

Man skal ikke sammenligne umålelige mesterverk, men beklager, på ingen måte!

Det er lov å ha forskjellig mening :o)

Skrevet

Selvfølgelig. Også er det morsomt å krangle om det:-)

Skrevet

Selvfølgelig. Også er det morsomt å krangle om det:-)

Yepp. Og den beste melodien og teksten på Dark Side of the Moon is Time.

Noone told you when to run

You missed the starting gun.

Jeg har glemt hele teksten og plata er i kjelleren i mangel på stift på platespilleren.

Skrevet

Yepp. Og den beste melodien og teksten på Dark Side of the Moon is Time.

Noone told you when to run

You missed the starting gun.

Jeg har glemt hele teksten og plata er i kjelleren i mangel på stift på platespilleren.

Eller hva med The Great Gig In The Sky? Eller Eclipse? "The lunatic is om the grass"... :-)

Skrevet

Eller hva med The Great Gig In The Sky? Eller Eclipse? "The lunatic is om the grass"... :-)

Å, det er skikkelig bra. Jeg husker melodiene men ikke tekstene lenger.

Å, jeg vil ha platespiller med stift og stiftene er så dyre. jeg har masse vinyl i kjelleren, steppenwolf, deep purple, j.j.cale og mange andre.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Vel, ikke gi deg. Du har selvfølgelig rett! Av PF sine album er det ikke noe som slår Dark Side Of The Moon. Jo, kanskje The Final Cut (selv om jeg pleier være ganske alene om å mene *det*).

hare1365380455
Skrevet

Å, det er skikkelig bra. Jeg husker melodiene men ikke tekstene lenger.

Å, jeg vil ha platespiller med stift og stiftene er så dyre. jeg har masse vinyl i kjelleren, steppenwolf, deep purple, j.j.cale og mange andre.

Deep purple og pink floyd er bra, ja!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kjøpte Roger Waters: The Wall - Live in Berlin, på DVD for et par uker siden.

Og du hellige jul. Det er regelrett fantastisk. Mer er det ikke å si om den saken.

Jo; det må også bemerkes at lyden er sabla god. Med et greit hjemmekinoanlegg får man en følelse av tilstedeværelse.

Det er rett og slett fantastisk.

Med i DVD-pakka følger forresten konserten på på 2 stykk CD-plater også.

(Selv om en hardbarka Pink Floyd fan som deg selv helt sikkert foretrekker konserten med de korrekte bandmedlemmene).

Skrevet

Vel, ikke gi deg. Du har selvfølgelig rett! Av PF sine album er det ikke noe som slår Dark Side Of The Moon. Jo, kanskje The Final Cut (selv om jeg pleier være ganske alene om å mene *det*).

Min bror er ganske så begeistra for TFC, så du er ikkje totalt aleine. Sjølv høyrer eg på den bare når humøret er av en slik art at andre helst ikkje bør nærme seg. Joda, det *er* enkelte perler der, men det er litt for mykje lidelse også for å høyre på den "til dagleg".

DSotM er derimot noko av det ypperste som er lagd av moderne musikk.

Syns no eg. I all beskjedenhet...

Skrevet

Jeg kjøpte Roger Waters: The Wall - Live in Berlin, på DVD for et par uker siden.

Og du hellige jul. Det er regelrett fantastisk. Mer er det ikke å si om den saken.

Jo; det må også bemerkes at lyden er sabla god. Med et greit hjemmekinoanlegg får man en følelse av tilstedeværelse.

Det er rett og slett fantastisk.

Med i DVD-pakka følger forresten konserten på på 2 stykk CD-plater også.

(Selv om en hardbarka Pink Floyd fan som deg selv helt sikkert foretrekker konserten med de korrekte bandmedlemmene).

Joda, du har helt rett, det er saker! Du har også rett i at jeg foretrekker the real deal, og det har mye å gjøre med gitarspellinga til Gilmour, som det rett og slett er umulig å kopiere. Da tenker jeg ikke på det å kunne plassere fingrene på rett plass fort nok, men på det udefinerbare innen musikken, gjerne kalt følelse og sjel:-)

Skrevet

Neida, ikke aleine om det. Dvs, jeg holder The Wall foran, men Final Cut er en meget god nummer to! Det albumet har jeg hørt VELDIG mange ganger. The Gunners Dream, Final Cut, Paranoid Eyes, mmmm! Perle på perle. I tillegg gjør Gilmour noen av sine beste soloer der. Gilmour er forøvrig veldig lite glad i det albumet der, og holder Animals for å være sterkt undervurdert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda, du har helt rett, det er saker! Du har også rett i at jeg foretrekker the real deal, og det har mye å gjøre med gitarspellinga til Gilmour, som det rett og slett er umulig å kopiere. Da tenker jeg ikke på det å kunne plassere fingrene på rett plass fort nok, men på det udefinerbare innen musikken, gjerne kalt følelse og sjel:-)

Jeg digger skiva The Wall. Fantastisk musikk og en fantastisk historie.

Liker for øvrig The Wall bedre enn The Dark Side..., men det er nok fordi The Wall var det første jeg hørte og likte av Pink Floyd. Så det er nok litt nostalgi med i bildet.

Jeg har ikke hørt live-versjonen, men jeg forstår hva du mener med følelser i gitarspillinga. Det er noen som rett og slett er magiske, og det er live det kommer fram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...