Gå til innhold

Om generalisering

Anbefalte innlegg

Kin1365380231
Skrevet

Noen ord om generalisering:

Jeg har sett en del innlegg her, der særlig menn får gjennomgå. Greit nok at det finnes drittsekker, men må man, som enkelte her gjør, omtale ALLE menn som drittsekker?

- Det finnes menn som ikke er utro (tror faktisk de fleste ikke er det…)

- Det finnes menn som ikke bare er ute etter et ligg

- Det finnes menn som tenker med mer enn ett hode

Mulig jeg er hårsår, men det virker som enkelte her har hatt noen negative erfaringer og dermed generaliserer ganske voldsomt. Selv om man har blitt skuffet både tre og fire ganger, så finnes det nok noen ok eksemplarer - om ikke akkurat prinser - blant alle froskene…

Gjest fletteline
Skrevet

Enig i hva du skriver. Det er faktisk veldig mange menn som ikke har tenkt å være utro eller ikke tenker med pi..en. Min mann gjør ikke det.

Ha, ha, ha sier dere kanskje da. Det er noe du tror det! Men jeg stoler 100 % på han.

Men så er det vel sånn med et forum som dette da at det gjerne er når det er problemer man trenger råd, ikke når alt er helt flott.

Skrevet

Enig i hva du skriver. Det er faktisk veldig mange menn som ikke har tenkt å være utro eller ikke tenker med pi..en. Min mann gjør ikke det.

Ha, ha, ha sier dere kanskje da. Det er noe du tror det! Men jeg stoler 100 % på han.

Men så er det vel sånn med et forum som dette da at det gjerne er når det er problemer man trenger råd, ikke når alt er helt flott.

De fleste som skriver dritt om menn generellt, er vel akkurat oppi det, og er både såret og bitre. Derfor klarer de kanskje ikke å tenke helt klart.

Jeg har også sett eksempler på at noen rett og slett skriver hvor bra de har det, og ønsker å dele det med andre.

Det blir ikke alltid bra mottat det heller :-)

Skrevet

Du undervurderer leserne grovt hvis du mener det er nødvendig å presisere at ikke alle menn er utro konemishandlere med gjennomgående drittsekkagenda.

De aller, aller fleste kvinner og menn vet da at det ikke forholder seg slik med menn jevnt over. De fleste menn er nemlig av den trfaste og hyggelige sorten :)

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg har hørt flere jeg som sier at de stoler 100% på mannen sin. Litt ekkelt da at disse mennene i turog orden har prøvd seg på meg når de har fått nok alkohol innabords? Og JEG er ikke akkurat noe sexsymbol.

Så når disse som konene stoler 100% på ikke ER til å stole på, hvorfor kan jeg da være så naiv at jeg tror at min mann HAN er til å stole på han? Har ikke noe mer grunn til å mistenke han enn disse andre damene har grunn til å mistenke sine menn, men jeg har blitt gammel nok til å være realistisk.

Gjest fletteline
Skrevet

Jeg har hørt flere jeg som sier at de stoler 100% på mannen sin. Litt ekkelt da at disse mennene i turog orden har prøvd seg på meg når de har fått nok alkohol innabords? Og JEG er ikke akkurat noe sexsymbol.

Så når disse som konene stoler 100% på ikke ER til å stole på, hvorfor kan jeg da være så naiv at jeg tror at min mann HAN er til å stole på han? Har ikke noe mer grunn til å mistenke han enn disse andre damene har grunn til å mistenke sine menn, men jeg har blitt gammel nok til å være realistisk.

Jeg er 100 % til å stole på, og jeg velger å stole på mannen min til det motsatter er bevisst.

Jeg har også noen venninner som er veldig innbilske og tror at bare en gift mann er litt hyggelig mot dem så prøver de seg. Mannen min må gjerne danse, flørte litt og være hyggelig mot mine venninner, men han tørr ikke tror jeg for han er redd for at de skal snakke om at han har prøvd seg bak ryggen hans.

Og ja vi har også opplevd noen sånne "sjokk" med venner som går fra hverandre pga utroskap, men det er nå 50 % som er tro, og jeg velger å tro at mannen min er en av de %.

Gjest tjohooo
Skrevet

Det finnes menn som selv tror de er guds gave til kvinnen og hevet høyt over andre moralsk, som er minst like utro som de andre 50%'ene, bare at de har en stor blokkering i hodet sitt i tillegg, og dermed enda mer destruktive.

Men selvfølgelig finnes det snille, greie menn som aldri er utro og som faktisk er både reflekterte og sunne i hodet sitt. Akkurat som det finnes kvinnelige drittsekker. Aldri påstått noe annet.

Gjest tjohooo
Skrevet

Skjønner deg godt.

Men klart, vi kan jo ikke påstå at de har prøvd seg, for da er vi vel både innbilske og ute etter å ødelegge.

Gjest tjohooo
Skrevet

De fleste som skriver dritt om menn generellt, er vel akkurat oppi det, og er både såret og bitre. Derfor klarer de kanskje ikke å tenke helt klart.

Jeg har også sett eksempler på at noen rett og slett skriver hvor bra de har det, og ønsker å dele det med andre.

Det blir ikke alltid bra mottat det heller :-)

Tror enda jeg har til gode å diskutere med en person her inne som bokstavelig talt mener at ALLE menn er drittsekker?

Skrevet

Selvsakt er ikke alle menn drittsekker, akkurat som at alle kvinner er ikke bitcher...

Man kan aldri dra alle over en kam, for slik er det bare ikke.

Har møtt og sett mye skitt blandt hannkjønn i tiden, men har også møtt og sett fine menn.

Min forrige var 100 % trofast, snill og grei...og alt det pluss alt den første "manglet" har jeg funnet i min nåværende...

Så den som gir seg har tapt, og jo...det finnes prinser blandt froskene ;)

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg er 100 % til å stole på, og jeg velger å stole på mannen min til det motsatter er bevisst.

Jeg har også noen venninner som er veldig innbilske og tror at bare en gift mann er litt hyggelig mot dem så prøver de seg. Mannen min må gjerne danse, flørte litt og være hyggelig mot mine venninner, men han tørr ikke tror jeg for han er redd for at de skal snakke om at han har prøvd seg bak ryggen hans.

Og ja vi har også opplevd noen sånne "sjokk" med venner som går fra hverandre pga utroskap, men det er nå 50 % som er tro, og jeg velger å tro at mannen min er en av de %.

Kjære deg, det var ikke ment som noe personlig angrep, så du behøver ikke forsvare deg!

Alle har forskjellige opplevelser i livet, forskjellige erfaringer, dermed også forskjellige meninger.

Jeg liker godt at menn er hyggelig mot meg, det er vel det naturlige i festsammenheng. Men det er lagt fra hyggelig (etter min oppfatning) når en får direkte forespørsel om samleie, sleske kommentarer om hvor 'deilig' en er osv, gjerne sammen med krafsende hender. Æsj.

Men en hyggelig kommentar om at en ser bra ut den kvelden, en koselig dans og lett fløring, DET setter jeg pris på. Jeg vet utmerket godt forskjell på de to tingene. Men DET er det dessverre alt for få menn som gjør når alkoholen sløver sansene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...