Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med gode tips til hvordan jeg kan forebygge dette? Har litt problemer med vond lukt, selv om jeg lufter skoene regelmessig. Finnes det noe skosåler med duft eller slikt noe?

Skrevet

Da jeg jobbet i et skomakerverksted, hadde vi bl.a. Anti odour såler, og en såkalt "fresh" spray til å spraye rett i skoen. Bl.a. med sitrongress duft og annen duft. På body shop har de fotdeodorant som du kan smøre på, som lukter sitrongress. Selv bruker jeg den fra bodyshop + "fresh" sprayen, og er veldig fornøyd! :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Da jeg jobbet i et skomakerverksted, hadde vi bl.a. Anti odour såler, og en såkalt "fresh" spray til å spraye rett i skoen. Bl.a. med sitrongress duft og annen duft. På body shop har de fotdeodorant som du kan smøre på, som lukter sitrongress. Selv bruker jeg den fra bodyshop + "fresh" sprayen, og er veldig fornøyd! :)

Scholl...som driver med gode sko, sandaler, fot-ting. De har spray du kan bruke hver gang du tar skoa av. Og en deo-/antiperspirant krem til å smøre på føttene.

Det finnes løsninger på enkle problemer vettu. men jaggu er det varmt på føttene nå om dagen!

Lips1365380508
Skrevet

Det finnes deodoranter for føtter. Har ikke prøvd dette,men har sett at de selger det.. Kanskje noe for deg?

Gjest uten signatur
Skrevet

Krystalldeo fra helsekosten reddet meg! Fuktes under vann og smøres under føttene. Nå svetter jeg lite eller ingenting, selv når jeg går barbent i sko. Før så skled jeg omtrent ut av skoene.

Mellom tærne smører jeg i tillegg Vademecum (munnvann). Gir frisk lukt, er sterkt desinfiserende og hindrer dermed fotsopp.

Finnes en fotdeo (Peusek) som en kjøper hos fotpleier. Har sett det anbefalt her inne. Koster bare rundt 50-lappen. Er et pulver som skal gnis inn i føttene og som visstnok virker i lang tid etterpå.

Ellers lønner det seg å ha mange sko. Bruk aldri samme par to dager på rad. En natt i fryseren for skotøyet skal visst ta knekken på vondlukta. Ellers så har jeg ogd erfaring med Vademecum igjen. Fukt en bomullsdott og tørk over deninnvendige sålen etter bruk. Er sålen av ømfintlig materiale kan du fukte bomullsdottet med vann før du tar på Vademecum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...