Gå til innhold

??? Hva er feil ?

Gjest Frustrert Husmus

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert Husmus
Skrevet

Som sikkert veldig mange så er jeg også en av dem som ønsker å bli litt lettere...Ikke mye men LITT !

Så for et par mnd siden startet jeg da altså med sunnere kosthold...TRODDE JEG.

07:15 Frokost- 2 Knekkebrød med Smøreost ( baconost )

* Vann til drikke

10:30 Lunsj - En skål en litt stor str. med salat. Inneholder : Agurk, mais, kål, evnt pasta el Kyllingkjøtt, sukkererter, Og litt parmesan

* Vann til drikke

( bruker faktisk ca 1 time på å spise denne ---KOSER meg med den lizzom *s* )

Fra 11:00 og frem til ca 16:00 så går det en ca 2 flasker Imsdal vann, event en kopp kaffe.

Ca. 16:15 Middag.Inneholder somregel kjøtt, enten hvitt eller rødt med grønnsaker.

* Vann til drikke

20:00 Kveldsmat - 2 knekkebrød med baconost.

* Vann til drikke.

Senere........VANN evnt 1 glass light brus.....

MEN poenget er .Vekta den går f...ikke ned men OPP....Hvor eller HVA er feilen her ????

Gjest javeldå
Skrevet

Gleder meg til å lese evt. kvalifiserte svar på denne. Det kunne nemlig vært megselv som hadde skrevet det. Vekten min har riktignok ikke gått opp, men den står stand-by! Jeg spiser ingenting etter middag kl. 16.00. Drikker bare vann eller te. Veier akkurat det samme nå som jeg har gjort det siste året. Men jeg unner meg et par glass vin i helgene + litt ekstra digg. Har tenkt at det var årsaken. Ikke vet jeg. Jeg er over 40, så kan det være alderen, tro ?

Skrevet

Ta den samme mengde mat du spiser nå og fordel den på flere måltider.Dette øker forbrenningen.Å ikke spise etter kl 18 er tull.

skorpionfisken
Skrevet

Gleder meg til å lese evt. kvalifiserte svar på denne. Det kunne nemlig vært megselv som hadde skrevet det. Vekten min har riktignok ikke gått opp, men den står stand-by! Jeg spiser ingenting etter middag kl. 16.00. Drikker bare vann eller te. Veier akkurat det samme nå som jeg har gjort det siste året. Men jeg unner meg et par glass vin i helgene + litt ekstra digg. Har tenkt at det var årsaken. Ikke vet jeg. Jeg er over 40, så kan det være alderen, tro ?

Det er for lang tid mellom lunsj og middag. Kroppen får tid til å sette ned forbrenninga. Det kan også være at du får for lite kalorier i døgnet. Det bør ikke under 1200-1400 og må absolutt ikke under 1000 kcal. Da tror kroppen at det er krig eller hungersnød og så setter den ned forbrenninga. OM du da skulle slumpe til å leve normalt en dag så kan det faktisk øke vekta fordi forbrenninga er satt ned.

For å øke forbrenninga til normalnivået må du spise ofte men selvfølgelig lite. Ikke mer enn maks 4 timer mellom hvert måltid. Dessuten må du også trimme, for forbrenninga foregår i musklene. Jo mere muskler jo bedre forbrenning.

Jeg kan alt om dette serru, men følger jeg det selv... Sukk!

Gjest javeldå
Skrevet

Det er for lang tid mellom lunsj og middag. Kroppen får tid til å sette ned forbrenninga. Det kan også være at du får for lite kalorier i døgnet. Det bør ikke under 1200-1400 og må absolutt ikke under 1000 kcal. Da tror kroppen at det er krig eller hungersnød og så setter den ned forbrenninga. OM du da skulle slumpe til å leve normalt en dag så kan det faktisk øke vekta fordi forbrenninga er satt ned.

For å øke forbrenninga til normalnivået må du spise ofte men selvfølgelig lite. Ikke mer enn maks 4 timer mellom hvert måltid. Dessuten må du også trimme, for forbrenninga foregår i musklene. Jo mere muskler jo bedre forbrenning.

Jeg kan alt om dette serru, men følger jeg det selv... Sukk!

Men en kollega kom for noen uker siden hjem fra 3 uker i "Syden", merkbart tynnere. Hun sa hun hadde spist lite / sjelden pga dårlig matlyst i varmen (hadde ikke vært syk). Hun har ikke lagt på seg igjen (ennå ihvertfall) selv om hun tilsynelatende spiser normalt nå. Hvorfor tok hun av da ? Hmmm... vanskelig dette :o(

skorpionfisken
Skrevet

Men en kollega kom for noen uker siden hjem fra 3 uker i "Syden", merkbart tynnere. Hun sa hun hadde spist lite / sjelden pga dårlig matlyst i varmen (hadde ikke vært syk). Hun har ikke lagt på seg igjen (ennå ihvertfall) selv om hun tilsynelatende spiser normalt nå. Hvorfor tok hun av da ? Hmmm... vanskelig dette :o(

Man forbrenner mer i varmen. Dessuten beveger man seg mye i slike omgivelser. Vandring på stranda, på shopping og til og fra mat og vannhull:-)

Bevegelse er et clu for slanking. Mager mat og lite bevegelse = Nedsatt forbrenning.

Mager mat og mye bevegelse = opprettholdelse av forbrenning.

Det er klart at om man opplever "hungersnød" lenge nok vil også en kropp på sparebluss gå ned i vekt, til dels mye også. Men hvorfor pine seg ned med lite mat og lav forbrenning, når man kan gå like mye ned med hyppige måltider og høy forbrenning?

Skrevet

Man forbrenner mer i varmen. Dessuten beveger man seg mye i slike omgivelser. Vandring på stranda, på shopping og til og fra mat og vannhull:-)

Bevegelse er et clu for slanking. Mager mat og lite bevegelse = Nedsatt forbrenning.

Det er klart at om man opplever "hungersnød" lenge nok vil også en kropp på sparebluss gå ned i vekt, til dels mye også. Men hvorfor pine seg ned med lite mat og lav forbrenning, når man kan gå like mye ned med hyppige måltider og høy forbrenning?

Man forbrenner ikke mer i varmen, men man taper jo en god del veske når man svetter!

Kroppen forbrenner mer fett når en fryser enn når en svetter!

mvh

skorpionfisken
Skrevet

Man forbrenner ikke mer i varmen, men man taper jo en god del veske når man svetter!

Kroppen forbrenner mer fett når en fryser enn når en svetter!

mvh

Jo men blir det varmt nok så forbrenner man mer. En varm kropp (bittelitt feber) forbrenner mer enn en kropp med normaltemperatur.

Vesketapet henter man jo inn igjen når man kommer hjem i normale temperaturer.

husmusa1365380407
Skrevet

Jo men blir det varmt nok så forbrenner man mer. En varm kropp (bittelitt feber) forbrenner mer enn en kropp med normaltemperatur.

*S* morro med jamen ..... Linker nedover =) Artig at dere blir litt engasjerte her, blir bare OPPGITT jeg da, har jo en jobb som er mye stillesittende, men jaggu kan det være løping på høy gir også........

Gjest javeldå
Skrevet

Takk for info :o)

Skrevet

Jeg tror ikke det er riktig, at en varm kropp forbrenner mer, men det er bare min mening..

Skrevet

Synes du spiser litt for lite.. Hva med skummet melk til frokost? (Du legger ikke på deg av det!) Frukt, som banan? Yoghurt med müsli? Frokostblanding med melk?? Grovt brød? + gå tur.

Skrevet

Synes du spiser litt for lite.. Hva med skummet melk til frokost? (Du legger ikke på deg av det!) Frukt, som banan? Yoghurt med müsli? Frokostblanding med melk?? Grovt brød? + gå tur.

Og: du kan da ikke ha siste måltid så tidlig!! Kveldsmat er også viktig.

Skrevet

Du har siste måltid for tidlig på dagen... tull å ikke spise kveldsmat. Hva med knekkebrød/grov brødskive/frokostblanding/yoghust/frukt eller salat til kvelds? (Salaten kan godt ha i f.eks. kyllingkjøtt eller skinke.)

Gjest kveldsmat
Skrevet

*S* morro med jamen ..... Linker nedover =) Artig at dere blir litt engasjerte her, blir bare OPPGITT jeg da, har jo en jobb som er mye stillesittende, men jaggu kan det være løping på høy gir også........

Bare husk kveldsmaten..

husmusa1365380407
Skrevet

Bare husk kveldsmaten..

ER klokken 20:00 for TIDLIG å spise ????????? siste måltid trodde jeg var greit da !

fei1365380229
Skrevet

Syns du spiser ganske så bra jeg, men kanskje litt lite.

Hva med å spise litt frukt som mellommåltid evt. litt cottage cheese med frukt (melon) oppi.

Tren litt i tillegg. Hvor lenge har du holdt denne kuren da? Det tar jo litt tid for kroppen å omstille seg.

Skrevet

ER klokken 20:00 for TIDLIG å spise ????????? siste måltid trodde jeg var greit da !

Klokken 20.00 burde da ikke være for tidlig å spise det siste måltidet. Den skjønte ikke jeg heller, men...

Nå er det visst også noen - husker ikke hvor jeg leste det, som påstår at man ikke legger på seg selv om man spiser sent på kvelden. Vet ikke helt om jeg tror på den.

Skrevet

Det går _altfor_ lang tid mellom lunsj og middag. Spis hver 3 eller max hver 4 time.

Gjest kveldsmat
Skrevet

Klokken 20.00 burde da ikke være for tidlig å spise det siste måltidet. Den skjønte ikke jeg heller, men...

Nå er det visst også noen - husker ikke hvor jeg leste det, som påstår at man ikke legger på seg selv om man spiser sent på kvelden. Vet ikke helt om jeg tror på den.

Leste litt feil.. trodde ikke hun spiste noe etter middagen om ettermiddagen... Sorry!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...