Gå til innhold

??? Hva er feil ?

Gjest Frustrert Husmus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har siste måltid for tidlig på dagen... tull å ikke spise kveldsmat. Hva med knekkebrød/grov brødskive/frokostblanding/yoghust/frukt eller salat til kvelds? (Salaten kan godt ha i f.eks. kyllingkjøtt eller skinke.)

Det er vel vanlig for mennesker å legge på seg litt med årene? Jeg veier jo ikke det samme nå som jeg gjorde da jeg var 18 for eksempel. Det er særlig naturlig for kvinner å gå opp et par kilo med årene, uten at det er noe galt med kostholdet av den grunn. Det er forresten bedre å ha litt ekstra kjøtt på kroppen enn for lite. Å være selvprovosert radmager er absolutt ikke pent, og mannfolka liker det ikke de heller.

husmusa1365380407
Skrevet

Det er vel vanlig for mennesker å legge på seg litt med årene? Jeg veier jo ikke det samme nå som jeg gjorde da jeg var 18 for eksempel. Det er særlig naturlig for kvinner å gå opp et par kilo med årene, uten at det er noe galt med kostholdet av den grunn. Det er forresten bedre å ha litt ekstra kjøtt på kroppen enn for lite. Å være selvprovosert radmager er absolutt ikke pent, og mannfolka liker det ikke de heller.

Det vil jeg ikke være heller, men for min egen trivsel og helses skyld ønsker jeg å gå ned bare noen kilo. Har diabetes i familien så jeg har det jo litt i tankene

Gjest alminnelig jente
Skrevet

Kroppen endrer seg, ja.. Jeg har lagt på meg uten å leve anderledes. Venninnen min har også fått et par ekstra kilo. Slik er det bare!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det ser ut som om du spiser alt for lite. I tillegg går det alt for lang tid mellom lunsj og middag.

Det ser også ut som om du får i deg alt for lite proteiner. Brød eller knekkebrød med litt baconost gir deg knapt annet enn karbohydrater og fett.

Skrevet

Jeg ser ihvertfall èn ting: 10:30 til 16:15 er for lang tid å gå uten å spise. Spis hver 3 time for å holde forbrenningen oppe.

".........................."

Skrevet

Legg inn et lite mellommåltid eller to i løpet av dagen, med feks et par gulrøtter, en frukt eller en yoghurt. Du bør ha litt hyppigere måltider, slik at forbrenningen får det travelt.

Pass på at du drikker nok vann (eller Farris, urtete uten sukker el.l). Hvis du ikke får nok væske, vil kroppen tviholde på den lille væsken den får.

Beveg deg. Det holder ikke bare å endre kosthold, du må trene også. En halvtimes rask spasertur 3-7 ganger i uken er toppers. Bytter du i tillegg ut heis med trapper etc, hjelper det mye.

Skrevet

Men en kollega kom for noen uker siden hjem fra 3 uker i "Syden", merkbart tynnere. Hun sa hun hadde spist lite / sjelden pga dårlig matlyst i varmen (hadde ikke vært syk). Hun har ikke lagt på seg igjen (ennå ihvertfall) selv om hun tilsynelatende spiser normalt nå. Hvorfor tok hun av da ? Hmmm... vanskelig dette :o(

Min slanke venninne tar av flere kg når hun er syk en uke. Hun må kjempe for å få lagt på seg etterpå. Hos meg står vekta stille, eller jeg går opp når jeg er syk...

Skrevet

Har du ikke fet saus til middagen eller fet dressing til salaten, kan du kanskje prøve å få i deg litt fett. Jeg har selv følt at det hjelper om vekta står stille. Ta noen nøtter og litt olivenolje.

Skrevet

Opplevdet det samme da jeg prøvde å spise sunt. Gikk opp 10 kg i løpet av 7 måneder. Begynte å trene i tillegg. Ga da opp og gikk tilbake til fett og sukker og masse kjøtt. Gikk så ned 6 kg i løpet av 3 måneder.

Begynner å tro at Atkins og Fedon har rett om brød og fett jeg.

Skrevet

Opplevdet det samme da jeg prøvde å spise sunt. Gikk opp 10 kg i løpet av 7 måneder. Begynte å trene i tillegg. Ga da opp og gikk tilbake til fett og sukker og masse kjøtt. Gikk så ned 6 kg i løpet av 3 måneder.

Begynner å tro at Atkins og Fedon har rett om brød og fett jeg.

Klart Fedon har rett....

Gjest glemte noe:
Skrevet

Du burde variere pålegget mer. Hva med brunost/gulost på knekkebrødet, eller litt syltetøy eller leverpostei? (Du legger jo ikke på deg av å ha syltetøy på av og til....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...