Gå til innhold

Dikt til en som har mistet bestefaren sin.

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

En venninne av meg mistet bestefaren sin i helgen. Jeg skal sende henne en blomsterbukett, men vet ikke helt hva jeg skal skrive i kortet.. Vil ikke at det skal stå "kondolulerer" heller.. Er så upersonlig. Har noen et kort lite dikt som passer i denne anledningen?

HJELP! Jeg må sende blomstene i dag..

Gjest fletteline
Skrevet

Kondolerer heter det. Tror vel du visste det, bare skrivefeil.

Hva med: føler med deg i din sorg?

tommy's tiger
Skrevet

Så du synes ikke det blir upersonlig å skrive av et dikt noen her gir deg? Er ikke det beste å skrive en PERSONLIG hilsen til henne?

Gjest fletteline
Skrevet

Kondolerer heter det. Tror vel du visste det, bare skrivefeil.

Hva med: føler med deg i din sorg?

Så ikke at du etterlyste et dikt, ville bare rette på skrivefeilen egentlig (-:

Skrevet

Skriv noe personlig, som:

kondolerer

trist å høre.../føler med dere i sorgen.

Er de kristne kan du jo ta med et fint bibelord.

Gjest Pricilla
Skrevet

Så ikke at du etterlyste et dikt, ville bare rette på skrivefeilen egentlig (-:

Har ikke tid til å kjøre alt gjennom skrivekontrollen før jeg poster det jeg skjønner du... : ) En skriveleif tåler du vel?

*pirk pirk*

Gjest Pricilla
Skrevet

Så du synes ikke det blir upersonlig å skrive av et dikt noen her gir deg? Er ikke det beste å skrive en PERSONLIG hilsen til henne?

Er ute etter en link til en side med kjente dikt.. Synes ikke det er upersonlig å bruke kjente dikt. Skal skrive personlig hilsen fra MEG og da. Mente ikke at dere skulle komponere ett.. Stresser som f.. her så var kanskje litt uklar i første innlegget.

Skrevet

Er ute etter en link til en side med kjente dikt.. Synes ikke det er upersonlig å bruke kjente dikt. Skal skrive personlig hilsen fra MEG og da. Mente ikke at dere skulle komponere ett.. Stresser som f.. her så var kanskje litt uklar i første innlegget.

www.dikt.no

Gjest fletteline
Skrevet

Har ikke tid til å kjøre alt gjennom skrivekontrollen før jeg poster det jeg skjønner du... : ) En skriveleif tåler du vel?

*pirk pirk*

Selvfølgelig tåler jeg det! Men tenkte at hvis du skulle skrive kondolerer så hadde det vært flaut hvis du ikke hadde skrevet det riktig på kortet (-:

Gjest Pricilla
Skrevet

Selvfølgelig tåler jeg det! Men tenkte at hvis du skulle skrive kondolerer så hadde det vært flaut hvis du ikke hadde skrevet det riktig på kortet (-:

Poenget med hele innlegget var jo at jeg ikke skal skrive det.. Fordi jeg liker ikke det ordet, synes det høres så "kaldt" ut...

hare1365380455
Skrevet

Poenget med hele innlegget var jo at jeg ikke skal skrive det.. Fordi jeg liker ikke det ordet, synes det høres så "kaldt" ut...

Har du funnet noe?

Skrevet

Har du funnet noe?

Det var så trist å høre om bestefaren din. Husk at jeg tenker på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...