Gjest Kona uten bil Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Skal kjøpe en liten bil å ha i tillegg til familiebilen. Skal brukes til småkjøring i en by og henting i barnehage noen ganger i uken. Har lest tester og omtaler til øyet ble stort og vått, og har prøvekjørt noen biler. Konklusjonen min er at jeg har lyst på en Fiat Punto. Betyr det at det har rablet for meg (mannen min mener det)? Ønsker å høre fra lykkelige og ulykkelige Punto-eiere og andre som mener noe om bil. Jeg skal bruke omlag 110 000 kroner, og det betyr at jeg får en Fiat 2002 mod med 80 hk motor. Andre aktuelle biler som har blitt vurdert VW Polo/Golf, Seat Ibiza, Skoda Fabia. Disse vil være noe eldre for denne prisen. 0 Siter
Gjest Fiat-eier Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Det er pga typer som mannen din - som har fordommer mot Fiat - at Fiat er et godt kjøp. Man får som regel mye bil for pengene, siden merket ikke er så veldig populært. Godt for oss! Akkurat Punto har jeg ikke eid, men har leid det en gang i en ferie, og den virket helt OK! 0 Siter
shandy Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 "Jeg skal bruke omlag 110 000 kroner, og det betyr at jeg får en Fiat 2002 mod med 80 hk motor. Andre aktuelle biler som har blitt vurdert VW Polo/Golf, Seat Ibiza, Skoda Fabia. Disse vil være noe eldre for denne prisen." Kan ikke du bruke familiebilen. Den er sikkert større og tryggere å kjøre barna i også. Så kan mannen din eventuellt kjøre Skoda 0 Siter
Gjest Kona uten bil Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 "Jeg skal bruke omlag 110 000 kroner, og det betyr at jeg får en Fiat 2002 mod med 80 hk motor. Andre aktuelle biler som har blitt vurdert VW Polo/Golf, Seat Ibiza, Skoda Fabia. Disse vil være noe eldre for denne prisen." Kan ikke du bruke familiebilen. Den er sikkert større og tryggere å kjøre barna i også. Så kan mannen din eventuellt kjøre Skoda Joda, vi kommer til å bytte på. Han leverer uansett i barnehagen med "gliset", og henter de fleste dagene. Men han er litt mer opptatt av bil enn meg, da :-) Og Puntoen er fantastisk bra på sikkerhet i sin klasse (men selvsagt sikrere med en bil med litt mere jern på) 0 Siter
tommy's tiger Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Joda, vi kommer til å bytte på. Han leverer uansett i barnehagen med "gliset", og henter de fleste dagene. Men han er litt mer opptatt av bil enn meg, da :-) Og Puntoen er fantastisk bra på sikkerhet i sin klasse (men selvsagt sikrere med en bil med litt mere jern på) Ville aldri hatt en slik bil, hvertfall ikke til å kjøre unger i. Hvorfor må HAN ha gliset? 0 Siter
Gjest Fiat-eier Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Ville aldri hatt en slik bil, hvertfall ikke til å kjøre unger i. Hvorfor må HAN ha gliset? "En slik bil" sier du? En liten bil, mener du? De fleste som har 2 biler og ikke kjører mye/langt begge to har vel oftest en litt større og en litt mindre, greiere by-bil? Selvsagt er det beste sikkerhetsmessig å ha 2 semi-trailere eller Jeep'er, men... 0 Siter
Gjest Kona uten bil Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Ville aldri hatt en slik bil, hvertfall ikke til å kjøre unger i. Hvorfor må HAN ha gliset? Han kjører mest på barna, han elsker biler, jeg elsker ham. Derfor. 0 Siter
Gjest Kona uten bil Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Ville aldri hatt en slik bil, hvertfall ikke til å kjøre unger i. Hvorfor må HAN ha gliset? Her kan du forresten sjekke hvor sikker din bil er: http://www.euroncap.com/ 0 Siter
tonil Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Han kjører mest på barna, han elsker biler, jeg elsker ham. Derfor. Kjører han _på_ barna??? Hm. 0 Siter
Gjest Fiat-eier Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Han kjører mest på barna, han elsker biler, jeg elsker ham. Derfor. Så du kjører bare litt på barna? Dulter borti dem, liksom *erte-erte* 0 Siter
tommy's tiger Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 "En slik bil" sier du? En liten bil, mener du? De fleste som har 2 biler og ikke kjører mye/langt begge to har vel oftest en litt større og en litt mindre, greiere by-bil? Selvsagt er det beste sikkerhetsmessig å ha 2 semi-trailere eller Jeep'er, men... En slik liten, stygg og usikker bil ja. Hvorfor ikke heller kjøpe en pen og sikker bil, som er bittelitt eldre. Så ser det jo ut som man har to "glis". Men jeg er ikke objektiv når det gjelder Fiat da... 0 Siter
Gjest Fiat-eier Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 En slik liten, stygg og usikker bil ja. Hvorfor ikke heller kjøpe en pen og sikker bil, som er bittelitt eldre. Så ser det jo ut som man har to "glis". Men jeg er ikke objektiv når det gjelder Fiat da... Det er så bra at det finnes Fiat-hatere,- da blir de billigere for oss andre :-) 0 Siter
Gjest Kona uten bil Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Kjører han _på_ barna??? Hm. Jada, jada gjør narr :-) Litt dialekt som snek seg inn. Det er faktisk akkurat slik jeg ville sagt det, uten å mene at noen ble påkjørt :-) 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 En slik liten, stygg og usikker bil ja. Hvorfor ikke heller kjøpe en pen og sikker bil, som er bittelitt eldre. Så ser det jo ut som man har to "glis". Men jeg er ikke objektiv når det gjelder Fiat da... Du vet hva du prater om ja...Siste versjon av Punto er faktisk en av de sikreste småbilene du kan få. Hvis du sjekker linken fra "Kona uten bil" ser du at 1999-modellen har fire stjerner (av fem) i testen, 2002-modellen er neppe blitt dårligere... Og som Fiat-eier sier; pga av fordommer og snobberi er bruktprisen på sånne ganske hyggelig... 0 Siter
Gjest Fiat-eier Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Du vet hva du prater om ja...Siste versjon av Punto er faktisk en av de sikreste småbilene du kan få. Hvis du sjekker linken fra "Kona uten bil" ser du at 1999-modellen har fire stjerner (av fem) i testen, 2002-modellen er neppe blitt dårligere... Og som Fiat-eier sier; pga av fordommer og snobberi er bruktprisen på sånne ganske hyggelig... Ja, det er ikke få titusener spart opp gjennom årene når man holder seg til brukte Fiat'er... Takk og pris for snobbene :-)) 0 Siter
tommy's tiger Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Du vet hva du prater om ja...Siste versjon av Punto er faktisk en av de sikreste småbilene du kan få. Hvis du sjekker linken fra "Kona uten bil" ser du at 1999-modellen har fire stjerner (av fem) i testen, 2002-modellen er neppe blitt dårligere... Og som Fiat-eier sier; pga av fordommer og snobberi er bruktprisen på sånne ganske hyggelig... Har barer sett en for mange kræsja utgaver av akkurat den bilen og det var ikke noe pent syn. Men så har jeg ikke sett så mange andre kræsja biler da, så som sagt er jeg ikke objektiv. I tillegg så liker jeg ikke merket da.. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Ville aldri hatt en slik bil, hvertfall ikke til å kjøre unger i. Hvorfor må HAN ha gliset? Det er derfor det heter "konebil". *erte* 0 Siter
tommy's tiger Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Det er derfor det heter "konebil". *erte* Er vel det ja. Underlig at konene går med på det, men det er vel mange kuede fruer rundt omkring;) 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Er vel det ja. Underlig at konene går med på det, men det er vel mange kuede fruer rundt omkring;) Når du en gang blir ei "gò frue - blir du også eier av "konebil";) 0 Siter
tommy's tiger Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Når du en gang blir ei "gò frue - blir du også eier av "konebil";) Ikke i ordets riktige forstand, siden jeg ikke godtar noen liten annenrangsbil. Jeg kjører glis;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.