Gjest camilla`n Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Jeg er helt grønn, og derfor spør jeg noen som kanskje er litt mer drevene enn meg... Kan man kopiere fra VHS til DVD? Uten å måtte ha noe helt sinnsyke greier? På forhånd takk for svar! 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Hvis du har en dvd-brenner så kan du sikkert det. ) Men en vanlig dvd-spiller kan ikke brenne plater, kun spille av. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Du må vel via en harddisk, altså at du har en pc som kan kobles til videospilleren (vi har en, den er ikke "sinnsyk", men en ganske ny multimediapc/tv). Så tar du opp videofilmen til harddisken, og brenner denne på en DVD (med en DVD-brenner som sitter i pc-en). 0 Siter
Goliath Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Det er helt avhengig av hva slags DVD spiller du har. Nå kan du få kjøpt forholdsvis rimelige DVD opptakere (under kr. 3.000,-), og da er det en enkel affære. Da er det bare å koble den analoge video-utgangen fra VHS spilleren til tilsvarende analog video-inngang på DVD opptageren. Har du en DVD brenner i PC'en, så kan det også være mulig. men da må du ha en analog videoinngang på PC'en (et digitalkort med analog video-inngang som digitaliserer det analoge videosignalet og legger det på harddisken). Det er litt mer "styr" og krever litt mer kunnskap om hvilke programmer du må ha på PC'en, riktige formater og kjennskap til hvordan du bruker dem. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Du må vel via en harddisk, altså at du har en pc som kan kobles til videospilleren (vi har en, den er ikke "sinnsyk", men en ganske ny multimediapc/tv). Så tar du opp videofilmen til harddisken, og brenner denne på en DVD (med en DVD-brenner som sitter i pc-en). fins det ikke nye DVD-spillere/brennere nå med VHS, slik at du kan brenne gamle VHS over på DVD? Eller spille av VHS'ene iallfall? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 fins det ikke nye DVD-spillere/brennere nå med VHS, slik at du kan brenne gamle VHS over på DVD? Eller spille av VHS'ene iallfall? ps. Min VHS kræsja, og jeg lurer påhva jeg skal gjøre, det er dumt å kjøpe ny VHS-spiller nå---selv om de kanskje er gratis snart 0 Siter
Gjest mystisk nick Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 ps. Min VHS kræsja, og jeg lurer påhva jeg skal gjøre, det er dumt å kjøpe ny VHS-spiller nå---selv om de kanskje er gratis snart Noe annet: hva betyr nicket ditt? Det med eddik?? 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 ps. Min VHS kræsja, og jeg lurer påhva jeg skal gjøre, det er dumt å kjøpe ny VHS-spiller nå---selv om de kanskje er gratis snart Har du mange VHS-filmer kan du jo kjøpe deg en kombinert VHS og DVD-spiller? Tror ikke de er så verst i pris heller. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Har du mange VHS-filmer kan du jo kjøpe deg en kombinert VHS og DVD-spiller? Tror ikke de er så verst i pris heller. aha.... ja det var det jeg lurte på, men det må være med opptaksmuligheter... 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Noe annet: hva betyr nicket ditt? Det med eddik?? hehe... ikke så mystisk. Noen ganger får jeg lyst til å dele ut vin eller kake til noen her inne. Mens det hender....at noen fortjener eddik! Engler skal ikke BARE være snille, skjønner du. De må være RETTFERDIGE også. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 hehe... ikke så mystisk. Noen ganger får jeg lyst til å dele ut vin eller kake til noen her inne. Mens det hender....at noen fortjener eddik! Engler skal ikke BARE være snille, skjønner du. De må være RETTFERDIGE også. Da forsto jeg også nicket ditt.. 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 aha.... ja det var det jeg lurte på, men det må være med opptaksmuligheter... Har ikke hørt om kombi-spiller som tar opp på både DVD og VHS, men om det ikke finnes kommer det vel det også.. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Har ikke hørt om kombi-spiller som tar opp på både DVD og VHS, men om det ikke finnes kommer det vel det også.. jeg trenger ikke å ta opp på VHS, men har noen gamle fjernsynsopptak som er noen perler... Enten må jeg få dem over på DVD før det er for sent, eller ha mulighet til å spille dem.. 0 Siter
petter smart Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Mange kombinerte VHS/DVD spillere lar deg ikke kopiere fra VHS til DVD, selv om du kan ta opp på DVD. Det har med opphavsrettigheter osv å gjøre. Har dere en pc er det enkleste å bruke et TV-inn kort (mulig grafikkortet deres støtter TV-inn, ellers koster et slikt kort ca 500 kr) lagre det på pc'en og brenne det ut med en dvd-brenner (som koster rundt 1000 kr). 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Mange kombinerte VHS/DVD spillere lar deg ikke kopiere fra VHS til DVD, selv om du kan ta opp på DVD. Det har med opphavsrettigheter osv å gjøre. Har dere en pc er det enkleste å bruke et TV-inn kort (mulig grafikkortet deres støtter TV-inn, ellers koster et slikt kort ca 500 kr) lagre det på pc'en og brenne det ut med en dvd-brenner (som koster rundt 1000 kr). Men en vanlig (ikke kombinert DVD/VHS) DVD spiller/opptaker med scart-inngang eller antenneinngang kan man vel bruke til å kopiere fra en VHS? 0 Siter
petter smart Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Men en vanlig (ikke kombinert DVD/VHS) DVD spiller/opptaker med scart-inngang eller antenneinngang kan man vel bruke til å kopiere fra en VHS? Ikke nødvendigvis. Det er lagt inn sperrer på en del opptakere for å hindre kopiering fra VHS til DVD. Du må spørre i butikken. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Ikke nødvendigvis. Det er lagt inn sperrer på en del opptakere for å hindre kopiering fra VHS til DVD. Du må spørre i butikken. Sperre? Hvordan merker DVD-opptakeren hvor signalene kommer fra,- om det er fra antenne/TV eller fra VHS? (Og, ja, jeg skal spørre i buikken, jeg ble bare så nysgjerrig...) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.