Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si at de som VIRKELIG vil ha jobb og som står på for å få det kan alltids klare å få en jobb hvis man ikke stiller for høye krav. Alt for mange klager over at de er arbeidsledige! Klart det er mange grunner til mange ikke har jobb, men hvis man virkelig vil skjønner jeg ikke at det kan være et slikt stort problem!

Måtte bare få ut litt frustrasjon over folk som klager............

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jeg er en annen

4

• amber sun

3

• sigga

3

• Soria

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest enig med du
Skrevet

Helt enig med deg. Det finnes masse jobber man kan få hvis man gidder, f.eks. i butikk, bensinstasjon, kiosk osv.

De fleste arbeidsledige er vel de med liten eller ingen skolegang etter grunnskolen, det patetiske er at de tror at de likevel kan velge og vrake i jobber.

*Butikkjobb vil jeg ihvertfall ikke ha!!!!*

Gjest jobbing
Skrevet

Han fekk seg jobb denne karen også! Berre så synd at han ikkje tente nok til bussbillett og skatt...

Jeg er en annen
Skrevet

Men hvorfor skal man ikke stille krav? Hvem vil vel ha en drittjobb?

Gjest ikke alltid så j*** enkelt.
Skrevet

Ja jøss, dersom en u-utdannet 40-åring med praksis som "mekker" vil ha seg jobb i et fylke med bare lege-stillinger ledig så er det jo bare å stå på. Får det sikkert til.

Det er jo så enkelt for alle å bare selge huset og flytte fra kjerring og unger.

Gjest det er ikke alltid så enkelt
Skrevet

Helt enig med deg. Det finnes masse jobber man kan få hvis man gidder, f.eks. i butikk, bensinstasjon, kiosk osv.

De fleste arbeidsledige er vel de med liten eller ingen skolegang etter grunnskolen, det patetiske er at de tror at de likevel kan velge og vrake i jobber.

*Butikkjobb vil jeg ihvertfall ikke ha!!!!*

Nå for tiden er det et større problem at de med masse utdanning heller ikke får seg arbeid.

Når 60 stykker søker på den 50% butikkjobben så er det rett og slett ikke enkelt å få den.

Gjest arbeidsledig akademiker
Skrevet

Har 6 års høyskoleutdannelse og er arbeidsledig. Det er ikke snakk om å stille så høye krav, men jeg har høyt studielån og en utdanning jeg gjerne vil bruke.

Ikke får jeg hva som helst heller for det er veldig mange som ikke vil ansette personer med for høy/annen kompetanse, de vet jo at de forsvinner så fort det blir en stilling ledig som passer bedre til utdannelsen.

Hvis dere følger litt med så er det faktisk mange av oss med høyere utdannelse som nå sliter med å få jobb. I Danmark går 40 % av akademikerne arbeidsledige.

Gjest tja... "line"
Skrevet

Man kan f.eks. være vikar (ringevikar) i barnehage/SFO/på skolen/sykehjem. Da får man en fot innenfor, og man kan fort få mange vakter og tjene noe. Også slike jobber gir god erfaring. Broren min er arbeidssøkende (har hovedfag), og jobber litt i annet yrke (dårlig lønn). Han søker andre jobber, men får annen arbeidserfaring. Hadde jeg vært uten jobb ville jeg kontaktet f.eks. sykehjem/sfo og satt meg på en ringeliste!!

Gjest hva med ringevikar
Skrevet

Har 6 års høyskoleutdannelse og er arbeidsledig. Det er ikke snakk om å stille så høye krav, men jeg har høyt studielån og en utdanning jeg gjerne vil bruke.

Ikke får jeg hva som helst heller for det er veldig mange som ikke vil ansette personer med for høy/annen kompetanse, de vet jo at de forsvinner så fort det blir en stilling ledig som passer bedre til utdannelsen.

Hvis dere følger litt med så er det faktisk mange av oss med høyere utdannelse som nå sliter med å få jobb. I Danmark går 40 % av akademikerne arbeidsledige.

på skolen/i SFO?

Skrevet

på skolen/i SFO?

Jada står som ringevikar, men er utdannet for videregående skole og bor i ett fylke som ikke bruker vikarer.

Har forresten jobbet som vikar ved en skole i 5 år, men nå er det ingen vikariater der.

SFO får jeg ikke jobb på tror jeg - alt for god utdannelse.

Skrevet

Ja jøss, dersom en u-utdannet 40-åring med praksis som "mekker" vil ha seg jobb i et fylke med bare lege-stillinger ledig så er det jo bare å stå på. Får det sikkert til.

Det er jo så enkelt for alle å bare selge huset og flytte fra kjerring og unger.

Hvis du står på og søker og tar personlig kontakt med en nærbutikk, kiosk eller telefonsalg er det alltids en jobb å få. En jobb med dårlig lønn er bedre enn ingen jobb.

Gjest nytt fag?
Skrevet

Jada står som ringevikar, men er utdannet for videregående skole og bor i ett fylke som ikke bruker vikarer.

Har forresten jobbet som vikar ved en skole i 5 år, men nå er det ingen vikariater der.

Hva med å ta et fag til? (Om du ikke er helt studielei..)

Skrevet

Selv om du har god utdannelse kan du ikke regne med å få drømmejobben med engang. Å begynne et sted er i alle fall bedre enn å ikke ha noen jobb.

Skrevet

Men hvorfor skal man ikke stille krav? Hvem vil vel ha en drittjobb?

Noen krav kan man stille, men har man ikke utdannelse eller erfaring er det vanskelig. Kan ikke forvente å få det man vil ha. Fins sikkert mange som ikke vil jobbe i butikk, men det blir hva man gjør det til.

Skrevet

Nå for tiden er det et større problem at de med masse utdanning heller ikke får seg arbeid.

Når 60 stykker søker på den 50% butikkjobben så er det rett og slett ikke enkelt å få den.

Nei, det er sant, men da fins det sikkert flere av disse jobbene og hvis du står på går det alltid an å få seg en jobb! GARANTERT.

Gjest tja... "line"
Skrevet

Hvis du står på og søker og tar personlig kontakt med en nærbutikk, kiosk eller telefonsalg er det alltids en jobb å få. En jobb med dårlig lønn er bedre enn ingen jobb.

Enig.

Gjest tja... "line"
Skrevet

Noen krav kan man stille, men har man ikke utdannelse eller erfaring er det vanskelig. Kan ikke forvente å få det man vil ha. Fins sikkert mange som ikke vil jobbe i butikk, men det blir hva man gjør det til.

Man kan ikke klage om man ikke prøver..

Skrevet

Selv om du har god utdannelse kan du ikke regne med å få drømmejobben med engang. Å begynne et sted er i alle fall bedre enn å ikke ha noen jobb.

Neida, men du skjønner kanskje at det er litt frustrerende å ikke få fast ansettelse etter 5 år i 100 % vikariater? Det kommer av hvilke regler fylkeskommunen har - ikke fordi jeg ikke gjør jobben bra altså.

Og jeg kommer til å ta "hva som helst" etterhvert, men jeg må få lov til å være litt "kresen" en liten stund.

Skrevet

Hva med å ta et fag til? (Om du ikke er helt studielei..)

Ja jeg kommer vel til å gjøre det etterhvert, men noe mer studielån vil jeg ikke ha. Får ikke noe mer lønn for det heller siden jeg er lektor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...