Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan f.eks. være vikar (ringevikar) i barnehage/SFO/på skolen/sykehjem. Da får man en fot innenfor, og man kan fort få mange vakter og tjene noe. Også slike jobber gir god erfaring. Broren min er arbeidssøkende (har hovedfag), og jobber litt i annet yrke (dårlig lønn). Han søker andre jobber, men får annen arbeidserfaring. Hadde jeg vært uten jobb ville jeg kontaktet f.eks. sykehjem/sfo og satt meg på en ringeliste!!

Og du tar som en selvfølge at alle ville få ja til svar.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jeg er en annen

4

• amber sun

3

• sigga

3

• Soria

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, men du skjønner kanskje at det er litt frustrerende å ikke få fast ansettelse etter 5 år i 100 % vikariater? Det kommer av hvilke regler fylkeskommunen har - ikke fordi jeg ikke gjør jobben bra altså.

Og jeg kommer til å ta "hva som helst" etterhvert, men jeg må få lov til å være litt "kresen" en liten stund.

Jepp skjønner du er litt frustrert.. Lykke til da :)

Gjest arbeidsledig akademiker
Skrevet

Jepp skjønner du er litt frustrert.. Lykke til da :)

Takk! Det ordner seg vel etterhvert (-:

Gjest Det er ikke alltid så enkelt.
Skrevet

Hvis du står på og søker og tar personlig kontakt med en nærbutikk, kiosk eller telefonsalg er det alltids en jobb å få. En jobb med dårlig lønn er bedre enn ingen jobb.

Nei, beklageligvis har det vært flere søknader enn de har orket å se gjennom på samtlige kiosker, butikker, vaskejobber og annet lavtlønns i over et halvt år nå. De er også rimelig lei av å snakke med meg når jeg ringer 1 gang i mnd for å høre.

Selvfølgelig får alle jobb MED TIDEN, men det er jaggu ikke like lett.

Jeg har søkt alle, og da mener jeg ALLE jobber jeg i min villeste fantasi kan være kvalifisert til i over et halvt år uten napp.Har stått på vikarlistene over alt uten å bli ringt en eneste gang.

Her er rundt 200 arbeidsledige og 5 ledige stillinger..

Men seff, om vi alle står på så får vi jo alle jobb.

Gjest ikke alltid så enkelt
Skrevet

Nei, det er sant, men da fins det sikkert flere av disse jobbene og hvis du står på går det alltid an å få seg en jobb! GARANTERT.

Ja, etterhvert er nok sjansen stor for at noen av de 200 andre arbeidsledige viser seg udugelige i sin nye jobb, og på et eller annet tidspunkt får kanskje jeg prøve meg i en av disse jobbene.

Jeg fikk avslag på vaskejobb hos postkontoret fordi jeg ikke hadde utdanning som vasker. grøss.

Men i mellomtiden klager jeg, JA, over at dette tar så sinnsykt lang tid. Å få seg en jobb.

Jeg er en annen
Skrevet

Noen krav kan man stille, men har man ikke utdannelse eller erfaring er det vanskelig. Kan ikke forvente å få det man vil ha. Fins sikkert mange som ikke vil jobbe i butikk, men det blir hva man gjør det til.

Nå har jeg høyere utdannelse, men om jeg ikke hadde hatt det, og måtte ta til takke med f.eks. å sitte i kassa i en matbutikk, så ville det ikke vært med lett hjerte, og jeg ville nok klagd min nød.

Noen jobber er rett og slett ikke noe særlig, og det må man kunne si (selv om det helt sikkert også fins dem som trives i kassa på Rema, og godt er det).

Skrevet

Nå har jeg høyere utdannelse, men om jeg ikke hadde hatt det, og måtte ta til takke med f.eks. å sitte i kassa i en matbutikk, så ville det ikke vært med lett hjerte, og jeg ville nok klagd min nød.

Noen jobber er rett og slett ikke noe særlig, og det må man kunne si (selv om det helt sikkert også fins dem som trives i kassa på Rema, og godt er det).

Jeg trivdes kjempegodt da jeg jobbet i kassa på Rema.

Så vi finnes, vi også. :)

Derimot kan jeg ikke forestille meg at jeg skulle kunne trives i en del andre jobber, som tilfeldigvis har mye høyere status enn "kassa på Rema".

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg. Men jeg forstår også de med høy utdannelse som ikke vil ta hva som helst og dermed ha bortkastet utdanning. Kan ikke være noe særlig å sakne bakut faglig ved å ta en vaskejobb. da er det bedre å fortsette å utdanne seg og håpe på bedre tider.

Skrevet

Hvorfor er det forresten mer status å jobbe i klesbutikk, enn i matbutikk?

Har noen et godt svar på det?

Skrevet

Takk! Det ordner seg vel etterhvert (-:

Hva med å flytte på seg da??

Jeg er en annen
Skrevet

Fordi varene på en klesbutikk som regel er mer "eksklusive"? Dessuten må da arbeidet på en klesbutikk være mer variert, da snakker man jo med kunder, kommer med anbefalinger osv.

Grunnen til at jeg syns kassajobb virker lite forlokkende er at det ser utrolig monotont ut, det må da lett bli kjedelig? Dessuten tror jeg det må være lett å irritere seg over treige og dumme kunder.

Skrevet

Ja, etterhvert er nok sjansen stor for at noen av de 200 andre arbeidsledige viser seg udugelige i sin nye jobb, og på et eller annet tidspunkt får kanskje jeg prøve meg i en av disse jobbene.

Jeg fikk avslag på vaskejobb hos postkontoret fordi jeg ikke hadde utdanning som vasker. grøss.

Men i mellomtiden klager jeg, JA, over at dette tar så sinnsykt lang tid. Å få seg en jobb.

man går faktisk på skole for å bli "vaskedame"...vis litt respekt for renholder yrket da.........

Skrevet

Hva med å flytte på seg da??

Har fire unger og en mann med jobb her i distriktet - det er ikke så lett å bare flytte på seg da.

Skrevet

Jeg trivdes kjempegodt da jeg jobbet i kassa på Rema.

Så vi finnes, vi også. :)

Derimot kan jeg ikke forestille meg at jeg skulle kunne trives i en del andre jobber, som tilfeldigvis har mye høyere status enn "kassa på Rema".

Har også jobbet i kassa på en matbutikk, men det var før jeg tok utdannelse. Syns egentlig det var en kjempegrei jobb jeg.

Gjest tja... "line"
Skrevet

Og du tar som en selvfølge at alle ville få ja til svar.

Nei, men det er verdt å prøve.

Skrevet

Fordi varene på en klesbutikk som regel er mer "eksklusive"? Dessuten må da arbeidet på en klesbutikk være mer variert, da snakker man jo med kunder, kommer med anbefalinger osv.

Grunnen til at jeg syns kassajobb virker lite forlokkende er at det ser utrolig monotont ut, det må da lett bli kjedelig? Dessuten tror jeg det må være lett å irritere seg over treige og dumme kunder.

Varene på klesbutikk er kanskje mer eksklusive, men varene i en matbutikk er mer livsnødvendige. :)

Derfor er det minst like meningsfylt.

Da jeg jobbet i kassa, ble det mye småprating. Kommer sikkert an på hvor det er, kanskje det er verre i store byer osv, men der jeg jobbet var det et lite sted, og de fleste kjente til hverandre. Det var koselig å prate noen ord med de fleste, og derfor trivdes jeg så godt, også. :)

Jeg er en annen
Skrevet

Varene på klesbutikk er kanskje mer eksklusive, men varene i en matbutikk er mer livsnødvendige. :)

Derfor er det minst like meningsfylt.

Da jeg jobbet i kassa, ble det mye småprating. Kommer sikkert an på hvor det er, kanskje det er verre i store byer osv, men der jeg jobbet var det et lite sted, og de fleste kjente til hverandre. Det var koselig å prate noen ord med de fleste, og derfor trivdes jeg så godt, også. :)

Ok, sånn er det ikke på Rema der jeg handler, midt i byen.

Skrevet

Mitt synspunkt på ditt spm er i hvert fall at å sitte i kassa er en veldig ensformig jobb. I klesbutikk (eller sko for den saks skyld..) er det mer variasjon som å pakke opp varer, prise, ekspedere kunder, hjelpe dem å finne feks klær, må kunne litt om varene (greit å vite at epler koster 9,90 men du skjønner vel hva jeg mener..) og ikke minst personalrabatten ;)

Det er det jeg mener i hvert fall.. Det er sikkert litt mer variasjon hvis man jobber på en liten kiwi butikk hvor man kan rulere og sette ut varer, jobbe i kassa og på lageret enn en stor ultrabutikk hvor en arbeidsplass bare er i kassa og ikke "overalt".

Snakker av erfaring her altså. Har jobbet mange steder men syns ikke det er vanskelig få jobb. Har jobbet med klær, sko, matvarer, lager, elektronikk og i resepsjon så jeg snakker av erfaring. Men smaken er som baken.. Delt, men alikvel henger det samme.. ;)

Skrevet

dumme, trangsynte kunder er det overalt... tro meg!

Skrevet

Jeg har sittet i kassa jeg og synes faktisk det var en trivelig jobb. Gjorde det samtidig med at jeg tok noen fag på universitetet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...