Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om du har god utdannelse kan du ikke regne med å få drømmejobben med engang. Å begynne et sted er i alle fall bedre enn å ikke ha noen jobb.

Var arbeidsledig i 1,5 år. Søkte på absolutt alt, nattevakt, barnehage, lærer, omsorgsboliger osv osv. Det kom tydeliug fram på de få intervjuene jeg kom på at de var redde jeg skulle slutte så fort noe bedre dukket opp. Da ville de heller gi jobben til noen som ikke hadde så mange muligheter til å få en annen jobb.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jeg er en annen

4

• amber sun

3

• sigga

3

• Soria

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest aka demiker
Skrevet

Har 6 års høyskoleutdannelse og er arbeidsledig. Det er ikke snakk om å stille så høye krav, men jeg har høyt studielån og en utdanning jeg gjerne vil bruke.

Ikke får jeg hva som helst heller for det er veldig mange som ikke vil ansette personer med for høy/annen kompetanse, de vet jo at de forsvinner så fort det blir en stilling ledig som passer bedre til utdannelsen.

Hvis dere følger litt med så er det faktisk mange av oss med høyere utdannelse som nå sliter med å få jobb. I Danmark går 40 % av akademikerne arbeidsledige.

Vi er mange i samme båt. Jeg har fått avslag på alt fra vaskejobb til offentlige og private mellomlederstillinger.

Gjest arbeidsledig akademiker
Skrevet

Vi er mange i samme båt. Jeg har fått avslag på alt fra vaskejobb til offentlige og private mellomlederstillinger.

Skremmende at det er så mange i samme situasjon. De fleste av oss har gjerne høyt studielån. Jeg har jo vært heldig som fikk vikariat etter at jeg var ferdig på skolen, slik at jeg ihvertfall har arbeidsledighetstrygd i 2 år. Ikke det at man blir veldig fet på det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...