Gå til innhold

Hva er den der dingsen som finnes i de fleste pennaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den var alltid å finne i pennalene jeg fikk da jeg var liten. Fortsatt er den å finne i en av løkkene i pennalene som selges, nå også.

Jeg har aldri skjønt hva i all verden den skal brukes til.

Det er en slags hylse, som ser ut som et slags tusjlokk med firkantet tupp. Tuppen er i tillegg splittet på en måte; altså det går an å stikke noe inn i selve den firkantede tuppen. Men jeg vet ikke hva som skal festes der, altså.

Hylsen smalner noe inn mot denne her tuppen, og vider seg litt ut mot åpningen.

Er det noen her som har noen som helst anelse om hva denne her dingsen er?

Ingen jeg har spurt hittil har visst det...

Skrevet

Ingen av mine pennal har inneholdt noe sånn...

Ikke?

Men de fins i veldig mange pennal, altså.

På den "siden" i pennalen som inneholder viskelær, blyantspisser og linjal. Så er det en lomme med denne dingsen i tillegg.

hare1365380455
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg husker en slik dings, men nå lurer jeg forferdelig på hva det er...

Skrevet

Ikke?

Men de fins i veldig mange pennal, altså.

På den "siden" i pennalen som inneholder viskelær, blyantspisser og linjal. Så er det en lomme med denne dingsen i tillegg.

Ah...

Jeg har aldri hatt et sånt pennal.

Skrevet

Hvis det er den dingsen jeg tror, har jeg hatt en teori om at den er til bruk når blyantene er blitt veldig korte. En slags blyantforlenger altså.

Skrevet

Hvis det er den dingsen jeg tror, har jeg hatt en teori om at den er til bruk når blyantene er blitt veldig korte. En slags blyantforlenger altså.

Kanskje det er det? Blyantforlenger?

Beste forslag hittil. :)

Virker ikke som så mange har sett denne dingsen...hm

Skrevet

Det er for å sette blyanten inn i for at den skal bli bedre å holde i:)

Skrevet

Det er for å sette blyanten inn i for at den skal bli bedre å holde i:)

Bli bedre å holde i når den er veldig liten? Altså som forlenger?

Skrevet

Det er en blyant/penn holder,der den er"splittet" trees inn i en av strikkene i penalet,da skal den stå noenlunde loddrett.

Gjest Mener det ja
Skrevet

Noan av oss holder blyanten for hardt. Den skal hjelpe så du ikke får ondt eller skader..Noe sånt. Det sa frøken når vi gikk på skolen. Jeg holdt nemlig for hardt.

Skrevet

Noan av oss holder blyanten for hardt. Den skal hjelpe så du ikke får ondt eller skader..Noe sånt. Det sa frøken når vi gikk på skolen. Jeg holdt nemlig for hardt.

..var ikke det en sånn gummi-dings som man tredde utenpå? Altså en annen dings enn det der spørres om her?

Gjest Trodde jeg mente
Skrevet

..var ikke det en sånn gummi-dings som man tredde utenpå? Altså en annen dings enn det der spørres om her?

Link til det som menes da? Jeg misforsto kanskje. Da er jeg ikke helt med..

Skrevet

Det er en blyant/penn holder,der den er"splittet" trees inn i en av strikkene i penalet,da skal den stå noenlunde loddrett.

Wow!

Det må det være! Der er jo forklaringen på det at den er splittet, også!

Ja, ja, så lærte jeg noe idag, også. :)

mvh

Skrevet

Nei, det er ikke mulig å tre den på blyanten. Jeg vet hva du mener, jeg brukte også en sånn...

Men denne er tett i ene enden. Tror Tionas svar under her må være riktigst. At det er en penneholder. For det forklarer splitten i tuppen, også.

:)

Gjest ser ikke for meg
Skrevet

Nei, det er ikke mulig å tre den på blyanten. Jeg vet hva du mener, jeg brukte også en sånn...

Men denne er tett i ene enden. Tror Tionas svar under her må være riktigst. At det er en penneholder. For det forklarer splitten i tuppen, også.

:)

sku ønske æ viste hva dere mener..

Gjest forklar litt nøyere..
Skrevet

Hvilken strikk?

Skrevet

Hvilken strikk?

Strikkene som holder på plass viskelær, blyantspisser, penner osv.

Gjest om penalet
Skrevet

Strikkene som holder på plass viskelær, blyantspisser, penner osv.

Så da skulle denne dingsen gjøre at penalet kan stå? Forsto ikke helt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...