Gå til innhold

Påkledde hunder...

Anbefalte innlegg

Gjest jegbarelurer
Skrevet

Hva mener dere der ute om småhunder som blir kledd i hundeklær?

Skrevet

jeg har selv en liten hund som har "regnfrakk" hvis han må ut når det regner. dette er kun for å beskytte pelsen fra regn som da lett fører til floker. ikke spesielt pent men veldig kjekt!

Gjest papirtiger
Skrevet

Hehehe, humrer litt når jeg ser det...og synes synd på hunden som må møte andre hunder i et slikt kostyme ;)

Men de er jo søte da.

Gjest passer ikke....
Skrevet

Så Legally blonde 2 i dag, og hunden hennes har jo rosa klær og hatt på..

Gjest Iznowgood_still
Skrevet

Hvordan skulle en italiensk mynde overleve vinteren dersom den ikke hadde klær på seg når den er ute?

Skrevet

Bedre enn småhunder som blir kledd i menneskeklær. ;)

Skrevet

Om sommeren: dyreplageri.

Om vinteren: visstnok nødvendig for noen sarte raser... Selvsagt så lenge det er snakk om nødvendige varmende plagg, ikke dillete saker for at hundden skal se søt/morsom/tøff etc. ut.

Og noen hunder tror jeg har ulike årsaker til at de bør ha "regnfrakk". Men tror det hører til unntakene at det er påkrever.

De fleste hunderaser tåler regn/vann :-)

Uansett ser det jo unektelig fjollete ut med "påkledde" hunder... :-)

synes

Skrevet

Bedre enn denne Paris Hilton-moten nå med miniatyrhunder i designervesker. Eller det var kanskje to sider av samme sak?? *rynker på nesa*

Gjest best in natura
Skrevet

Litt pynt kan være ok (et tøft, litt møkkete skjerf på en tøff hund som går uten bånd, feks).

Varmende klær på hunderaser som ikke er laget for norske vintre, er også ok.

Gamle damer (og andre) som tar regndress på pudlene sine (og andre hunder) for å slippe å dusje dem når de kommer inn igjen, ser litt dumt ut, men hvis det muliggjør at de kan ha hund (ikke ville orke å gå tur i regnet ellers) så er det vel ok det også.

Rosa små plag som bare er til pynt, har jeg ikke sett annet enn på tv / film, men det ser unektelig veldig teit ut.

Gjest Pricilla
Skrevet

Vi passer ofte en wippet på nå 10 mnd. I vinter måtte den ha på strikka genser (til hud så klart) for den frøys og skalv sånn at han ikke ville gå når vi var på tur på det kaldeste. da var han valp og var kjmpenusselig. Og det var nødvendig siden han var valp og har lite pels og er en tynn rase.

Men å kle på hunder for at de skal se søte ut synes jeg er tull. Hunden vi passer likte ikke å ha på genseren akkurat, men uten ville han ikke gå..

Skrevet

Hvordan skulle en italiensk mynde overleve vinteren dersom den ikke hadde klær på seg når den er ute?

Kanskje den hunderasen ikke passer så godt i Norge, da...?

Gjest la oss dra
Skrevet

Kanskje den hunderasen ikke passer så godt i Norge, da...?

Nei, det har du rett i. På samme måte som vi mennesker ikke fra naturens side er utstyrt for å kunne leve uten klær her så langt mot nord..

Skrevet

Nei, det har du rett i. På samme måte som vi mennesker ikke fra naturens side er utstyrt for å kunne leve uten klær her så langt mot nord..

Ja, jeg venta litt på det argumentet.

Mener det er litt forskjell på mennesker og dyr, jeg da.

Men, helt greit for meg om folk vil ha hunder som egentlig bør ha varmere klima - for så å kle de i bobledress o.l.

Gjest mener kaia
Skrevet

Om sommeren: dyreplageri.

Om vinteren: visstnok nødvendig for noen sarte raser... Selvsagt så lenge det er snakk om nødvendige varmende plagg, ikke dillete saker for at hundden skal se søt/morsom/tøff etc. ut.

Og noen hunder tror jeg har ulike årsaker til at de bør ha "regnfrakk". Men tror det hører til unntakene at det er påkrever.

De fleste hunderaser tåler regn/vann :-)

Uansett ser det jo unektelig fjollete ut med "påkledde" hunder... :-)

synes

ja hunder tåler så klart vann, men venninnen min har en bichon frise og for at pelsen skal holde seg fin er d kjekt med regnfrakk. ikke at det er fint, men praktisk. som paraply, vi tåler regn men prøver skåne oss fra det ;)

Gjest Iznowgood_still
Skrevet

Ja, jeg venta litt på det argumentet.

Mener det er litt forskjell på mennesker og dyr, jeg da.

Men, helt greit for meg om folk vil ha hunder som egentlig bør ha varmere klima - for så å kle de i bobledress o.l.

Hei Lolanda. ikke forveksle meg med nicket 'la oss dra '. Jeg mener at det ikke skulle vært hunder her som ikke tåler klimaet uten å kle på seg, uten at det samme skulle gjelde menneskene. Skjønt, når temperaturen synker under 10 minus....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...