Gå til innhold

Mindre sport på statskanalen, takk!!

Anbefalte innlegg

Gjest keila123
Skrevet

Ærlig talt så synes jeg at NRK for øyeblikket sender altfor mye sport!

OL kunne godt for min del vært på NRK2, som er en kanal som jeg betaler for og ikke får inn med vanlig antenne...

TV2 har dårlig dekning med vanlig antenne her, sukk..

Synes jeg betaler mye for et produkt, og får lite igjen.

Hva mener andre om dette?

Har ikke vi som betaler for NRK noe vi skulle ha sagt?????

Skrevet

NRK sender OL både på NRK1 og NRK2 :) Men slapp av, det er bare to uker igjen og så fire år til neste gang hehe

Skrevet

Har du parabol da eller siden du betaler for NRK?

Nå er det jo sånn at det fra gammelt av var NRK lisens som ble betalt, men nå er det kringkastings avgift man betaler, altså man betaler for å kunne leie nettet som man ser TV gjennom!

Gjest fletteline
Skrevet

Helt enig i at det er alt for mye sport på NRK. Og den dere dumme reklamen: "det er alt for lite fotball i verden" den skulle ihvertfall byttes ut til: "det er alt for MYE fotball i verden".

Skrevet

NRK2 sender fra OL de også. Om kveldene er det ofte OL i begge kanaler.

De viktige øvelsene hvor Norge deltar kan ikke sendes i NRK2, for det er tross alt en del som fremdeles ikke får inn den kanalen.

Skrevet

Enig!

Jeg blir ur-provosert hver gang jeg mottar lisens. Litt større for hver gang, og jeg MÅ betale for en kanal jeg nesten ikke ser på.

Nei, takke meg til reklame - uansett hvor irriterende det også er til tider.

Gjest sport er ønsket av mange
Skrevet

Når NRK velger å sende så mye sport, bygger det på undersøkelser om hva seerne vil ha. Seerne har faktisk innflytelse.

Du er i mindretall.

Skrevet

Nå er det jo sånn at det fra gammelt av var NRK lisens som ble betalt, men nå er det kringkastings avgift man betaler, altså man betaler for å kunne leie nettet som man ser TV gjennom!

Da er det jo litt pussig at den lisensen blir betalt til _NRK_ da? Er det NRK som eier tv-nettet i hele Norge?

Skrevet

Sprøyt. Les dette:

http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1385074.html

Skrevet

Enig!

Jeg blir ur-provosert hver gang jeg mottar lisens. Litt større for hver gang, og jeg MÅ betale for en kanal jeg nesten ikke ser på.

Nei, takke meg til reklame - uansett hvor irriterende det også er til tider.

Du betaler ikke for kanalen, du betaler avgift for å ha noe å se på andre kanaler på :) eller TV-apparatet, mao.

Skrevet

Du betaler ikke for kanalen, du betaler avgift for å ha noe å se på andre kanaler på :) eller TV-apparatet, mao.

Jeg ser ikke sånn på det - når hele avgiften blir betalt TIL NRK.

Skrevet

Jeg leste det! Og jeg sa bare det som jeg har blitt fortalt av lisenskontoret, men de lyver!

Er litt unødvenig å være så krass!

hvis du ikke takler at du blir korrigert når du skriver feil, bør du kanskje la være?

Skrevet

hvis du ikke takler at du blir korrigert når du skriver feil, bør du kanskje la være?

Du kunne da ha sagt det på en annen måte, som der tar du feil eller det stemmer nok ikke bare les her!

Jeg tåler å bli korrigert på en ordentlig måte!

Skrevet

Greit å ha kabeltv, prisen er innbakt i husleia. :o)

Skrevet

Endelig blir det sendt annen sport enn fotball!

Synes jeg får mye igjen for det lille jeg betaler - spesielt sett i forhold til hva f.eks aviser koster i løpet av et år.

Er også møkk lei av alle reklameavbruddene i de andre kanalene, og er meget godt fornøyd med utvalget forøvrig på NRK (bortsett fra all fotballen:-).

Med tanke på at NRK skal være "noe for alle", så forstår jeg godt at de også må sende en del programmer som ikke nødvendigvis er like interessante for meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er selvfølgelig flertallet som bestemmer, og flertallet vil se på sport.

Hvordan finner NRK ut dette? Jo, de sjekker selvsagt seertallene.

Mens de fleste normale programmer har forholdsvis begredelige seertall, så har NRKs sportssendinger meget gode seertall.

Det betyr at folket vil se sport. Altså viser NRK sport.

Og NRK driter seg selvsagt ikke ut ved å vise sporten på NRK2 - altså en kanal ikke hele Norge får inn.

Skrevet

NRK sender OL både på NRK1 og NRK2 :) Men slapp av, det er bare to uker igjen og så fire år til neste gang hehe

Dette engasjerte jo folk en del da.

Takk for responsen, spesielt t deg som linka om kringkastingsavgiften/lisensen.

MEN fortsatt synes jeg at det er for mye sport på NRK1. Spesielt søndagene er forbeholdt sportsintresserte, noe som skaper irritasjon for familiemedlemmer som ikke lever og ånder sporten.

JAja like sikkert som at det kommer en vinter etter sommer OL så kjem Vinter OL, fotball EM og VM, Chapmions league, Premier league,NM og VM i hopprenn, NM og VM ski ja you name it.

Hvis ikke kamp ånden lever i beste velgående for NRK seere så vet ikke jeg, og ønsket er fortsatt mindre sport på NRK1!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...