Gå til innhold

Småfluer på kjøkken...jeg tror jeg klikker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips fra noen kloke hoder der ute.

Vi har de siste dagene blitt plaget av sånne pitte-små-fluer på kjøkkenet. Det står på skapdører og generelt overalt. Begynte med å fjerne alt av mat som sto fremme. Bananer, tomater, basilikumplante - UT. Ekstra påpasselig med smuler etc. Det hjalp ikke.

Igår kjøpte jeg insektsspray som jeg sprayet før vi la oss igår. Med det resultat at kjøkkenet idag tidlig var hvitt av spray, og luktet noe helt forferdelig. Har nå vasket mesteparten bort, og mens jeg holdt på med det, så så jeg fluene sette seg pent tilbake på alle skapdørene.....

HVor kommer de i fra?? Og ikke minst...hvordan får jeg dem bort??? Er det noe jeg kan lokke dem i døden med?

Hååper det er noen der ute som har noen gode råd!!

Skrevet

Vi var veldig plaget av de bittesmå fluene for noen år siden. Da fant vi ut at de kom fra en potteplante i vinduet. Da vi kvittet oss med den - forsvant fluene.

Nå, derimot - er det vanlige fluer som frustrerer. Og VEPS! I går slo jeg ca 20 veps på kjøkkenet i løpet av et par timer...

*gi meg _ett_ ønske, og jeg hadde ønsket at det ikke fantes insekter (ja da, _uten_ at det hadde ødelagt resten av økosystemet*

Skrevet

Sjekk potteplantene! Vann dem med en mild salmiakkløsning (1 ts salmiakk og 1 liter vann), det tar knekkene på flueeggene som ligger i jorda, men plantene klarer seg fint.

Skrevet

Potteplanter. Sett fyrstikker i jorden. Tror svovelen skal opp, men er ikke helt sikker, derfor ville jeg satt noen opp og noen ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...