Gjest takk for svar Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Er det slik at det bare er en konto man kan bruke til f.eks. ferie/regninger osv. om man får liten pensjon? Jeg kommer nok til å bli minstepensjonist, og vil prøve å spare litt så jeg har på en konto til senere. Blir pensjon/annet påvirket av disse pengene? De skal jo være en liten ekstra sikkerhet, så jeg har litt penger. 0 Siter
fresja Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Pr. i dag blir vel ikke pensjonen skoret ned p.g.a. bankinnskudd. Men det er umulig å vite hva politikerne finner på i fremtiden. Jeg har betalt en del inn til privat pensjon (den gangen vi fikk skattefradrag). Nå betaler mange arbeidsgivere inn for de ansatte. De skal bli spennende å se om dette blir samordnet med folketrygda. 0 Siter
søkende Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Hvis du sparer i fond, kan du selv bestemme hva du skal bruke pengene til. Ypperlig til pensjonssparing. Hvis du vil unngå formueskatt på det, bør du gjemme det ien Livrentesparing, men da må du lage utbetalingsavtale.....Mindre frihet! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.