Gå til innhold

om sparekonto (fond) som man skal bruke når man er pensjonist

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar
Skrevet

Er det slik at det bare er en konto man kan bruke til f.eks. ferie/regninger osv. om man får liten pensjon? Jeg kommer nok til å bli minstepensjonist, og vil prøve å spare litt så jeg har på en konto til senere. Blir pensjon/annet påvirket av disse pengene? De skal jo være en liten ekstra sikkerhet, så jeg har litt penger.

Skrevet

Pr. i dag blir vel ikke pensjonen skoret ned p.g.a. bankinnskudd. Men det er umulig å vite hva politikerne finner på i fremtiden.

Jeg har betalt en del inn til privat pensjon (den gangen vi fikk skattefradrag). Nå betaler mange arbeidsgivere inn for de ansatte. De skal bli spennende å se om dette blir samordnet med folketrygda.

Skrevet

Hvis du sparer i fond, kan du selv bestemme hva du skal bruke pengene til.

Ypperlig til pensjonssparing.

Hvis du vil unngå formueskatt på det, bør du gjemme det ien Livrentesparing, men da må du lage utbetalingsavtale.....Mindre frihet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...