Gå til innhold

skrev her om "venninne" som alltid avlyser

Anbefalte innlegg

Gjest jeg gidder ikke ta kontakt
Skrevet

Hun tok kontakt sist, og så avlyste de igjen. Jeg hadde laget kake osv. (eldste barn hadde bursdag og gledet seg til besøk). Hun skulle ringe, men har ikke ringt. Nå gidder jeg ikke ha besøk av dem. Alltid kommer de hit. Det er et år siden sist, og det er synd for ungene. Men når vi ikke blir prioritert (for å si det slik) orker jeg ikke besøk. Har dere (hatt) slike "venner"?

Gjest teatrika
Skrevet

Har ei venninne som likner litt. Bestandig er det jeg som må ta kontakt, og bestandig er det jeg som må komme til henne. Hun tar aldri selv kontakt med meg. Ikke engang på bursdager til hverken meg eller barna. Nå har jeg funnet ut at hun sikkert ikke vil ha kontakt med meg, men føler seg forpliktet til det når jeg tar kontakt. Derfor har jeg valgt å kutte henne helt ut, og se om hun evt. tar kontakt med meg..noe jeg ikke har spesielt høye forhåpninger om.

skorpionfisken
Skrevet

Jeg oppdaget at jeg hadde mange lignende venner. Venner som riktig nok kom når jeg inviterte, og som jeg besøkte innimellom. Men som aldri tok kontakt selv eller selv tok initiativ til kontakt.

Jeg fant ut at jeg skulle vente til de selv tok kontakt. Noen kom etter lang tid og lurte på hvor jeg var blitt av. Andre tok ikke mer kontakt. Jeg har nå innskrenket venneflokken til de som også selv tar kontakt med meg. Det er ikke så mange, men de som er der er de gode vennene. De andre er faktisk ikke savnet.

Mistet faktisk mye av kontakten med deler av familien også ved å være konsekvent på dette. Noen i familien har vi kjempegod kontakt med, andre bare gled bort da jeg sluttet å være den som alltid tok initiativ.

Gjest Shooting star
Skrevet

Skjønner deg godt!

Ja, har hatt slike venner. Men når jeg sluttet å invitere har jeg ikke hørt noe mere.. Tror rett og slett at de ikke var interessert. Sånt som skjer.

Gjest Pricilla
Skrevet

Har svoger og svigerinne som er sånn.. Veldig irriterende. De ringer aldri før de kommer til byen (bor langt unna) og regner med at vi alltid skal ha tid til å treffe dem. Og når vi først ber dem på middag eller annet så dukekr de ikke opp, eller blir alltid flere timer forsinket.

Sist jeg ba dem på middag hadde jeg handla inn masse mat og styra verre, så kom de ikke, og samboern ringte og etterlyste dem og da sa de at de ikke kunne. Går an å si i fra før middagen er klar da. Siste gangen jeg gidder å styre for dems skyld i hvert fall.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg oppdaget at jeg hadde mange lignende venner. Venner som riktig nok kom når jeg inviterte, og som jeg besøkte innimellom. Men som aldri tok kontakt selv eller selv tok initiativ til kontakt.

Jeg fant ut at jeg skulle vente til de selv tok kontakt. Noen kom etter lang tid og lurte på hvor jeg var blitt av. Andre tok ikke mer kontakt. Jeg har nå innskrenket venneflokken til de som også selv tar kontakt med meg. Det er ikke så mange, men de som er der er de gode vennene. De andre er faktisk ikke savnet.

Mistet faktisk mye av kontakten med deler av familien også ved å være konsekvent på dette. Noen i familien har vi kjempegod kontakt med, andre bare gled bort da jeg sluttet å være den som alltid tok initiativ.

Har hatt slike. Har prøvd å se hva som skjer hvis jeg slutter å ta kontakt.... interessant!

Derimot fins det noen som setter _veldig_ pris på kontakt, men ikke får ut finger'n selv. Kan ikke kutte ut ALLE som ikke ringer selv

Gjest jeg gidder ikke ta kontakt
Skrevet

Har svoger og svigerinne som er sånn.. Veldig irriterende. De ringer aldri før de kommer til byen (bor langt unna) og regner med at vi alltid skal ha tid til å treffe dem. Og når vi først ber dem på middag eller annet så dukekr de ikke opp, eller blir alltid flere timer forsinket.

Sist jeg ba dem på middag hadde jeg handla inn masse mat og styra verre, så kom de ikke, og samboern ringte og etterlyste dem og da sa de at de ikke kunne. Går an å si i fra før middagen er klar da. Siste gangen jeg gidder å styre for dems skyld i hvert fall.

Takk for svar:) Greit å høre at andre også har vært i samme situasjon. Jeg skal ikke ta kontakt, så får vi se... Det var jo hun som tok kontakt sist, da. (Jeg hadde bestemt meg for ikke å ringe.) Men så avlyste hun og ringte ikke som avtalt. Det er skikkelig irriterende!! Men jeg vil heller ha gode venner, enn noen som har meg som reserve-venn..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...