Gå til innhold

tallord

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Hvordan skriver man større tall, i to ord, eller ett?

Nittini eller nitti ni?

Skrevet

99 :) men skal det på død og liv skrives med bokstaver blir det ett ord: nittini. Men det skal det normalt ikke. Hvis du skjønner...

Jeg er en annen
Skrevet

99 :) men skal det på død og liv skrives med bokstaver blir det ett ord: nittini. Men det skal det normalt ikke. Hvis du skjønner...

Ok, takk. Men det er da ikke mer riktig å skrive det med tall, poenget er at man er konsekvent.

Skrevet

"Normalt ikke"? Tja...begynner å bli noen år siden jeg har skrevet ut en sjekk f.eks, men da skulle da summen vitterlig skrives med bokstaver i tillegg....

"......................."

Skrevet

"Normalt ikke"? Tja...begynner å bli noen år siden jeg har skrevet ut en sjekk f.eks, men da skulle da summen vitterlig skrives med bokstaver i tillegg....

"......................."

Du svarer jo selv: det er mange år siden du skrev en sjekk, det samme gjelder vel for de fleste. Er det da "normalt" at utskriving av sjekker er der du oftest har bruk for å vite skrivemåten til tall?

Skrevet

Du svarer jo selv: det er mange år siden du skrev en sjekk, det samme gjelder vel for de fleste. Er det da "normalt" at utskriving av sjekker er der du oftest har bruk for å vite skrivemåten til tall?

"Er det da "normalt" at utskriving av sjekker er der du oftest har bruk for å vite skrivemåten til tall?"

Den formuleringen din der var litt uklar. Mener du at det er unormalt å skrive rallord på en sjekk, eller at det er unormalt å skrive ut sjekker? Hvorvidt jeg skriver ut sjekker er vel ikke nødvendigvis noe mål på hvor vanlig det er å skrive ut sjekker?

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...