Gå til innhold

Bil - utgifter

Gjest Snart ny bilist

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ikke så nøye med om bilen er kul eller ikke, jeg vil bare komme meg fra A til B uten motorstopp, eller at bremsene svikter jeg! ; ) Vil helst ha en liten kjerring-bil som er enkel å parkere og kjøre. Bare bilen er i god stand til å være bruktbil, så spiller resten liten rolle egentlig. Men må være plass til litt baggasje og to personer bak. Og så må den være villig å forsikre. Hvordan merke burde jeg se etter da?

Personlig ville jeg anbefale Toyota (f.eks Carolla 1.6). Disse er gode og driftssikre, og jeg kjørte en slik i mange år. Men det finnes sikkert andre, like gode, alternativer.

"........................."

Skrevet

Personlig ville jeg anbefale Toyota (f.eks Carolla 1.6). Disse er gode og driftssikre, og jeg kjørte en slik i mange år. Men det finnes sikkert andre, like gode, alternativer.

"........................."

Uhm...COrolla, mener jeg :-)

"......................."

Skrevet

Åh, ja, gleder meg til det blir artig å kjøre bil igjen :-)

A4 er en fin bil! Men A6en var vel ikke så verst den heller, antar den hadde litt motor, siden det var varebil? Men det er litt mange av de, da.

Det var en 96 mod. med 2.6l motoren. Det var en meget god og behagelig bil å kjøre, men den var ikke så sprek.

Kun 150 HK og rundt 230NM i dreiemoment - i tillegg til at bilen er stor og forholdsvis tung og med automatgir.

A4'en veier et par hundre kilo mindre, med manuelt gir og originalt sportsunderstell og sportsseter.

Kun 1.8T som originalt leverer 163 HK og 225 NM. Men etter "modifisering" av programvaren til motorstyringen (vilket er en veldig enkel affære) så yter den nå ca 200 HK og 330 NM.

En drøm ved forbikjøringer, og veldig morsom på svingete veier:-)

Og på motorveien er det bare å slå på cruisecontrollen og nyte god musikk fra 10 høyttalere inkl. en aktiv subwoofer:-)

mil1365380270
Skrevet

Det var en 96 mod. med 2.6l motoren. Det var en meget god og behagelig bil å kjøre, men den var ikke så sprek.

Kun 150 HK og rundt 230NM i dreiemoment - i tillegg til at bilen er stor og forholdsvis tung og med automatgir.

A4'en veier et par hundre kilo mindre, med manuelt gir og originalt sportsunderstell og sportsseter.

Kun 1.8T som originalt leverer 163 HK og 225 NM. Men etter "modifisering" av programvaren til motorstyringen (vilket er en veldig enkel affære) så yter den nå ca 200 HK og 330 NM.

En drøm ved forbikjøringer, og veldig morsom på svingete veier:-)

Og på motorveien er det bare å slå på cruisecontrollen og nyte god musikk fra 10 høyttalere inkl. en aktiv subwoofer:-)

*iiiik* Heldiggriser!

Skrevet

Det koster noe jævli, men du får trøste deg med at det meste går i statskassen og at du slik er med på å trygge velferdsstaten.

Velkommen blant de flådde.

Skrevet

Selfølgelig henger det sammen. Men populær bil (gjerne ungdomsbil) og kraftig motor (mange hester) er en uhyggelig kombinasjon, økonomisk sett. Husker Vesta skulle ha 70.000,- i ansvarsforsikring for en Golf GTi fra tidlig 80-tall, med en fører på 18. Ganske tydelig hint om at "denne bilen er vi ikke interessert i å forsikre for deg".

"............................"

Vesta er ikke for folk under 50 har jeg inntrykk av. De skulle ha nesten 30.000 for å forsikre en 1992 Audi 100 2,5 TD. Nå ringer jeg Vesta for å få pris bare for å få meg en durabelig god latter. Det er forresten meget givende å starte en diskusjon med saksbehandleren. Hehe

Skrevet

Joda. Men når jeg var i 18-års alderen så var den veldig populær blant rånerne :-)

".........................."

Vurderte faktisk en 325i når jeg bytta sist. Gjensidige (som pleier å være billigst) skulle ha over 7000 bare for ansvarsforsikringen så det ble lagt på hylla.

På Omegaen slapp jeg unna med "bare" 4600 for delkasko. Men nå er jeg 22 da og må betale ungdomstillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...