Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har mor måttet legge fordommene på hylla og er forhåpentligvis klar for campingtur til sommeren...

Så kommer det store spørsmålet: HVA skal vi kjøpe?

Har sett på Knaus Eiffelland Holiday 520 (eller noe sånn). 7,alt for mange meter og rundt 150.000 kroner. Igrunn MYE mer enn jeg er interessert i å bruke på formålet.

Ser for meg max 100.000 alt inkl. Hvor gammelt blir det da?

Hvilke merker er best? Aner ikke hvorfor, men jeg liker LMC vognene...

Noen gode råd?

Har ikke så enormt mye å trekke med heller, enten en Audi med 115 hk eller en Omega med 120 hk.

monique1365380367
Skrevet

hei...

Vi har nettopp kjøpt oss en brukt 87 mod weipert vogn...6 m, med boogie!....ga 22 tusen for den!

Den er kjempefin, og ser nesten ikke brukt ut....har fått masse skryt for den allerede!

Så hvorfor kjøpe så dyrt?

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Saab har her vært tingen;-) Ok, nok om det for denne gang. Hvis du/dere bruker vogna mest om sommeren er de vognene helt fin-fin. Men hvis dere kommer til å benytte den mye om vinteren bør du velge en scandinavisk bygget vogn. De er bedre isolerte, og har sentralfyr.

Men de er ikke så flotte som de tyskbyggde vognene.(kansje en smaksak)

Skrevet

På Ikea selger de nye campingvogner, stappa med Ikea-dilldall, til 113.000 kr.

Vogna står utstilt ved inngangen til Ikea på Leangen (Trondheim) - kanskje de har samme tilbud overalt?

Skrevet

Du får jo en bra vogn for hundre tusen da! Trenger ikke være så veldig gammel heller. Spørs jo hva du legger i gammel.. Hvordan vogn? Tja, det spørs jo hvordan sengeløsning dere skal ha... Jeg har bare erfaring med Knaus og Hobby. Må si jeg liker Hobby best. 7m og noe, er jo veldig mye da.. Husk at dere skal kjøre med den også da ;)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Trodde numrene på vognene tilsvarte lengden, jeg da. At en XXX 520 var 5 m 20 cm osv osv. Er ikke så veldig langt, de da, såpass må det være. Akkurat passe til 4 personer selv om den gjerne har liggeplass til fler.

Skrevet

Hvis du skal ha mest igjen for pengene og samtidig ha så nytt som mulig så bør du satse på hobby.En del av de andre vognene er mye dyrere i utgangspunktet så dere ville få en eldre vogn.Hvis dere skal kjøpe er det lurt og kjøpe nå på høsten til høstpris. Se på finn.no.

Men hvis vognen skal brukes til å kjøre med så må dere ikke finne på å kjøpe oppi 7 meter!Den blir tung og vanskelig å manøvrere.Mange campingplasser har smale veier inn til plassen.5,60m eller lign. størr. er det greieste å kjøre med og har ok plass hvis dere også kjøper med fortelt.

Skrevet

Trodde numrene på vognene tilsvarte lengden, jeg da. At en XXX 520 var 5 m 20 cm osv osv. Er ikke så veldig langt, de da, såpass må det være. Akkurat passe til 4 personer selv om den gjerne har liggeplass til fler.

Det trodde jeg også, helt til jeg fant ut at 520 var over 7 meter lang. Så mye for den...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...