Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange reagerer på sandvolleyball-jentenes lette påkledning:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/08/19/405908.html

Jentene selv fnyser av kritikken.

Selv er jeg usikker på dette. På den ene siden kan ingen mann nekte for at volleyball er blitt en interessant idrett etter at denne kleskoden ble innført. På den annen side....ja, objektifisering, det sportslige i bakgrunnen, rå kommers...

Anyone?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

21

• Goliath

17

• tommy's tiger

17

• Grip

16

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fine jenter.

Men dessverre (?) kan jeg ikke ta 'sporten' på alvor.

Skrevet

De ser jo flotte ut, veltrente, sunne og i det hele tatt la de vise seg frem. Men det ER provoserende at det er regler som sier at de ikke kan ha større bikini!! OG at guttene IKKE kan spille i bar overkropp pga. manglende sponsor inntekter... *fnys*

mil1365380270
Skrevet

Hadde det vært samme kleskode for mennene, hadde det vært greit. Sånn som det er nå, er det kvalmende.

Når det gjelder dette med at jenter ikke tør å spille, så ser jeg en annen side enn denne forskeren. Nemlig at dissen jentene ser helt normale ut. De er sunne, veltrente, absolutt ikke utmagrede. Og de har helt normale pupper.

Disse kroppene tiltrekker seere så til de grader, og det tror jeg sender et positivt signal til unge jenter (og gutter).

Skrevet

Jeg synes ikke det kan være noe problem at jentene har på seg disse bikiniene - for SÅ små er de jo på ingen måte.

På en hvilken som helst strand der det spilles (eller ikke spilles) sandvolleyball, så har jo jentene vanligvis enda mindre bikinier.

Skal man reagere på noe, så må det heller være at gutta ikke får spille i bar overkropp.

Det er det som gjør det litt "suspekt"......

tommy's tiger
Skrevet

Jeg synes ikke det kan være noe problem at jentene har på seg disse bikiniene - for SÅ små er de jo på ingen måte.

På en hvilken som helst strand der det spilles (eller ikke spilles) sandvolleyball, så har jo jentene vanligvis enda mindre bikinier.

Skal man reagere på noe, så må det heller være at gutta ikke får spille i bar overkropp.

Det er det som gjør det litt "suspekt"......

Neida, vanlige bikinier er mindre, det er ikke det. Men for at det skal virke som en sport og ikke bare et fesjå av kvinnekropper, kunne de hatt litt større drakter..

Det er jo bevist at det er for at folk skal bli interessert i å se på at de har små drakter, ses jo tydelig siden gutta pent må dekke til sin kropp.

Det burde våære likt, enten viser begge kjønn kropp eller ingen. Hvorfor skal gamle mannsgriser diktere slik? Det beste i OL, som jeg før kalte seriøst, hadde vel vært litt mer dekkende drakter.

Gjest i dag regner det
Skrevet

Jeg mener det skal være likt; altså at mennene også skal kunne spille mindre påkledt. Uten trøye. Bikiniene er jo litt små da, men det er vel varmt å spille. Og de har sunne, normale kropper. Til favn: det er da en sport!

Skrevet

Neida, vanlige bikinier er mindre, det er ikke det. Men for at det skal virke som en sport og ikke bare et fesjå av kvinnekropper, kunne de hatt litt større drakter..

Det er jo bevist at det er for at folk skal bli interessert i å se på at de har små drakter, ses jo tydelig siden gutta pent må dekke til sin kropp.

Det burde våære likt, enten viser begge kjønn kropp eller ingen. Hvorfor skal gamle mannsgriser diktere slik? Det beste i OL, som jeg før kalte seriøst, hadde vel vært litt mer dekkende drakter.

Her er litt av hva jentene selv mener:

"Maaseide mener at svært få av kritikerne vet hva de snakker om. Hun fnyser av de som reduserer jobben hennes til å være sexifisert underholdning:

- Jeg skjønner ikke hvorfor disse folka uttaler seg om ting de åpenbart ikke har peiling på. Har de et markeringsbehov? De burde tatt seg en tur og sett på før de uttalte seg. Inntil da bør de tie stille, sier hun.

Hun tror for eksempel få vet at sandvolleyballjentene ikke behøver å spille i bikini.

- Vi har lov til å spille i badedrakt, men det er ingen av jentene som vil det fordi badedrakten er lite funksjonell. Det blir som i svømming. Der tar noen av gutta på seg heldekkende drakt - fordi de mener det er mer funksjonelt, sier Maaseide.

Hun mener at kritikken er i utakt med tiden, og at det slett ikke er de avkledde jentene som løfter interessen for sandvolleyball.

- Det handler om utholdenhet, spenst, hurtighet, teknikk - og selvfølgelig speakeren som fyrer opp stemninga med musikk og folk som danser og synger. Men det er garantert selve spillet som skaper interessen."

Og jeg er ikke uenig med henne i dette.

Skrevet

Litt paradoksalt at forbundet har økt kravet til tekstil fra 5 til 7 cm, mens de fleste jentene selv velger å spille med de "gamle" draktene, som da er mindre enn kravet. Og personlig syns jeg kanskje stortingspolitikere bør finne seg viktigere ting å engasjere seg i enn dette.

Draktene blir jo mindre og mindre på friidrettsjentene også, og det er ikke så mange fler cm2 de har på seg høyde- og lengdehopperne heller. Da bør de heller lage et felles regelverk for alle som deltar i OL.

tommy's tiger
Skrevet

Her er litt av hva jentene selv mener:

"Maaseide mener at svært få av kritikerne vet hva de snakker om. Hun fnyser av de som reduserer jobben hennes til å være sexifisert underholdning:

- Jeg skjønner ikke hvorfor disse folka uttaler seg om ting de åpenbart ikke har peiling på. Har de et markeringsbehov? De burde tatt seg en tur og sett på før de uttalte seg. Inntil da bør de tie stille, sier hun.

Hun tror for eksempel få vet at sandvolleyballjentene ikke behøver å spille i bikini.

- Vi har lov til å spille i badedrakt, men det er ingen av jentene som vil det fordi badedrakten er lite funksjonell. Det blir som i svømming. Der tar noen av gutta på seg heldekkende drakt - fordi de mener det er mer funksjonelt, sier Maaseide.

Hun mener at kritikken er i utakt med tiden, og at det slett ikke er de avkledde jentene som løfter interessen for sandvolleyball.

- Det handler om utholdenhet, spenst, hurtighet, teknikk - og selvfølgelig speakeren som fyrer opp stemninga med musikk og folk som danser og synger. Men det er garantert selve spillet som skaper interessen."

Og jeg er ikke uenig med henne i dette.

De har da selv innrømmet at de håper fler folk blir interessert i sporten deres nå som de er lettkledde. At noen kanskje kommer for å se på damer, men faktisk finner at de liker sporten.

Dessuten, de har vel neppe "lov" å si noe negativt om dette tror du? Da blir det vel bråk med sponsorer osv..

tommy's tiger
Skrevet

Litt paradoksalt at forbundet har økt kravet til tekstil fra 5 til 7 cm, mens de fleste jentene selv velger å spille med de "gamle" draktene, som da er mindre enn kravet. Og personlig syns jeg kanskje stortingspolitikere bør finne seg viktigere ting å engasjere seg i enn dette.

Draktene blir jo mindre og mindre på friidrettsjentene også, og det er ikke så mange fler cm2 de har på seg høyde- og lengdehopperne heller. Da bør de heller lage et felles regelverk for alle som deltar i OL.

Det er jo fordi det er så tydelig forskjell på menn og damer. Men skal dekkes til, damer skal heslt være mest mulig nakne. DA blir det jo bare tull...

Skrevet

Det er jo fordi det er så tydelig forskjell på menn og damer. Men skal dekkes til, damer skal heslt være mest mulig nakne. DA blir det jo bare tull...

Nå ja...jeg selv må innrømme at det opprører meg mer at stortingsrepresentanter oppfører seg som kaklende kjerringer og bruker tid og energi på dette, enn at flotte idrettsfolk viser mer hud enn andre.

Skrevet

Fine jenter.

Men dessverre (?) kan jeg ikke ta 'sporten' på alvor.

Volleyball har vel aldri blitt tatt alvorlig som idrett. Man blir jo skjelden svett av å spille dette spillet, selv på rimelig høyt nivå.

Volleyball er en fin pensjonistidrett. Og boccia og slikt.

....

Og så skal de absolutt klappe på hverandre for hvert eneste poeng. Og da blir det mye klapp og klem siden settene går til 21 poeng. Ekkelt når menn uoppstoppelig skal klemme på hverandre under idrettsarrangementer, eller de slår hverandre på hendene. Fotball går greit. Der er det jo færre mål og dessuten har jo også markeringen en litt annen form.

Skrevet

Nå ja...jeg selv må innrømme at det opprører meg mer at stortingsrepresentanter oppfører seg som kaklende kjerringer og bruker tid og energi på dette, enn at flotte idrettsfolk viser mer hud enn andre.

Personlig synes jeg det er greit at de er opptatt av andre ting enn å fiske i lommene mine etter skattepenger.

tommy's tiger
Skrevet

Du er vel mann og bare nyter å se hlavnakne damer?

Det er prinsippet, at damer MÅ være sex objekter for å dra publikum, mens mannfolka bare skalv være sports utøvere.

Enten får både menn og damer få noe å se på, eller så får begge kjønn kle på deg. Hvorfor skal det alltid være slik en skjev fordeling? Hvorfor MÅ damer kle av seg for å bli interessante?

Gjest jo du får sagt det...;)
Skrevet

Personlig synes jeg det er greit at de er opptatt av andre ting enn å fiske i lommene mine etter skattepenger.

:)

Gjest til grip
Skrevet

Volleyball har vel aldri blitt tatt alvorlig som idrett. Man blir jo skjelden svett av å spille dette spillet, selv på rimelig høyt nivå.

....

Og så skal de absolutt klappe på hverandre for hvert eneste poeng. Og da blir det mye klapp og klem siden settene går til 21 poeng. Ekkelt når menn uoppstoppelig skal klemme på hverandre under idrettsarrangementer, eller de slår hverandre på hendene. Fotball går greit. Der er det jo færre mål og dessuten har jo også markeringen en litt annen form.

Jeg rekner med at du tøyser litt her...?:)

Skrevet

....

Gi deg da, mann ;-). Det er da ikke mer ekkelt enn at damer klemmer på hverandre.

Skrevet

De har da selv innrømmet at de håper fler folk blir interessert i sporten deres nå som de er lettkledde. At noen kanskje kommer for å se på damer, men faktisk finner at de liker sporten.

Dessuten, de har vel neppe "lov" å si noe negativt om dette tror du? Da blir det vel bråk med sponsorer osv..

Hvis man pga dette får i både "pose og sekk" som utøver, så ser jeg heller ikke noe negativt i det.

Ei heller ser jeg noe negativt i at idrettsfolk viser masse naken hud.

Det er VESENTLIG bedre forbilder for ungdommen, enn de halvnakne syltynne modellene som vi ellers ser så mye av.

At noen klarer å ta et initiativ og engasjere seg så mye i dette som det ser ut til at flere nå gjør - det forstår jeg mindre av.....

Skrevet

Personlig synes jeg duskedamene som underholder i pausen er en idrettslig høydare. Det gir sporten tilbake det seriøse preget bikiniene eventuelt måtte tar fra de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...