Gå til innhold

Hyl! Katten hadde lagt en død mus på soveromsgulvet!

Anbefalte innlegg

Gjest lettskremt?
Skrevet

Skal si jeg stokk (og hylte litt...). Også da jeg skulle legge den i en plastikkpose.. det var så ekkelt å kjenne musen gjennom plasten.

Jeg er en annen
Skrevet

Men husk at dette jo er å betrakte som en vennlig gest fra kattens side.

Gjest lettskremt?
Skrevet

Men husk at dette jo er å betrakte som en vennlig gest fra kattens side.

Joda...:) Jeg klarte heldigvis få musen ut, men det var skikkelig ekkelt å kjenne den gjennom plastposen ta jeg tok den.. Usj!! (Kan ikke for det, men jeg hylte....)

Gjest poletta
Skrevet

Joda...:) Jeg klarte heldigvis få musen ut, men det var skikkelig ekkelt å kjenne den gjennom plastposen ta jeg tok den.. Usj!! (Kan ikke for det, men jeg hylte....)

Det er vel ikke så ulikt å ta på musen som på katten? Bare litt mindre;)

Katten har sikkert like mye guff på seg den og..

skorpionfisken
Skrevet

Her har katta kjempestolt levert dagens fangst til matmor. Vært kjempeflink og nedlagt skadedyret for å hjelpe mor. Og så hyler mor....

En stakkars katt kan bli forvirret av mindre.

Min mors katt er litt mer sofistikert, hun drar inn musene, (og fuglene, røyskattene og lemmet) mens de er i levende live, så min mor kan få være med på moroa med å jakte på dem :-).

Gjest lettskremt?
Skrevet

Her har katta kjempestolt levert dagens fangst til matmor. Vært kjempeflink og nedlagt skadedyret for å hjelpe mor. Og så hyler mor....

En stakkars katt kan bli forvirret av mindre.

Min mors katt er litt mer sofistikert, hun drar inn musene, (og fuglene, røyskattene og lemmet) mens de er i levende live, så min mor kan få være med på moroa med å jakte på dem :-).

Jeg så den ikke idet katten tok den med inn. Jeg skulle rydde bort noen klær, og der lå den! (Altså ikke under klærne...) Katten satt i vinduet.

Gjest musedigg
Skrevet

Musedyr er jo vanvittig søte da! Min katt kommer stort sett inn med fugl..små gule meiser tror jeg det er..samme sorten hele tida. Men av og til dukker det opp en mus eller to..levende. Da er det bare å få dem opp i et handkle og lose dem forsiktig ut i naturen..før katten oppdager at de er borte vekk.

Gjest lettskremt?
Skrevet

Musedyr er jo vanvittig søte da! Min katt kommer stort sett inn med fugl..små gule meiser tror jeg det er..samme sorten hele tida. Men av og til dukker det opp en mus eller to..levende. Da er det bare å få dem opp i et handkle og lose dem forsiktig ut i naturen..før katten oppdager at de er borte vekk.

Du har is i magen.. (jeg skulle til å skrive "stål" i magen...):)

Gjest musedigg
Skrevet

Du har is i magen.. (jeg skulle til å skrive "stål" i magen...):)

Tvert imot..is i magen er langt fra hva jeg har..er ganske så følsom av natur, og det kjennes først på magen. Men som sagt når det gjelder mus og fugler(ormer har ikke katten tatt inn ennå. DA hadde jeg svimt av) gjør det meg ingenting. Bedre å få tatt dem i levende live, enn å oppdage katten sittende å slafse med fullt av fjær stikkende ut av munnen.

Skrevet

Min katt la en død mus i matskåla si på kjøkkenet.

Levende mus er søte. Jeg så noen museunger i sommer som gikk ut og inn av muren ved mammas hus (hun har ikke katt, så hun har en del mus gående rundt huset og på loftet).

Skrevet

Jeg har redda ei mus fra kattedøden jeg!

Titta ut av vinduet en dag og så katta vår drev og "lekte" med ei mus. Den var nok helt paralysert av sjokk, så den kom seg ikke av flekken. Jeg løp ut, hekta tak i katta og stengte den inne i huset. Jeg gikk så bort for å se til den stakkars lille musa som skalv som et aspeløv. Den titta skremt på meg og jeg måtte dytte litt borti den før den pilte til skogs.

Det hører med til historien at katta dengangen gikk på pencillinkur for urinveisinfeksjon. Hver dag gapte hun villig vekk når hun fikk medisin, men ikke denne dagen. Katta var drittsur og fornærma på meg i et par timer etterpå....

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har redda ei mus fra kattedøden jeg!

Titta ut av vinduet en dag og så katta vår drev og "lekte" med ei mus. Den var nok helt paralysert av sjokk, så den kom seg ikke av flekken. Jeg løp ut, hekta tak i katta og stengte den inne i huset. Jeg gikk så bort for å se til den stakkars lille musa som skalv som et aspeløv. Den titta skremt på meg og jeg måtte dytte litt borti den før den pilte til skogs.

Det hører med til historien at katta dengangen gikk på pencillinkur for urinveisinfeksjon. Hver dag gapte hun villig vekk når hun fikk medisin, men ikke denne dagen. Katta var drittsur og fornærma på meg i et par timer etterpå....

Skjønner godt at katta var sur på deg jeg. Det hadde jeg også blitt om noen hadde tatt fra meg det jeg likte best å gjøre.

Skrevet

Skjønner godt at katta var sur på deg jeg. Det hadde jeg også blitt om noen hadde tatt fra meg det jeg likte best å gjøre.

Joda, men tross alt redda jeg et levende vesen fra torturdøden!!

Gubben ble litt oppgitt da jeg fortalte hvor "flink" jeg hadde vært..Han mente at katta tross alt var skaffa bl.a. for å bli kvitt mus utenfor huset... Jaja, ikke alltid like greit å være bløthjerta ;o)

skorpionfisken
Skrevet

Joda, men tross alt redda jeg et levende vesen fra torturdøden!!

Gubben ble litt oppgitt da jeg fortalte hvor "flink" jeg hadde vært..Han mente at katta tross alt var skaffa bl.a. for å bli kvitt mus utenfor huset... Jaja, ikke alltid like greit å være bløthjerta ;o)

Joda jeg skjønner tankegangen din. Satte meg bare litt inn i katta sin tankegang.

Her blir hun hindra i å gjøre jobben sin, som hun elsker...

Kan bli forvirret av mindre og markere med å nekte å være samarbeidsvillig når man må ta en pyton medisin.

Skrevet

Joda jeg skjønner tankegangen din. Satte meg bare litt inn i katta sin tankegang.

Her blir hun hindra i å gjøre jobben sin, som hun elsker...

Kan bli forvirret av mindre og markere med å nekte å være samarbeidsvillig når man må ta en pyton medisin.

Fikk iallefall bevis for at katta var glup ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...