Gå til innhold

Hvordan er det å jogge på vinterstid?

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Du kan jo bruke jogge-brodder de dagene det er glatt. Der jeg bor er det som oftest partier med asfalt, is asfalt, ja du skjønner . Jogge-brodder på asfalt er ikke noe særlig.

Blir ikke det samme når man må passe seg hele tiden heller...

Kan jo dra opp i marka og løpe på brøytene skogsbilveier, men da er det bedre å ta seg en skitur, synes jeg :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å jogge jeg også. I går. En tur til nå. Faen ikke verst.

Men jeg har tenkt på det samme som deg. For det blir jo snart vinter. Noen uker igjen nå og snøen vil fallel. Løsningen på problemet må rett og slett være at man vinterstid løper inne på tredemølle.

Men hva med regnvær? Hva bruker utendørsløpere som plagg da?

mil1365380270
Skrevet

Men jeg har tenkt på det samme som deg. For det blir jo snart vinter. Noen uker igjen nå og snøen vil fallel. Løsningen på problemet må rett og slett være at man vinterstid løper inne på tredemølle.

Løpe når det regner er det beste som fins! Deilig avkjøling, bare man passer på å tilpasse turen til kondisen, så man slipper å begynne å fryse, når man ikke orker mer.

Greit med noe tynt, litt vannavstøtende ytterst, men man blir våt uansett. Det renner inn i nakken, skoene blir våte og ja, jeg har ikke funnet noe spesielt smart å ha på meg i alle fall :-)

Gjest Joggaren
Skrevet

Jeg er stolt selv, jeg!

Tja, jogge inne. Blir ikke akkurat det samme, eller hva?

På den annen side, så har jeg løpt ute i kulde før. Du vet hva jeg mener... brenner i halsen, iskald hud, forjævlig kort sagt.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

det er fint - prøv å få en 10-sekunders prat med en jogger som løper forbi til vinter'n. Tredemølle må være absolutt nedtur. Klær er ikkeno' problem, bare fottøy (der er jeg usikker). Og er luften kald å puste inn, må du ha noe foran munn/mese. men er det så kaldt, er det ofte skiføre, og langrenn er jo bare helt toppers :)

Gjest Odølingslady
Skrevet

Ja, snøen faller tidlig i Odalen. Jeg er selv derfra. Kanskje vi sees i joggeløypa ? Hvis du ser som jogger i G-streng, så er det nok meg. Synes det er veldig praktisk, spes. i regnvær. For mye snø vinterstid til å jogge, da gjør jeg det innendørs. Være med til vintern ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...